Spelrum
Giraffen12
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade13
Mobilspel
Pågående19 887

Forumkategorier

Användare Inlägg  
SourErcRetin - Ej medlem längre2013-02-28 01:47
Antal inlägg: 38

Leta papperslösa på tunnelbanan?
morenofederico.blogs...n. html?m=1

Jaha, då har visst svenska poliser också börjat stoppa random personer med utländskt utseende i jakten på papperslösa. Sådant där som man läst om i tidningen att de gör i länder söderöver och tänkt att de är dumma i huvudet.

Eller ska vi ha det så här framöver? Vad tycker ni?

Sote2013-02-28 08:48
Antal inlägg: 3557

Jag skulle bli skitförbannad om jag blev stoppad av polisen, tagen åt sidan och krvävd på legitimation bara för att jag hade utländkt utseende. Det ifrågasätts ju även om dom öht har rätt att göra så.

karmannghia2013-02-28 08:52
Antal inlägg: 237

GW pratade om detta i senaste Veckans brott. Det finns på play om man är intresserad. Man är inte tvungen att visa sitt pass.

Det finns bättre ställen att leta efter papperslösa på, men då hamnar man i ett annat dilemma som våra politiker inte gärna vill veta av.

Jag tycker 10% är en rätt bra siffra. Jag tycker ändå det är kass för de 90% som är helt oskyldiga.

Men det här är en trend som inte bara omfattar jakten på papperslösa, det är inom allt fler områden som man är skyldig tills man själv bevisat motsatsen.

ttiittii - Ej medlem längre2013-02-28 09:00
Antal inlägg: 37631

jag känner några gränspoliser,och jag är inte förvånad över deras betende

marmotte2013-02-28 09:00
Antal inlägg: 346

Inslaget i Veckans brott börjar vid 45.20.

www.svtplay.se/veckans-br ott

pabster12013-02-28 09:02
Antal inlägg: 707

Saken borde attackeras från andra hållet. Anställer du någon som inte har arbetstillstånd så borde det vara böter på upp mot 100 000:-. Det skulle lösa problemet bättre. Det är klart att här finns det givetvis en politisk motvilja mot att sätta dit kriminella arbetsgivare.

Själklart kränkande att bli påhoppad i tunnelbanan men samtidigt är det ju en väldigt hög träffsäkerhet om den är 91% !! Även om somliga vill hävda motsatsen.

Vi har inte fri invandring och svensk lag gäller och ska givetvis tillämpas.

fengur2013-02-28 09:08
Antal inlägg: 66

Bra att polisen försöker se till att landets lagar efterlevs.

ttiittii - Ej medlem längre2013-02-28 09:09

jag tänker mer på dom som migrationsverket bedömt fel,som inte är här för att tjäna pengar,på dom som blir dödade och torterade om dom återvänder

limpan__22013-02-28 09:11
Antal inlägg: 2847

Men hur vet du vilka det är ttiittii?

ttiittii - Ej medlem längre2013-02-28 09:11

Fengur,Polisen gör ett övergrepp när dom kräver människor på leg i tunelbanan,så dom missköter sitt jobb i högsta grad,vi lever inte i ett sånt land

ttiittii - Ej medlem längre2013-02-28 09:12

limpan,jag träffar dom,jag sitter med i assylkomiten

limpan__22013-02-28 09:15
Antal inlägg: 2847

Okej, det är klart att din uppfattning är mer korrekt än migrationsverkets utredningar. Ber om ursäkt för att jag inte tänkte på det.

ttiittii - Ej medlem längre2013-02-28 09:16

aldrig ska vi ha sådan polis,och dom som krävt folk på leg får förhoppningsvis ett straff

ttiittii - Ej medlem längre2013-02-28 09:20

jag har varit med i Assylkommiten rätt länge,och dom som ljuger ser jag ,det går inte att se ut som en jagad stykräd traumatiserad människa,ens som halvdålig skådespelare.Migrationsve rket köper tårta när dom får kasta ut någon,men det kanske du glömt limoan

marmotte2013-02-28 09:47
Antal inlägg: 346

pabster, träffsäkerheten i tunnelbanan är inte 91%, det är 90% som INTE är illegala invandrare. Träffsäkerheten är alltså 10%, vilket iofs är ganska högt men dock inte ens i närheten av 91%.

ttiittii - Ej medlem längre2013-02-28 10:20

limpan,just nu önskar jag,att du fick vara med på ett av våra möten,jag önskar det jätte mycket,så önskar jag att du fick vara med så du fick se själv,sist hade vi 26000 kronor att dela ut,att sitta och välja att den mannen han är ung han får bara 200 kronor på en månad,och kvinnan med 3 barn och en på väg får 2000 på en månad,jag lyckades höja det till 2500,några unga män fick inga pengar,dom är utlämnade till sopletning på nätterna,Att hitta en human läkare som kan hjälpa dessa trasiga människor på sin fritid gratis är inte lätt,dom här personerna saknar 4 sista siffror,Att sitta på dessa möten som tar ca 4 timmar ofta har vi någon tolk med och sitter i någon kyrka,jag brukar börja med att säga till tolken att Polisen får inte komma in hit,vet du vad som händer då!?Då somnar den människa som är en illegal flykting,det är som att trycka på en knapp.hen somnar rakt upp och ner på stolen som hen sitter på.när hen vaknar och börjar fråga om hens tillstånd och hälsa om personen sover på nätterna svaret är gråt och skakningar,dessa har nästan övergivit livet ,dom bara är, blicken är död limpan fattar du,jag träffar kvinnor som inte äter, män med död blick och kan inte ens låta bli att gråta då jag skriver detta,Och ja det händer att migratonsverket gör fel,inget verk är felfri,inte ens vi på assylkommiten är felfria

diffdiff2013-02-28 10:32
Antal inlägg: 3884

Jag tycker det är helt jävla galet

Tommy 19792013-02-28 11:19
Antal inlägg: 1188

Det är fruktansvärt. Må så vara att det finns människor som saknar papper och befinner sig i Sverige illegalt, men jag tror knappast att de gör det för skojs skull. Jag kan omöjligt begripa hur man kan behandla människor - för oavsett hur SD-sympatisörer eller de som häckar på Avpixlat och liknande sidor på nätet resonerar så handlar det faktiskt om människor - på det här sättet. Hade samma åtgärder använts mot vita personer så hade det blivit ett jävla liv!

SourErcRetin - Ej medlem längre2013-02-28 11:21
Antal inlägg: 38

Jag kan förstå att man kollar leg på löskert folk som myglar med färdbevis, ägnar sig åt ficktjuveri och andra ljusskygga aktiviteter, men att poliser skulle ha förmågan att med någorlunda träffsäkerhet kunna _se_ vilka som är papperslösa, är ju bara löjligt att påstå.

apbur2013-02-28 12:13
Antal inlägg: 9699

Vet inte hur smidiga de är på tunnelbanan. Om deras arbete blir något för allmän beskådan tycker jag det är onödigt kränkande. Träffsäkerheten på 10 % skvallrar om att de naturligtvis inte stoppar vem som helst med utländskt utseende. Då befinner sig 10 % av alla med utländskt utseende här illegalt och det vill väl inte ens den mest inbitne antirasisten med ful retorik gå med på. Att göra detta till en rasistfråga är fel.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?