Spelrum
| Giraffen | 10 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 10 |
Mobilspel
| Pågående | 19 583 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Guldplate | 2013-05-29 11:31 | |
![]() | Positiva trendbrott mot rasism och invandring Nu när debatten om Husby är så het här inne så kan jag inte låta bli att ta och belysa två, förhoppningsvis, trendbrott inom invandringspolitiken och bemötande mot rasism. Dels börjar några andra än SD våga ta i frågan om invandringen. Dessutom med ett sundare tänk än att alla bara ska ut. www.dn.se/ekonomi/lo...in vandring Dels så har vissa människor börjat förstå att man inte kan bemöta hat med hat. www.dn.se/nyheter/va...st er-pa-te Ska man omvända någon så måste man vara tillmötesgående. Kanske dags att sluta betrakta SD-anhängare m.fl. som idioter och istället omfamna dom och säga. - Kom och se och lär så kanske ni förstår bättre vad vi värnar om. | |
| arbetslinjen - Ej medlem längre | 2013-05-29 11:45 | |
![]() | Är det inte ett SD-påhitt att "man" inte vågar diskutera invandringen? | |
| micro113 | 2013-05-29 11:52 | |
![]() | Guldplate LO:s krav har jag framfört under flera år nu. Det är totalt befängt att importera arbetskraft till en överbelastad arbetsmarknad... Jag anser dock att också "gästarbetare" från länder inom EU skall regleras. Lönedumparpolitik är aldrig av godo för folket. Den andra artikeln - en solskenshistoria som man gärna ser mer av :) | |
| micro113 | 2013-05-29 11:53 | |
![]() | arbetslinjen Det är möjligt -- däremot är det inte ett SD påhitt att man inte vågar kritisera invandringen ... Det är ju ett faktum. | |
| Gnillot - Spelvärd/Forumvärd | 2013-05-29 11:57 | |
![]() | Det är förvånansvärt ofta man hör folk stå raka, med yttrandefriheten i ryggen och utan rädsla för repressalier harmset säga att ditt eller datt får man ju inte säga i det här landet... | |
| micro113 | 2013-05-29 12:00 | |
![]() | Gnillot "Folk" är väl i allmänhet enskilda som tystas av andra enskilda med "Din rasist -- argumentet". De de talas om här är väl snarare den politiska oförmågan att faktiskt kritisera sina egna strategi och följderna av den. | |
| arbetslinjen - Ej medlem längre | 2013-05-29 12:04 | |
![]() | micro: Om man ska märka ord så är att "kritisera invandringen" ungefär jämförbart med att kritisera folkförlyttning eller att solen går upp varje morgon. Däremot kan man ju kritisera en särskild typ av invandringspolitik utifrån de effekter den får, men hur kommer man fram till att det är ett faktum att "man" inte vågar det? Vem/vilka är "man" och är det inte naturligt att de som är kritiska kritiserar och de som inte är kritiska inte kritiserar? Hur vet man att de senare gruppens frånvaro av kritik beror på rädsla? | |
| micro113 | 2013-05-29 12:15 | |
![]() | arbetslinjen Din tanke är mer att samtliga partier utom SD är helt blinda bara? | |
| arbetslinjen - Ej medlem längre | 2013-05-29 12:19 | |
![]() | "Blinda" är ett ordval från den som är kritisk. Om det är ett faktum bör du väl ha objektiva belägg för det annars är det ju bara en särskild grupps åsikter. | |
| Gnillot - Spelvärd/Forumvärd | 2013-05-29 12:19 | |
![]() | Ett socialt tryck är inte fel. Är man inte starkare i sin övertygelse och med bra argument på fickan än att man tystas av att åsikten är obekväm bör man gå hem och formulera om sig. Själv tycker jag innerligt synd om de individer som i allt de gör blir betraktade och värderade som representanter för 'invandrarna'. Som om det vore en homogen grupp. Och då menar jag såväl positiva som negativa handlingar, det måste vara mycket arbetsamt och demoraliserande att inte få vara bara sig själv, med bra och dåliga sidor. | |
| micro113 | 2013-05-29 12:29 | |
![]() | arbetslinjen Nej det är inte ett uttryck endast för den som är kritisk. Sätter jag på mig skorna på fel fot och får skavsår så är det skäligt att rikta kritiken mot mig själv som satt skorna på fel fot istället för till fötterna för att de gör ont och mumlande försöka övertyga dem om att allt blir bättre bara lädret ger med sig och tårna anpassar sig. ... Samma princip. | |
| arbetslinjen - Ej medlem längre | 2013-05-29 12:33 | |
![]() | Det är korrekt under förutsättning att det var du som satte skorna på fel fot, men om de kom dit på annat sätt så är det inte korrekt. | |
| micro113 | 2013-05-29 12:39 | |
![]() | arbetslinjen Invandringspolitik skall inte utvärderas av politiker, utan man skall skylla på ... vadå? Att folk i Afrika för många tusen år sedan började vandra ??? Har nu någon annan satt på mig skorna så bär jag i alla fall ansvaret för fortsatt lidande själv om jag inte tar av mig skorna.. | |
| arbetslinjen - Ej medlem längre | 2013-05-29 12:49 | |
![]() | Bäst att lämna den här metaforen eftersom den har allt för många brister. Eftersom du skrev att det var ett faktum att "man" inte vågar kritisera invandring(-en/-spolitik) så undrade jag bara vem "man" är och hur man kommer fram till det. Antingen tycker du så, eftersom att du själv inte är nöjd med politiken, eller så är det så – och då finns det ovedersägliga belägg för det. (Jämför t ex med vinst i välfärd. "Vågar" inte alliansen förbjuda det eller tycker dem att det är bra/nödvändigt att tillåta det?) | |
| micro113 | 2013-05-29 12:54 | |
![]() | arbetslinjen Metaforen är det inget fel på - en metafor är just en metafor och inte en detaljåtergivning. Ser man inte att det finns ovedersäglig bevis för att invandrarpolitiken inte fungerar -- då är man blind (alternativt saknar förmåga att se och uppfatta sin omvärld) | |
| micro113 | 2013-05-29 12:55 | |
![]() | Alliansen vågar inte avskaffa det sociala grundtrygghetssystemet fullt ut ... vågade de göra det så skulle de också göra det. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-29 12:58 | |
![]() | tror att det handlar om ekonomi för varje flykting som kommer hit så får vi 500000 /styck ,tror det är därför det aldrig blir stopp det blir ganska mycket pengar tillslut | |
| micro113 | 2013-05-29 13:01 | |
![]() | ttiittii Varifrån får man de pengarna ... källa på uppgiften? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-05-29 13:14 | |
![]() | eu | |
| micro113 | 2013-05-29 13:21 | |
![]() | ttiittii Källa på det? Jag hittar ingenstans att EU betalar för flyktingar till Sverige. Dessutom borde väl både Spanien och Grekland i så fall ta emot massor för att rädda sin ekonomi om det nu är så lönsamt... | |