Spelrum
| Giraffen | 54 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 37 |
| Inloggade | 94 |
Mobilspel
| Pågående | 19 561 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-08 12:04 | |
![]() | När ska jag börja ge min katt Hur gammal är katten när jag börjar ge den p-piller?hon är 6 månader nu | |
| Sote | 2013-06-08 12:10 | |
![]() | Men fråga vetrinären när du skaffar pillren till katten. Ring och kolla, det kostar lika lite som att fråga här men lär vara mer tillförlitligt. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-08 12:17 | |
![]() | fick kattmamman och kattungen och en bunt p-pillers,så jag har inte träffat någon vetrinär,men det finns nog någon här som vet | |
| Lillstölla | 2013-06-08 12:35 | |
![]() | www.agria.se/Katt/ve...C5 628FB%29 Här kan du fråga, men skulle nog ändå rekommendera ett samtal till en veterinär. | |
| Xin Chao | 2013-06-08 13:27 | |
![]() | Låt henne få en kull innan pillren, så blir det en lugn och fin kattflicka. | |
| Gunilla _ | 2013-06-08 13:31 | |
![]() | Låt bli att ge henne p-piller alls, kastrera i stället. Ett jävla skit med p-piller... | |
| hutt | 2013-06-08 13:40 | |
![]() | Ja, det är väldigt vanligt med juvertumörer som biverkan till p-piller för kattor. Juvertumörer på katt är mycket mer elakartad än på hundar. | |
| Sote | 2013-06-08 13:48 | |
![]() | Ja har man inte tänkt att ta kull på katten då är det ju både säkrare och bättre att sterilisera. | |
| Sote | 2013-06-08 13:50 | |
![]() | Eller ännu hellre kastrera om man dessutom vill få bort löpningen. Med stereliaering är enda skillnaden att katten inte kan bli dräktig men beteendet finns kvar. | |
| giggalo | 2013-06-08 16:02 | |
![]() | 6 månader blir katten könsmogen och bör då kastreras, om man in te vill ha ungar efter den. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-08 18:34 | |
![]() | jag föredrar p-piller,eftersom kastrerade katter blir så tråkiga,hon är 6 månader nu så jag börjar i dag, Tack | |
| giggalo | 2013-06-08 19:01 | |
![]() | Ja, men har du en utekatt så risken stor att hon försvinner och kommer tillbaka och är med ungar.......det är svårare att se till att det inte blir ungar med p-piller eftersom katten måste ha dessa regelbundet. | |
| Morrizen | 2013-06-08 19:04 | |
![]() | Det är en myt att katten skulle må bättre av att få en kull innan ev kastrering.. och inte blir dom "tråkiga" av kastrering heller. | |
| Lill-IT | 2013-06-08 19:07 | |
![]() | Jag har alltid börjat ge mina kattor p-piller när de är runt halvåret. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-08 19:33 | |
![]() | jag tror att det är en myt att dom ska ha en kull ungar.men kastrerade katter brukar bli intreserade av mat och inte så mycket annat,jag vill att mina ska fånga råttor och jaga iväg fåglar.eller har jag fel,är inte kastrerade katter tjockare en okastrerade? eller har jag fel? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-08 19:34 | |
![]() | ska peta ner ett piller på lilla Zelda | |
| Gunilla _ | 2013-06-08 19:38 | |
![]() | De katter jag haft (ett flertal honor och hanar) har varken blivit feta eller tråkiga efter kastration. Däremot hade jag en som fick juvertumörer av p-piller och det verkar vara mer regel än undantag. | |
| giggalo | 2013-06-09 12:09 | |
![]() | Vi har haft 3 st kastrerade hankatter och de har varken varit feta eller lata.Ttvärtom väldigt alerta med att ta möss, sorkar och att jaga fåglar, när det gäller fåglarna så har vi haft ett halsband med pingla på, den tid som fåglarna har ungar. Håller man sig bara till den matranson som rekommenderas just för kattens ålder, så är det ingen fara att katten blir fet av att kastreras. | |
| krysopras | 2013-06-09 12:28 | |
![]() | Det är väl självklart att man kastrerar utekatter om man har något vett och någon ansvarskänsla. Kastrerade djur har något lättare att lägga på sig vikt pga förändrad ämnesomsättning, men herregud, det går ju att dra ner på maten och är den hungrig så att den jagar efter mat så är det väl bara bra, tittiii? Då får den ju extra motion också. Hellre det än att bidra till att sätta en massa oönskade små kattungar till världen för att antingen slå ihjäl dem eller låta dem förvildas. Tänk på husdjurets bästa tittiii, om du ska ha husdjur. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-09 14:33 | |
![]() | det går utmärkt med p-piller,och det är inte alls självklart att kastrera för kanske vill jag ha en kull på dom i framtiden. | |