Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 29 |
| Inloggade | 72 |
Mobilspel
| Pågående | 19 585 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Sote | 2013-06-15 01:12 | |
![]() | Dagens lågvattenmärke. Det finns en tråd om dagens höjdpunkt men jag behöver en tråd om motsatsen för ikväll var ett riktigt riktigt lågvattenmärke för oss att vår älskade hund dog knall fall i skogen. Troligtvis en hjärtinfarkt för han fick syn på en räv och vart alldeles upphetsad och strax efter så började han andas jättehäftigt, vingla och föll omkull. Tio minuter senare var han borta. Helt ofattbart. Han var visserligen tio år men hur pigg som helst så det går liksom inte att greppa ännu. Min snart nittonårige son låg hos honom i skogen och skrek av sorg, det gjorde ont i modershjärtat mendet är så livet är, glädje och sorg går hand i hand. Fy fan !!! Nu blir det tomt. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-06-15 01:16 | |
![]() | Men shit, nu kom tårarna här också. Hjärtat är med er. <3 | |
| Sote | 2013-06-15 01:53 | |
![]() | Tack nulljt. Det är tungt som fan och värst är det för yngste sonen,dom var som bröder. Den älste sonen tar det bättre han är lite mer hårdhudad. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-06-15 02:02 | |
![]() | Jag kände hur det sved till, tänkte ju ofrånkomligen på min egen hund; kan verkligen förstå den totala smärtan. | |
| Måns_E | 2013-06-15 02:40 | |
![]() | Ta hand om dig Sote, det är tungt när ens fyrfota vänner går bort alldeles för tidigt. | |
| Minta | 2013-06-15 06:12 | |
![]() | Åh, vad hemskt. Jag fasar för när min hund inte finns längre. Det jag fasar för är också att behöva fatta beslutet att avsluta hundens liv. Min hund är snart 7 år och har väldigt dåliga leder och höfter (är höftledsopererad) och min skräck är att hon inte kan gå längre. Jag hoppas inte den dagen kommer när jag måste besluta att hon inte har ett bra liv längre.Jag hoppas att hon blir gammal och hoppas nästan att det ska gå fort och döden bara komma. | |
| mask1 | 2013-06-15 06:37 | |
![]() | Det är tungt även när det inte är tidigt. Min frus golden blev 14 år. Hon står efter många år fortfarande kvar i bokhyllan. Hon var alltid glad och satt alltid med sonen som extra storasyskon och höll sällskap. Artros pch sviktande organ gjorde att hon tröttnade och markerade att nu får det vara nog, hon gick längst bort på ängen lade sig ner och vägrade gå hem, jag fick åka till Blå Stjärnan, lugn och värdig bortgång, men efter 10 år fortfarande saknad. | |
| mask1 | 2013-06-15 06:38 | |
![]() | (Bokhyllan=askan) | |
| Bitte - Administratör | 2013-06-15 07:19 | |
![]() | En stor kram Sote en delar denna med dig den är fin Regnbågsbron Det finns en bro som går från jorden till himlen och den kallas för Regnbågsbron. När ett djur som varit särskilt betydelsefull för dig dör, så kommer det till Regnbågsbron. Där finns ängar och kullar för alla våra speciella vänner så att de kan springa och leka tillsammans. Där finns mat, vatten och solsken och våra vänner har det varmt och skönt.Alla djur som har varit sjuka och gamla får tillbaka sin hälsa och blir unga igen.De djur som har varit skadade eller handikappade blir åter friska och starka. Djuren är lyckliga och leker med varandra hela dagarna, det är bara en sak som dom saknar, personen som de älskade och blev älskad av här på jorden Alla djuren springer omkring och leker tillsammans, tills en dag då någon av djuren plötsligt stannar upp och börjar nosa i luften, öronen står rakt upp och ögonen blir intensiva och nyfikna. Plötsligt så lämnar ett utav djuren gruppen... han har sett dig. Han springer allt fortare och fortare. Han nästan flyger fram över det gröna gräset... Du och din speciella vän möts igen i en lycklig återförening, Ni kramas och pussas om och om igen och lyckan är total.. Ni dansar runt i det gröna gräset och skrattar tillsammans av lycka. Du ser ännu en gång in i de tillgivna ögonen på ditt djur som så länge har varit frånvarande från ditt liv men aldrig från ditt hjärta. Ni går över Regnbågsbron tillsammans... Med vetskapen om att ni aldrig mer behöver skiljas åt. Bitte | |
| corlini | 2013-06-15 07:30 | |
![]() | fan Sote saknar ord, vet hur det känns. önskar jag inte gjorde det. | |
| dinodog | 2013-06-15 07:34 | |
![]() | Sote mina tankar finns hos er. Mötte en hundkompis igår med ett tomt koppel. Hon hade tagit bort sin hund som blivit akut sjuk. Nu var hon 13 år och haft ett bra hundliv men sorgen och chocken blir så påtaglig. Hennes hund var allt för henne hon lever ensam inga barn eller någon direkt nära henne. Min egna hund fick vi ta bort i februari förra året 13 år och fyra månader gammal. Han fick en böld som växte på käken. Förmodligen cancer så beslutet var inte svårt men jobbigt ändå. Men Sote tänk som så när det är som jobbigast att er hund fick gå bort när den var lycklig i skogen jagandes en räv. Ja kanske inte riktigt jagandes men nära inpå då. | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-06-15 08:36 | |
![]() | Att ens älskade husdjur dör är inget jag önskar min värsta fiende. Trots andra husdjur och mänskliga vänner saknar jag min favoritkatt efter 1½ år. Dagens lågvattenmärke får bli inlägget ovanför mitt. Om man inte förstår varför man kremerar sin hund och tar hand om askan, eller ser något komiskt i att hastigt insjukna, måste det saknas någon detalj. | |
| mz_lzrd | 2013-06-15 09:00 | |
![]() | Sote, så hemskt. Att mista sin hund är förfärligt hur det än sker. Han älskade säkert skogen, han var med sin älskade familj när han gick bort. Ni var hos honom och det är det viktigaste. Nej, nu kommer tårarna här också. Vill ge er min varmaste medkänsla. pink ribbon, mata aldrig troll. De sväller upp och blir ännu fulare och fetare då. | |
| Jusia - Ej medlem längre | 2013-06-15 09:25 | |
![]() | Sote - STOR bamse kram till er alla i familjen. Hunden hade haft ett bra liv med er och nu har hunden nog rolig nånstans och leker med andra hundar. Jag förlorade min finaste hund för 3 år sen strax. Tatuerade in hans namn på ryggen och är nöjd. Han är alltid saknad. Livet kan vända så fort. Min finaste blev bara 5 år, fick akutnjurar smärtor och låg på golvet och skakade, skyndade till djursjukhus på natten och de försökte rädda honom men det gick inte :-( Kan fortfarande inte förstå nu idag, vi var och lekte ute i skogen och var ute i 3 timmar och busade, badade också, sen på natten dog han på djursjukhus, ofattbart. STOR KRAM till er!!! | |
| Malva01 | 2013-06-15 10:41 | |
![]() | Otroligt tråkigt, väldigt sorgligt. Han hade nog inte ont, ni var hos honom och han dog på promenenad. När ni fått distans till det kommer ni kanske tycka att det nog trots allt var ett fint sätt att dö på. Lite äldre men frisk, lite upprymd för att han sett något spännande, och tillsammans med er. Men just nu känns det nog bara för hemskt. /A | |
| Sote | 2013-06-15 11:00 | |
![]() | Tack alla goa betapetarvänner för era fina ord. Nu sitter jag och grinar igen! Fan också!! Ja han dog där han trivdes bäst men tyvärr var det ju bara husse som var där, vi andra sprang som galningar dit när vi fick veta , med skottkärran för att få hem honom. Då trodde vi ju att han bara var sjuk, eller blivit ormbiten eller nåt men när vi kom dit var han redan borta. Men han var tio år och fick vara frisk och pigg( som det verkade i allafall) så för honom var det det bästa sättet att gå på. Men för oss......vi tog bort vår andra hund för 1 1/2 år sedan men han var ju jättedålig och över elva så det var inte alls lika jobbigt. Vi fick ju tid att vänja oss och säga hejdå. Och då hade vi kvar en hund hemma , nu är det sååå tomt. Men som sagt livet går vidare och blir det som planerat så får vi en valp i början av september igen. Det var redan tingat men återstår att se om det blir en kille i kullen också. Så vi håller tummarna för det. Så återigen tack . Nu ska jag gå o grina lite till. Föressten så hann jag aldrig läsa det raderade inlägget vilket säkertvar tur så tack Mouche för att du var snabb och raderade. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-15 12:24 | |
![]() | :( | |
| corlini | 2013-06-15 12:42 | |
![]() | jag vill inte ha mer lågvattenmärken nu. med full sympati och massa känslor för Sotes saknad, men dagens lågvattenmärke är morgondagens "bakom sig" hur tungt det än är. senaste 3 åren har varit fulla med lågvattenmärken. stallet brann ner en häst råkade ut för en pervers typ som skar den i könet en natt min arm krossades på 2 ställen min hund blev överkörd i full fart 6 meter ifrån mig jag blev skönbeskattad gällande förmögenhet som brunnit upp!!! min karpaltunnel op måste göras om jag har fått "restlegs" min älsta häst måste nog avlivas pga skada & slitage men jag tävlar, skrattar, sliter, rider, tränar och ser framåt nya mål och älskar det jag gör. livet är åt helvete ibland men då kan det bara bli bättre, eller så stärker man sig självt av den skit som sker hur orättvist det än är och känns. minns med hjärta Sote, jag vet exakt vad du går igenom | |
| Allimoni - Ej medlem längre | 2013-06-15 14:16 | |
![]() | Oj nu brände de till bakom ögonlocken :( Sote beklagar, är hemskt när djur går bort! Kram | |
| xxxANxxx - Ej medlem längre | 2013-06-15 14:38 | |
![]() | ja de blir tomt..vet hur de känns..:( har förlorat ett antal familjemedlemmar , men de var människor.. och det är en tung börda att bära många år framåt, med tanke på att en människa vanligtvis lever mkt. längre än ett djur, så hade man kunnat få många givande år tillsammans i sitt liv om de inte blivit sjuka och avlidit :( | |