Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 11 |
| Inloggade | 39 |
Mobilspel
| Pågående | 19 364 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Kokonut | 2013-06-24 10:02 | |
![]() | TV-Avgiften Jaha domen slog igenom. Inte nog att man pröjsar för bredband m m så skall dom suga ut mera. Svt har sj valt att lägga ut. Gör en folkomröstning. | |
| Bim1964 | 2013-06-24 10:44 | |
![]() | Ja så har vi ju alla läsplattor och mobiler med som kan komma att åka på avgift tydligen. Nä TV-licensen är förlegad. | |
| Bitte - Administratör | 2013-06-24 10:48 | |
![]() | Tycker faktiskt att detta är ett bra beslut saknar nu bara att det blir en del av skatten och INTE en avgift . www.aftonbladet.se/m...70 11002.ab Enligt denna artikel så ska man ju följa teknikutveckling och det är ju det man gör . Ämnet finns även här sedan tidigare www.betapet.se/forum...ad id=32692 Bitte | |
| jamendååå | 2013-06-24 10:49 | |
![]() | Helt vansinnigt! Hur många barnfamiljer har råd att betala de summor det gäller per enhet? Man ska betala för det man använder och inget annat! Det är ju en form av ägandebeskattning, är det rätt? | |
| jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-06-24 10:51 | |
![]() | Rent juridiskt är jag inte kompetent nog att avgöra frågan. Men juridiskt är ju också frågan helt ointressant eftersom vi har en parlamentarisk demokrati och därför kan skriva våra egna lagar. Den intressanta frågan är alltså vad lagen bör säga, inte hur den bör tolkas. Själv gillar jag principen med public service men tycker argumentet att den ska finansieras med en absolut punktskatt istället för en progressiv skatt som allt annat haltar betänkligt. | |
| markoolio5 - Ej medlem längre | 2013-06-24 10:53 | |
![]() | Det är väl inte tal om "per enhet" utan per adress. Således, om du redan betalar licensen för en tv/radio så förändras ... ingenting. Eller har jag helt och hållet missat poängen? | |
| Bitte - Administratör | 2013-06-24 10:53 | |
![]() | Det är INTE per enhet utan tv-avgiften är densamma, 2 076 kronor per år, oavsett hur många apparater man äger. Bitte | |
| jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-06-24 10:59 | |
![]() | Precis. Ungefär 5 procent skatt för de som går på försörjningsstöd (den enda skatt de betalar förutom moms), och ungefär 0.2 procent skatt för de som tjänar en miljon per år. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-06-24 11:04 | |
![]() | Well said, Jaapmeister! | |
| marie186 | 2013-06-24 11:05 | |
![]() | Betalar gärna så man slipper reklamavbrott,,, | |
| stuvelsberg | 2013-06-24 11:06 | |
![]() | Public service är oerhört viktig, sen finansieringen o.s.v. kan ju alltid diskuteras.Enbart reklam-tv skulle å andra sidan kanske ta död på tv-tittandet vilket i sig kanske skulle engagera folk i andra mer givande aktiviteter. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-06-24 11:08 | |
![]() | Jag kollar typ aldrig på TV. Svider alltid lika mycket när jag betalar avgiften ur mitt stackars CSN. Har en sådan där gammal TV från stenåldern någongång, har funderat på att slå på hitta Nemo nästa gång Tv-licens gubbarna knackar på och säga att det är ett gammalt akvarium som står inne i TV-rummet | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-06-24 11:09 | |
![]() | Fy fan! Jag har tre söner (två studenter) som inte har något intresse av public service. Djävla utsugare! | |
| gnagelram - Ej medlem längre | 2013-06-24 11:29 | |
![]() | Det är kraftig deja vu-känsla på den här diskussionen. Det enda argumentet för att ha kvar en djupt orättvis avgift är att de som administrerar tramset annars blir utan jobb. Det är självklart att tiden har sprungit ifrån uttag för just TV-mottagare, lika självklart är det att tiden då TV-tittning var en lyx för de rikaste sedan länge har passerat. Men trots att det inte finns några argument känner sig en del manade att försvara själva modellen med kraftfulla resonemang som att "reklam-TV är dåligt". Min teori är att en del tror att man på något sätt är borgare om man inte gillar TV-avgiften exakt som den är. | |
| CD II | 2013-06-24 11:47 | |
![]() | 'smartphones' då - kommer dessa att beläggas med avgift? | |
| Bitte - Administratör | 2013-06-24 11:48 | |
![]() | Ett tips läs länken till Aftonbladet som jag la in Bitte | |
| CD II | 2013-06-24 11:49 | |
![]() | ...missade att det stod mobiler i post II - men om det gäller per adress så - man är ju så att säga mobil? | |
| gnagelram - Ej medlem längre | 2013-06-24 11:56 | |
![]() | Adress = hushåll. | |
| jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-06-24 11:58 | |
![]() | Många studenter kommer undan genom att folkbokföra sig hos sina föräldrar. Om jag minns rätt. | |
| gnagelram - Ej medlem längre | 2013-06-24 12:02 | |
![]() | Det fungerar även för motorcykelförsäkringar. | |