Spelrum
Giraffen28
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
13
Inloggade41
Mobilspel
Pågående19 364

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Mollee2 - Ej medlem längre2013-07-10 18:56
Antal inlägg: 6950

Vad skulle du göra
... Om du endast hade 3 månader kvar att leva?

Läste just om en kompis vars bekant förlorade en väldigt nära vän i cancer. Den drabbade hade fått reda på sin sjukdom bara några veckor innan dödsfallet.

Sådana händelser får mig alltid att uppskatta livet lite extra, jag tänker på att jag fortfarande har tid på mig (så vitt jag vet) att göra det bästa för mig själv och min omgivning, att jag är fri till att förverkliga mig själv och mina drömmar - både stora och små!

Så, vad är era drömmar och mål här i livet? Vad gör er glada, och hur skulle ni vilja att ert liv såg ut?

pink ribbon - Ej medlem längre2013-07-10 19:49
Antal inlägg: 2906

Jag skulle nog i stort sett försöka leva som jag gör, men även försöka att ha lite mera festligt varje dag. Om jag ändå skulle leva bara några veckor till spelade det ju ingen roll om jag njöt av goda drinkar och vin.
Om fysiska hälsan tillät, skulle jag resa och hälsa på så många jag kunde. Det skulle göra mig lycklig att smita in till vargarna och tigrarna i djurparken. Kanske få vila bredvid deras kraftfulla kroppar. Om de bet ihjäl mig må det vara hänt då.

nulltj - Ej medlem längre2013-07-10 19:56
Antal inlägg: 14052

Resa, helt klart. Och dör jag av ansträngningen; so be it.

Mollee2 - Ej medlem längre2013-07-10 20:00

Jag skulle också resa, och försöka lära mig lite om andras kulturer och levnadssätt.

Jag skulle också spendera mer kvalitetstid tillsammans med de personer som jag bryr mig om, vilket jag är dålig på.

Sedan skulle jag klara upp saker som jag inte förmått mig att ta itu med. Gamla känslor och dispyter, ringa upp de personer som jag känner att jag inte är färdig med, eller som jag saknar.

Matthias M2013-07-10 20:07
Antal inlägg: 564

Jag hade direkt skrivit testamente så att syrran skulle få allt jag äger å har så att jag vet att hon får en jävligt bra bil å även pengar. Sen hade jag väl levt som vanligt å så hade jag kört en Lamborghini så jag vet hur det känns att får ratta en sån leksak :) sen hade jag bara inväntat befrielsen

Mollee2 - Ej medlem längre2013-07-10 20:33

Befrielsen?

Livet är en oerhörd gåva om man väljer att se den så.

Fattar du hur många skatter det finns att hämta i livet, Matthias?

Att se ett nyfött barn, att få se människor l¨genuint lyckliga, att njuta av naturen, att lyssna på musik, att se världen, att lära sig saker, att lyssna på andras berättelser, att skapa sina egna berättelser...

Ta vara på livet

H

Incidental - Ej medlem längre2013-07-10 20:39
Antal inlägg: 7958

Jag skulle bli så ledsen, inte kunna företa mig något alls..... =(

kajix2013-07-10 20:41
Antal inlägg: 7767

Jag skulle inta morfin eller något av dess derivat.

Och lyssna på First aid kit.

Mollee2 - Ej medlem längre2013-07-10 20:41

:-(

Ja, det finns ju en möjlighet att man reagerar så också. Det är nog till och med vanligt...

Vet inte alls hur jag skulle reagera, men jag hoppas att jag skulle leva så gott som jag bara kunde.

Mollee2 - Ej medlem längre2013-07-10 20:42

Ja, morfin hade nog varit en självklarhet om man hade ont.

First aid kit är bra

pink ribbon - Ej medlem längre2013-07-10 20:45

Men stackars er ...hoppas att ni får bli 110 och ha mycket kul framöver <3
Man får försöka nosa reda på det som känns roligt och meningsfullt och sen göra allt man kan för att genomföra det. Och försöka leva så att man kan se sig i spegeln och sova med skapligt samvete.

Mollee2 - Ej medlem längre2013-07-10 20:47

Är väl inget synd om oss, så vitt jag vet?

Jag vill bara uppmärksamma att livet är värdefullt och så en tanke.

F.ö håller jag med dig i det du skriver.

Matthias M2013-07-10 20:49

Ja tyvärr ser jag det som en befrielse mollee :( för mig har livet alltid vart skit å en jävla plåga så jag är sjukt less på livet :( för dom som har det bra så kan jag förstå att man gärna vill leva å ta vara på livet för det hade jag åxå gjort om jag hade vart lyckligt lottad. Men tyvärr så är jag inte det så jag är inte ett dugg rädd om mig själv å mitt liv

Mollee2 - Ej medlem längre2013-07-10 20:53

Kan du inte göra något konstruktivt att allt elände? Hjälpa andra som varit i liknande situation? Jobba med människor och visa de som behandlat dig illa att de hade fel?

Man kan vända ilska och frustration till något väldigt vackert.

pink ribbon - Ej medlem längre2013-07-10 20:58

Jag tänkte närmast på Inci och Matthias som stackars. Jag vill inte att de ska bli så ledsna eller känna meningslöshet med livet.
Önskar att de ska få mera framtidstro och släppa tankarna på sin hädangång.

Matthias M2013-07-10 20:59

Jag vet faktiskt inte vad jag ska ta mig till längre för det är så himla mycket som gör att jag känner som jag gör å om du vill så kan jag skriva om det till dig i pm? Men visst hade det ju känts bra om jag kunde hjälpa andra för det är jag ganska bra på men jag kan aldrig hjälpa mig själv

Incidental - Ej medlem längre2013-07-10 21:00

Vovven......jag menar att visst fasen skulle man bli ledsen om man fick en dödsdom? Konstigt annars.....inte fasen skulle jag tänka på att resa och ha kul!

Incidental - Ej medlem längre2013-07-10 21:02

Bryr mig liksom inte om Japan eller Angkor Wat, vill nog bara vara med dem jag älskar........och vara ledsen över att jag måste lämna dem

Incidental - Ej medlem längre2013-07-10 21:03

Matthias <3

Mollee2 - Ej medlem längre2013-07-10 21:06

Mig för du skriva till NÄR DU VILL Matthias.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?