Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 41 |
Mobilspel
| Pågående | 19 236 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-24 11:31 | |
![]() | Krav på egenskaper hos partner Jag har kommit fram till att jag aldrig skulle kunna vara tillsammans med någon som har "dålig musiksmak". Jag är inte alls ytlig eller så, men musiksmaken är så himla viktig, då musik tar upp en stor del av mitt liv. Har ni någon speciellt egenskap eller ovana som ni inte accepterar hos er nuvarande/framtida partner. | |
| Sote | 2013-07-24 11:35 | |
![]() | Har fortfarande svårt för att min sambo är lite för militärisk av sig. Han vill gärna att om han ropar på tex nån av ungarna så ska dom omedelbart släppa vad dom gör och komma inom tio sekunder. Jävligt tröttsamt då dom faktiskt är vuxna idag och väljer att ignorera honom. Mig irriterar det eftersom han efter alla dessa år inta kan ändra på just det hetsiga draget. Allt ska liksom ske omedelbart, helst igår. jag är lite mer manana till läggningen. Men vi har klarat + 25 år ihop trots det så det går nog ett tag till. | |
| monketface | 2013-07-24 12:09 | |
![]() | Många kvinnor gillar tuffa, hårda män. Inte jag. Gillar inte heller män som är ego och vill köra sitt eget race i förhållandet ( har fått nog av det) Min framtida partner ska vara snäll, rar och omtänksam. | |
| NicerTrouser - Ej medlem längre | 2013-07-24 12:13 | |
![]() | Humorlös, egotrippad, korkad, frigid, rasist. Egenskaper som inte går hem hos mig. | |
| SämstpåBeta | 2013-07-24 12:20 | |
![]() | då är det kört mellan dig och mig mollee...alltså allvarligt Håkan Hellström? Jag har ju precis skiljt mig efter 12 års äktenskap och det jag fann svårare och svårare för oss med tiden av att kompromissa med vad vi ville ha ut av mitt liv, hennes liv, våra liv och familjens liv (barn). Man tycker ju att sådant skall fungera lättare och lättare men för oss blev det tvärtom. Hon ville satsa på huset och jag ville hellre att vi la ut pengarna på långresor. Då man inte längre kan kompremissa med varandras viljor då börjar man att kväva varandra och man känner sig instängd, lite av en fånge och man undrar om det verkligen är så här man ville ha det? Så kompromissa får bli mitt nyckelord men kompromissa innebär också att man måste ha överseende med de övrigas brister för att man själv har en hel radda. När vi var nykära och lyckliga brydde vi inte alls om varandras brister, de var t.o.m. lite charmiga..."men med tiden växer tvivlen som man inte längre kan låtsas om, tills man når till en gräns då ömhetens ord blir till ett hån. Då man inte reser till någonting, då man reser ifrån"...som Adolphson & Falk sa i någon låt. Det stämde ack så träffande på oss! | |
| xxxANxxx - Ej medlem längre | 2013-07-24 12:33 | |
![]() | ??? Ok..!!?? Men alltså? va äre för typ av stuk de då? :-/ Man kan ju undra om din partner själv är beredd att släppa allt för händerna om någon annan person skulle ropa på honom titt som tätt att presis NUUU ska han komma,bara för att någon annan vill ha de på sitt sätt och de som passar bäst för denna!!? Alltså? vad jag förstår av de du säger så är dina barn dessutom vuxna nu,och oxå egna individer med sina egna känslor, företaganden och egna vilja som också människor ska ha för att kunna vara den människa man själv faktiskt är som person. Om alla andra människor hela tiden skulle gå efter vad en enda annan människa vill hela tiden, och ska vara till lags för att passa denna tydligen egensinniga person hela tiden, så kommer ju aldrig undersåtarna som dina/era dessutom vuxna barn i de här fallet nånsin få chans att utvecklas med sin egen vilja i sin egen framtid!!?? Jävligt störande i sitt eget utvecklande som person.. Att din sambo däremot är en person som gillar att saker och ting helst händer igår och inte idag,kan ju va ett gott tecken på driftighet, vilket alltid är en fördel om nåt ska bli gjort. Men att va så egoistisk som person, så man lägger ut orden och kraven på de sätt han gör, är ju i högsta grad att kommendera andra att göra saker och ting presis när det passar han själv som bäst!!?? Han känner helt klart frustration över något, och vill med tvång få saker och ting ur världen och gjort så han får det lugnt i sin själ!! Om man som person inte kan kommunisera på annat sätt än att lägga ut kommenderingar till andra, då har man svårt med att överhuvudtaget kommunisera som person med andra människor.Och i det här fallet sina egna barn!!?? Varken han eller barnen kommer att må bättre av detta okommunikativa förhållningssätt.Allt blir bara anti från barnens hålls sett.Och din sambo blir bara mer upprörd och kommenderande.. De är han de är fel på, eller er gemensamma kommunikation i familjen från de barnen var små. | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-07-24 12:35 | |
![]() | hon ska vara smart, ha kontakt med sitt inre och lätt för att uttrycka vad hon tycker och tänker och känner. resten är en bonus. | |
| mistmaster | 2013-07-24 12:39 | |
![]() | utsidan ger insidan en chans, till att börja med. så när man kommit förbi det så ser jag gärna att dessa saker finns. *att man kan skratta ihop, det tror jag är hur viktigt som helst. *förståelse för att man behöver egen tid, man mår inte bra av att sitta ihop hela tiden. *tillit. | |
| kattbröd | 2013-07-24 12:40 | |
![]() | skulle aldrig kunna vara tillsammans med någon som säger sig ogilla "frigida kvinnor". med andra ord: ingen mansgris tack. :D | |
| kajix | 2013-07-24 12:54 | |
![]() | jag har nog inga sådana krav. om man alltså "hittat" varann. däremot kan ju en muskalisk närhet vara av betydelse för det. "hittandet" alltså. förresten, är ingen musiksmak bättre än fel? | |
| xxxANxxx - Ej medlem längre | 2013-07-24 12:59 | |
![]() | Jag gillar coola, snygga, snälla,humoristiska,omtän ksamma,trogna och tillitsfulla män.Självgående män som man inte behöver sparka framför sig för att få det att fungera i tillvaron! Inga latoxar och överviktiga män!!Och känns allt rätt från början från båda parters håll sett.. så kan de bara bli bättre.. | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-07-24 13:04 | |
![]() | Han behöver inte se ut som någon adonis eller vara smartast i världen, men att kunna föra sig bland folk och hålla upp sin del av en konversation är ett måste. Utöver det ska han ha humor, självdistans och inte behöva hävda sig på andras bekostnad. Utöver det lät jag slumpen avgöra, vilket visade sig vara ett lyckodrag. :D | |
| xxxANxxx - Ej medlem längre | 2013-07-24 13:11 | |
![]() | Och inte män i min egen ålder! har inget gemensamt med män i min egen ålder eller äldre! De manliga könet åldras dessutom mkt. fortare både i utseende och sätt har jag märkt..och själv är jag på en nivå i allt som ligger på 30-40års åldern. Så därför passar inte män i min egen ålder in som partner till mig! | |
| xxxANxxx - Ej medlem längre | 2013-07-24 13:12 | |
![]() | Fast jag är ju äldre än 40 vill jag tillägga. | |
| NicerTrouser - Ej medlem längre | 2013-07-24 13:17 | |
![]() | @ kattbröd På vilket sätt är man mansgris om man inte vill ha en partner som är ointresserad av sex? | |
| kattbröd | 2013-07-24 13:20 | |
![]() | @nicertrouser: du har inte gjort din läxa! frigidhet är ett sjukdomstillstånd. sv.wikipedia.org/wik...Fr igiditet om du menar "ointresserad av sex", säg då "ointresserad av sex" istället för "frigid"! | |
| SämstpåBeta | 2013-07-24 13:23 | |
![]() | Kom hit då, jag är snart 40 :)! Kompromissa mina vänner, det är nyckeln när den himlastormande förälskelsen börjar plana ut!! | |
| NicerTrouser - Ej medlem längre | 2013-07-24 13:24 | |
![]() | Lite kul med folk som tycker att man inte har gjort sin läxa när det är de själva som är ute och cyklar. Jag använde mig av ordet "frigid", inte "frigiditet". Du kan kolla upp betydelsen här: sv.wiktionary.org/wiki/fr igid | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-24 13:26 | |
![]() | Jag tycker musiksmak hänger ihop med personligheten på något vis. Lyssnar man bara på meningslöst skräp utan substans, så brukar man vara sån själv :-) Herregud, klart att personen får gilla andra låtar än en själv, men det finns faktiskt en gräns. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-07-24 13:26 | |
![]() | SämstPåBeta: Jaha, så du hade tänkt dig oss två, huh? Hahaha | |