Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 65 |
Mobilspel
| Pågående | 19 151 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-09-05 13:11 | |
![]() | Teckenspråk för hörande barn en modefluga? Det går mode i barn!Då menar jag inte kläder.utan Gud nåde dig om du hade fluor tandkräm till ungarna 1985,då skulle dom bli sjuka men fluor tabletter skulle dom ha 6 stycken om dagen,Kudde skulle dom inte ha för då skulle dom kvävas,Hade inte ungen barnvagn med fönster blev ungarna dum i huvudet,Och låg dom inte på mage skulle dom kvävas i sina egna spyor,Nu har det kommit ytterligare en "Fluga"ALLA barn ska lära sig teckenspråk för det är så bra för allt möjligt det finns det forskning på.jag menar att vi kommer se tillbaks på tiden då alla ungar skulle lära sig teckenspråk med stor skäms varning Eller är det fantastisk uppfinning för språkinlärningen? | |
| Megaherz | 2013-09-05 13:14 | |
![]() | Min första tanke var "Varför inte?" | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-09-05 13:14 | |
![]() | att lära sig teckenspråk för att kommunisera med döva är en annan sak | |
| trainspotter - Ej medlem längre | 2013-09-05 13:15 | |
![]() | Det är fantastiskt om det är så och jag välkomnar det med öppna armar. Jag har faktiskt svårt att förstå varför det skulle vara något fel med att alla kunde prata med döva och hörselskadade. Dessutom är det en otrolig tillgång i situationer där man inte kan göra sig hörd men ändå måste förmedla information snabbt. Jag har svårt att se att man ska skämmas för kunskap. | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2013-09-05 13:16 | |
![]() | håller med Megaherz | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-09-05 13:16 | |
![]() | Stödtecken är väldigt bra när barnen är så små att de inte kan prata ordentligt ännu, sen är det aldrig en nackdel att ha flera språk. Jag tycker det är en oerhört bra utveckling då det ger barnen en större bredd och möjlighet till att göra sig förstådda samt att förstå andra. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-09-05 13:17 | |
![]() | syftet är inte i första hand att kommunisera med döva,utan för att det skulle vara bra för språkinlärningen,så fast det inte finns en enda unge med hörselskada på avdelningarna så ska det läras endå | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-09-05 13:18 | |
![]() | är inte talspråk det som borde läras först? | |
| Megaherz | 2013-09-05 13:19 | |
![]() | Hade praktik hos en logoped. Många barn med språkutvecklingsstòrninga r uppmuntrades att använda teckenspråk . Min logoped var lite tveksam och sa att det ibland hämmar viljan att tala och det blir ännu svårare för barnen . Men min andra tanke är nog fortfarande "Varför inte?" | |
| trainspotter - Ej medlem längre | 2013-09-05 13:19 | |
![]() | ttiittii... ja men det är ju barn dom lär? Barn som ske leva hela sina liv och antagligen möta döva och hörselskadade under sin livstid. Jag fick lära mig engelska i min skola men det fanns inte några engelsktalande barn där. Var det fel det med då? | |
| arbetslinjen - Ej medlem längre | 2013-09-05 13:20 | |
![]() | Alla barn ska lära sig teckenspråk säger vem? Att vara flerspråkig är en utomordentlig tillgång. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-09-05 13:21 | |
![]() | just därför dom är barn,borde dom lägga focus på talspråk först,alla har lärt sig engelska i skolan,jag talar om 2 åringar nu | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-09-05 13:23 | |
![]() | ungar i dag lär sig teckenspråk parallelt med svenska på dagis inte över allt men på många ställen,för att främja talet | |
| trainspotter - Ej medlem längre | 2013-09-05 13:24 | |
![]() | ttiittii: även om det är "för andra orsaker" än att bara kunna prata med döva så är det väl fortfarande bra? Om dom har kommit fram till att det är bra för språkinlärningen att kunna teckenspråk, varför skulle det då vara fel av att använda sig av det? Alltså, frågan är helt enkelt varför skulle det vara bättre att kunna MINDRE än vad man har chansen till att få lära sig? | |
| trainspotter - Ej medlem längre | 2013-09-05 13:25 | |
![]() | 2 åringar går väl inte i skolan? nu får du ta och berätta vart du hittar den här informationen så vi kan läsa och tolka själva. | |
| trainspotter - Ej medlem längre | 2013-09-05 13:27 | |
![]() | jag har flera vänner med småbarn och vad jag vet är det ingen annan än föräldrarna själva som hjälper barnet att lära sig språk tills det att dom börjar förskola? | |
| Megaherz | 2013-09-05 13:28 | |
![]() | Det känns väl inte aktuellt att alla småbarn ska lära sig teckenspråk. Var? Möjligheten är väl hos de flesta först när skolan börjar.. Om en tvååring lär sig (stöttande) teckenspråk eftersom språkutvecklingen inte stämmer brukar det ske med professionell hjälp, så att teckenspråket inte tar över talspråket utan hjälper det utvecklas. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-09-05 13:30 | |
![]() | nä,jag pratar om förskola 2 åringar 3 åringar där dom lär teckenspråk parallelt med talspråk | |
| trainspotter - Ej medlem längre | 2013-09-05 13:30 | |
![]() | ja men det är ju knappast något som gäller alla barn utan endast de som behöver hjälp att lära sig tala öht? | |
| Megaherz | 2013-09-05 13:31 | |
![]() | Tittii, och vad är det för fel på det? | |