Spelrum
Giraffen39
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade62
Mobilspel
Pågående19 101

Forumkategorier

Användare Inlägg  
grusplan2013-09-21 08:34
Antal inlägg: 333

Ullared
Prisvärt att resa till Ullared?
Vad ska man leta efter ?
Någon som vet hur dom har med stora storlekar till herrar tex 3 x ?

uffew2013-09-21 10:14
Antal inlägg: 530

Om du ska åka till Ullared så kan du ju börja med att leta efter Gekås.

markoolio5 - Ej medlem längre2013-09-21 10:35
Antal inlägg: 1825

Min erfarenhet av Gekås i Ullared är att kläderna är billiga, men sedan blir hängande i garderoben då de är fruktansvärt obekväma mot huden i jämförelse med t ex Dressman (tänker på skjortor för egen del). Så frågan är hur man definierar "billigt" - om det är införskaffandet som räknas eller i kronor per bruksdag.

Annat, såsom hygienartiklar, håller ungefär samma prisnivå på ÖoB.

Jag har bara varit där en enda gång, och min slutsats är nog att det kan vara värt resan för själva upplevelsen (för det var ganska kul trots allt, även för mig som då 31-årig man) men att man sparar så mycket på det är nog mest ett argument man själv använder för att rättfärdiga alla de impulsköp man gör när man är där.

Rekommenderar således att du åker, men med insikten om att du faktiskt inte kommer att gå med vinst hur du än vrider och vänder på det :)

Rooty2013-09-21 10:41
Antal inlägg: 647

Grundfrågan borde väl vara: Vad behöver jag?

Eller?

malmöiska2013-09-21 10:43
Antal inlägg: 305

Om det är prisvärt beror väl på vad det kostar dig att åka dit

le-lou2013-09-21 11:12
Antal inlägg: 17500

Prisvärt med lakan och sånt. Inredning.
Jag köper sällan kläder där, tycker det är ganska dålig kvalite faktiskt.

vitapollo2013-09-21 11:29
Antal inlägg: 70

Jag har varit där tre gånger. Aldrig köpt kläder. Däremot köpte jag diverse sällskapsspel och de var betydligt billigare än i "vanliga affärer". Blev en del skrivmaterial och liknande också, och sedan ett och annat "krafs".

maax1 - Ej medlem längre2013-09-21 14:07
Antal inlägg: 676

Aldrigsålängejagleverattj agsätterminfotdärigen.

therese-902013-09-21 14:33
Antal inlägg: 33

Dem har stora storlekar till män, inte så stort urval dock men det finns :)

Captain MLI2013-09-21 14:50
Antal inlägg: 14

Om man gillar att handla på lågprisaffärer och inte har problem med mycket folk är det väldigt roligt att handla där. De har ju allt möjligt och det är för det mesta inga skitgrejer heller. Förutom Gekås finns det lite andra affärer och outlets också.

Det är prisvärt om du handlar mycket som du behöver, och annars skulle ha köpt dyrare. Räkna på det! T.ex: man sparar någon krona per hygien- eller köksartikel (t.ex bakplåtspapper och fryspåsar) och allt från 20 kr upp till flera hundra per st på kläder/spel/inredning/etc (beroende på hur mycket man brukar spendera på sådant såklart). Räkna och se om sparsumman blir högre än reskostnaderna. I så fall är det prisvärt.

Rålex2013-09-21 15:50
Antal inlägg: 244

maax1: dito!

toonfisken2013-09-21 16:23
Antal inlägg: 732

Tycker absolut du ska åka dit och skaffa dig en egen uppfattning , det är sällan köer numera (Kolla på deras hemsida) Du bör ha råd att bunkra en hel del om det ska löna sig , om du inte bor i Falkenberg förstås =)

dinodog2013-09-21 16:32
Antal inlägg: 4973

När det gäller klädet så är det lite upp och ner. Ibland hittar man massor ibland ingenting nästan. Kvaliteten har varit urusel men det är många år sedan i mitt tycke.
Har köpt klädet i "andra butiker" som inte har hållit måttet

Jackor brukar jag verkligen fynda dät. Snygga och hyfsat pris.
Ska ta en tripp dit i slutet på oktober. Börjar sina med vissa varor hät hemma.

ttiittii - Ej medlem längre2013-09-21 17:39
Antal inlägg: 37631

det är väl bara lågpris skit och sopor på Gekås,typ HM fast sämre,en kompis åkte långfärdsbuss dit och kom hem med flera säckar kläder t-shirts med mycket klister i,det fanns inget jag ville ha bland dom säckarna

dinodog2013-09-21 19:11
Antal inlägg: 4973

ttiittii du har verkligen synpunkter och vet precis allting verkar det som. Du får ursäkta men jag upplever dig väldigt provocerande ibland.

Om nu Ullared bara säljer "lågpris skit och sopor" så är det konstigt att dom hela tiden ökar sin omsättning varje år. Och ständigt bygger ut för att få plats med alla besökare.
Jag har handlat på Gekås sedan 1977 så jag har sett utvecklingen.

Och din kompis som kom hem med "flera säckar kläder t-shirts med mycket klister i"?
Finns väl ingen som köper kläder om dom skulle vara fulla med klister!

kajix2013-09-21 19:46
Antal inlägg: 7767

ja det finns nog mycket dåligt där. annars hade det väl inte varit så billigt? å andra sidan är det kanske bra kvalitet jämfört med andra lågprisalternativ. ja, man kanske skulle åka dit? jag gillar ju när det är mycket folk... :-)

Lill-IT2013-09-21 20:59
Antal inlägg: 31590

Jag köper tandborstar. De kostar bara en bråkdel av vad t.ex. Ica tar betalt för samma vara. Sen är Gekås egna tandkräm helt ok. *tipsar*

Gripsholms påslakanset för under halva priset är också något de brukar ha.
Tvättmedel, rengöringsmedel av olika slag, schampo, balsam, duschcrème.. allt sånt är mycket billigare. Smink. Du sparar mer än "någon krona" per grej.. som någon skrev tidigare i tråden. Ganska mycket mer skulle jag vilja påstå.. om man har lite koll på vad saker kostar hemmavid där man brukar handla.. så kan det bli ganska lönsamt att handla på Gekås.
Åker bara dit någon gång per år, men fyller förrådet med ovanstående saker då.

Klädavdelningen har ibland bra saker.. men jag handlar inte mycket kläder när jag är där. Brukar handla alla vantar, mössor, halsdukar jag och barnen behöver.
Kan tipsa om att de har väldigt billiga och bra vägghängare för gitarrer där. :)
Förr köpte jag en hel del leksaker/julklappar till barnen och deras kusiner.
Samma saker som i leksaksaffärerna.. fast billigare.

Gekås är väl värt ett besök.

le-lou2013-09-21 21:01
Antal inlägg: 17500

Glömde, det är väldigt värt att shoppa saker till baby där. Finns allt och det är mycket billigare än nån annanstan, nätet inkl.

Gloria562013-09-24 09:23
Antal inlägg: 437

Har varit där en gång för flera år sedan. Då upplevde jag det som en lumpbod. Har kanske bättrat sej.
Det enda jag kom hem med var bakplåtspapper:-)

smulgubbe2013-09-24 11:31
Antal inlägg: 237

Jag och dottern var där i början på september, och vi handlade så bilen blev full. Först och främst julklappar till barnen, leksaker och kläder. Babykläder har de jättebra, däremot så var flicktröjorna överarbetade med glitter och dylikt, fanns inget normalt för flickor i 4-5 års åldern. Enligt oss då. Jacka köpte jag jättebra kvalitet och säkert halva priset mot te.x stadium. Hårspray, munskölj mm långt under vad du får ge på . ÖB. Handdukar, lakan, gardiner om man är ute efter sånt så är det mycket billigare än jysk. Sen som tex. ljuslyktor och prydnadssaker bör man ta ur förpackningen och kolla så de är hela, så man inte upptäcker det först när man kommit hem. Är ju inte bara att åka tillbaka och byta då, om man åkt långt.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?