Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 65 |
Mobilspel
| Pågående | 19 107 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| saucony - Ej medlem längre | 2013-09-22 10:16 | |
![]() | Önskan i en relation! "Det jag önskar av dig är att du ger det du vill av egen fri vilja" säger han när jag undrar om han inte har några önskningar vad beträffar mig/oss. Jag tolkar den mening som att det är jag som ska komma med önskningar och förslag och han hänger med på det om han har lust. Själv har han inga andra önskningar än det jag skrev ovan. Hjälp mig att förstå! | |
| kajix | 2013-09-22 10:23 | |
![]() | varför undrar du vad han han har för önskningar? när du begrundat det kanske du kan ställa frågan på ett annat sätt och få ett svar som du bättre förstår.. | |
| siwu | 2013-09-22 10:33 | |
![]() | Jag tolkar det som att han vill ha dig, och önskar att du är dig själv. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-09-22 10:51 | |
![]() | Jag tolkar det som att han önskar ett öppet och ärligt förhållanden, där ingen av parterna känner sig tvingad till något. | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-09-22 10:52 | |
![]() | Han menar säkert att en sådan fråga inte skall behövas ställas i ett sunt förhållande där man känner sig trygg med den andre. | |
| saucony - Ej medlem längre | 2013-09-22 10:55 | |
![]() | kajix Eftersom vi inte bor ihop (men är gifta) och hans behov är av den karaktären att han säger att han vill bli lämnad ifred, dagar, veckor och till och med månader ibland, så väcker det olusttankar i mig. Jag vet aldrig när eller ens om vi ska träffas. Det är alltid jag som ringer upp och undrar varför han inte hör av sig. Då "straffar" han mig genom att säga "har jag inte sagt att jag hör av mig om och när jag har något att säga dig" Så eftersom jag hörde av mig, trots att jag inte fick, så blir hans behov av ensamhet ännu större. Vad är det jag inte förstår? Jag har försökt i så många år att försöka förstå hans språk utan att ha lyckats. Så mitt sista försök att förstå gjorde att jag nu vänder mig till andra människor som kan hjälpa mig att förstå. Jag upplever det som att det alltid är jag som bidrar i förhållandet. När jag frågat honom vad han tycker att han bidrar med så säger han "hela mig" eller "jag finns". Men det är inte det han visar mig. | |
| -FaMo- - Ej medlem längre | 2013-09-22 11:01 | |
![]() | jösses bruden, du har blivit rejält blåst på kärlek från en person som inte är beredd att uppoffra sig ett smack... lämna o gå vidare. | |
| dinodog | 2013-09-22 11:08 | |
![]() | Märkligt uttalande. Ännu märkligare att du finner dig i att få hans uppmärksamhet. Javisst finns det gifta som har varsina bostäder. Men dom kan inte vara många. Och om man bor så brukar man inte dela upp det. Bo tillsammans och turas om typ varannan vecka boende. Låter som han vill både ha kakan och äta den på hans villkor. En bekant till mig levde i ett sådant förhållande. Han kom och gick som det passade honom. Han blev sur rentav förbannad när hon gjort egna planer om han plötsligt dök upp. Det var många gånger som hon gjorde honom till lags. Nu har hon fått upp ögonen och bett han fara dit pepparn växer. | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-09-22 11:17 | |
![]() | För mig låter det helt vansinnigt att vara gift med en sådan man. Du borde ha det bättre som singel eller med en ny, äkta kärlek. | |
| kajix | 2013-09-22 11:20 | |
![]() | ok. då trodde jag fel i början (att det kanske var du som var problemet), och ångrar lite att jag frågade som jag gjorde. å andra sidan förstår vi problemet lite bättre nu att ni inte lever ihop oftast är mest på hans villkor kan man tänka, eller är det något som du också tycker är bra? | |
| Bahoo - Ej medlem längre | 2013-09-22 11:27 | |
![]() | Trolltråd | |
| -FaMo- - Ej medlem längre | 2013-09-22 11:30 | |
![]() | Det låter som att du aldrig får någon bekräftelse, att han lever sitt liv och "nyttjar" dig när det passar honom. Tyvärr är det en känsla av att jaga sanningen i ett förhållande som det du beskriver som gör att du stannar kvar. Att aldrig få ordentligt på fötterna att inse att detta inte är kärlek, gör att fortsätter hoppas och tro. Det kommer tyvärr krävas ännu mer uppoffringar och drömmar från dig innan du kommer ikapp och fattar att det inte är ett förhållande att bygga vidare på. Såvida du inte börjar leva ditt eget liv vid sidan av och nyttjar honom på samma sätt. Alltså bara svara ja till att ses om du inte bestämt annat. | |
| -FaMo- - Ej medlem längre | 2013-09-22 11:33 | |
![]() | Undrar lite hur det kom sig att ni gifte er till att börja med. | |
| fabojantan | 2013-09-22 11:34 | |
![]() | Jag tror Saucony att du själv innerst inne vet att det är ett galet förhållande, och eventuellt vill ha bekräftelse på det här. Varken du eller någon annan ska behöva bli behandlad av någon annan på det här viset, och definitivt inte som ni är gifta. Jag håller med ovanstående, du skulle ha det bättre som singel och slippa tänka på den hemska karl som bara tänker på sig själv. Ta steget och lämna honom, det kan låta hårt att säga här men du kommer att må bättre och kanske längre fram hitta kärleken i en man som älskar dig och vill vara med dig alltid. Jag önskar dig all lycka i framtiden och hoppas att du blir älskad för den du är! | |
| saucony - Ej medlem längre | 2013-09-22 11:39 | |
![]() | Jag har inget emot att vi bor var för sig. Det som stör mig är att det alltid är jag som hör av mig och som vill göra något tillsammans med honom, men får nobben 99 gånger av 100. Då få gånger vi numera träffas är när jag har sökt upp honom och sagt att jag vill att vi ska träffas. Det första han säger när han kommer är "Jag skulle egentligen titta på fotboll, men jag offrar det för dig." Jag har de senaste åren ställt mig frågan "Varför är jag gift med honom, när det bara ger mig bråk och ensamma stunder för att jag har "stört" honom?" Jag har inte kommit på svaret ännu. När jag ställt frågan till honom varför han vill vara fortsatt gift med mig så svarar han "Det har du inte med att göra." | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-09-22 11:46 | |
![]() | Men tillåt mig småle eller skrattade tyvärr till lite krampaktigt - har du inte med att göra varför din egen make är gift?! Troll...hm...it takes one to know one. | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2013-09-22 11:48 | |
![]() | Jag börjar undra om det verkligen är seriöst, detta? "Jag har de senaste åren ställt mig frågan "Varför är jag gift med honom, när det bara ger mig bråk och ensamma stunder för att jag har "stört" honom?" Jag har inte kommit på svaret ännu." Om detta är på riktigt, så är det du själv som har svaret på frågan... | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-09-22 11:52 | |
![]() | "har jag inte sagt att jag hör av mig om och när jag har något att säga dig" "Det har inte du med att göra" Varför vara kvar alls? What's in it for you? Lämna, för sjutton. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-09-22 11:53 | |
![]() | Alternativt är det inte på riktigt, nej. | |
| kajix | 2013-09-22 11:54 | |
![]() | Visst är det spännande! | |