Spelrum
Giraffen37
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade56
Mobilspel
Pågående19 107

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Söndagsman - Ej medlem längre2013-10-05 22:04
Antal inlägg: 1120

Det skulle jag inte vilja ha osagt!
Nu har jag tillbringat de senaste dygnen på KS NIVA, där livets förutsättningar förändras fort.
Jag vet att jag borde veta bättre, men det träffar mig så hårt.

Glöm inte bort att säga till era nära vad de betyder för er.

Och ja, jag vet att jag är patetisk, så kram på er alla cyniker.

Söndagsman - Ej medlem längre2013-10-05 22:19

Jag glömde själva grundidén med tråden, saker ni borde sagt till era medmänniskor. Typ:

Jag kan inte nog berätta för min syster vad hon har betytt för mig genom livet.

Eller vad morfars kärlek till trav har betytt för mitt liv.

Lillstölla2013-10-05 22:37
Antal inlägg: 23831

Kram på dig Söndagsman!

Jag är glad att jag lyssnade till min magkänsla och såg till att få träffa min Farmor en sista gång innan hon dog. Även mycket glad för att jag tog tillfället i akt att då tala om för henne att jag älskade henne även om jag är säker på att hon visste det, likaväl som att jag vet att hon älskade mig.

Söndagsman - Ej medlem längre2013-10-05 22:42

Jag är så ledsen att jag tyckte mitt liv var så mycket viktigare, att jag aldrig tog mig tiden att lyssna. Nästa gång är det mina barn som får göra samma misstag. Det är så hopplöst med erfarenhet, den kan inte ärvas.

"Vishet är den kam livet skänker än då man mist håret"

xxxANxxx - Ej medlem längre2013-10-05 22:47
Antal inlägg: 231

Ens nära och kära känner nog i vilket fall som helst hur mkt. man älskar dem..Det känner man som människa av mellan varandra utan att ens med ord behöva säga nåt.
Men känner man sig själv osäker på hur mottagaren, som då kan va en vän eller ens närmaste uppfattat ens kärlek till denne eller dessa faktiskt är? Ja..då har man inte själv nåt fram med sitt budskap och känsla innan. För själv så både ser och känner jag om en människa ser,känner och förstår min kärlek och omtanke till dem i olika sammanhang i vardagen och livet som sådant.
Och då behöver jag aldrig känna att jag missat att speciellt tala om för dem hur mkt. de betytt eller betyder för mig.
För jag är en tydlig person , både i mitt kroppsspråk och kommunikation med nära,kära och vänner, men också i samtal och gemenskap med utomstående människor jag träffar i mitt arbete eller min vardag..
Och det känns skönt att vara funtad så.

Lillstölla2013-10-05 22:51
Antal inlägg: 23831

Är ju bra att ens nära och kära förstår av kroppsspråk och handlingar hur man känner för dom men jag känner personligen att det är skönt att både få tala om för dom man älskar att man gör det och även att få höra det.

Söndagsman - Ej medlem längre2013-10-05 22:56

Faktiskt så är det så Lillstölla, min far är av den gamla stammen uppväxt i gamla Hagalund och tjärv. Men även han kan ta emot min kärlek.

Mollee2 - Ej medlem längre2013-10-05 23:03
Antal inlägg: 6950

Jag är glad att jag berättade för min farmor vad hon betydde för mig innan hon gick bort i somras, låg faktiskt och tänkte på henne för någon timma sedan. Är glad över att jag hann spendera viktig tid med henne innan hon gick bort.

Är även glad att jag ringde och berättade för syrran hur illa jag trodde det var, tror uppmaningar till att inte oroa henne i onödan. Jag förstod att det var nära trots att det inte verkade så i början.

Bra tråd! <3

rien de neuf - Ej medlem längre2013-10-05 23:08
Antal inlägg: 1015

De som är viktigast i mitt liv vet mkt väl om det. Vänner måste jag nog lära mig att uttrycka min uppskattning för lite oftare.

Kram på dig bästa grund.

pink ribbon - Ej medlem längre2013-10-05 23:14
Antal inlägg: 2906

Så tycker ju jag också att det är, Lillstölla. Särskilt om man inte träffas eller har kontakt så ofta.
Jag är glad att jag hälsade på (en dagsresa) min mamma på hennes sista födelsedag. Hon var inte akut sämre men somnade bara in för alltid en kväll, när sköterskorna hade stoppat om henne för natten. Vi hade inget otalt med varandra och samma känsla har jag inför de vänner som nu har avlidit.
Jag har försökt att inte vara osams med något av barnen, innan vi skiljs åt och jag vill inte somna om maken och jag är ovänner.
I unga år lärde jag mig att livet är skört och kan förändras i ett ögonblick.
Jag vill inte ha osagt ord som talar om att jag älskar och bryr mig. Jag känner mig älskad också, det är en stor nåd. Man, barn, vänner och en gammal mysig pappa visar verkligen omtanke och kärlek.
Kram

Söndagsman - Ej medlem längre2013-10-05 23:15

Jag är så otroligt ledsen över det jag inte sagt, jag skulle vilja tacka för det intresse för teater och böcker som hon gav mig, över hennes kärlek till kläder som jag ärvt och framför allt hennes konstiga uppväxt i barnhem som jag tror var hennes drivkraft till att ge oss något mer.

pink ribbon - Ej medlem längre2013-10-05 23:18

Förlåt att jag frågar, men har din mor avlidit eller är hon svårt hjärnskadad (NIVA) ?

Söndagsman - Ej medlem längre2013-10-05 23:20

Hon ligger på NIVA med en stor hjärnskada.

kajix2013-10-05 23:24
Antal inlägg: 7767

jag har inget att säga till någon. eller väntar mig att någon säger något till mig.

Mollee2 - Ej medlem längre2013-10-05 23:27

Vad tråkigt söndagsman! Jag kan inte ens föreställa mig vad du går igenom just nu!
Och du är verkligen inte patetisk. Det är många känslor som dyker upp när man är med om något sånt här, då är det bra att prata av sig, diskutera och bara släppa ut lite känslor.

Mollee2 - Ej medlem längre2013-10-05 23:27

Vad tråkigt söndagsman! Jag kan inte ens föreställa mig vad du går igenom just nu!
Och du är verkligen inte patetisk. Det är många känslor som dyker upp när man är med om något sånt här, då är det bra att prata av sig, diskutera och bara släppa ut lite känslor.

rien de neuf - Ej medlem längre2013-10-05 23:27
Antal inlägg: 1015

Men fy fan. Skickar hundra kramar och hoppas att du har någon hos dig att få riktiga kramar av.

Söndagsman - Ej medlem längre2013-10-05 23:27

Fast kajix till och med jag som inte känner dig utanför detta forum har en känsla för dig, jag gillar dig du känns som en bra människa.

Det behöver man kanske inte förmedla för då blir man lite "Di Leva" men man kan nog vara lite mer givmild i sin vardag.

Aquila12013-10-05 23:29
Antal inlägg: 2463

sm <3

pink ribbon - Ej medlem längre2013-10-05 23:30

Rufsar kajix kärleksfullt i pälsen och en stor kram till alla som har skrivit i denna tråd.
Tänker på dig och din far, Söndagsman.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?