Spelrum
Giraffen36
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade56
Mobilspel
Pågående19 066

Forumkategorier

Användare Inlägg  
corlini2013-10-23 21:11
Antal inlägg: 3172

träffat och sedan beundrar
jag undrar vem / vilka ni träffat som överraskat otroligt och som ni "beundrar" drag eller karaktär hos efter det?

kända som okända - spelar ingen roll.

själv vet jag massor men måste börja med den gågna sommarens STOOORA överraskning.

Gunde Svan, denna i min värld ganska märkliga småtrista man gav mig enorm inblick i hans egna psyke. han skulle prova hästsport och då hoppning. tävlingspsyke utan dess like. han ville göra allt och gjorde det med genuint djupt intresse, mocka, borsta, fråga allt och inte en timma, två gånger eller bara som jippo, karl höll på i veckor. han ville veta allt och vara insatt i allt för att kunna behärska sporten, jag kan inte förklara i korta ord här men den mannen skulle kunna bli bland de bästa i vilken sport som helst. en större vilja, ett större genuint intresse och en större respekt för andras kunnanden får man leta efter.

den optimala eleven / lärjungen och den mest givande person man kan tänka sig att få dela sin kunskap och sitt intresse med. hatten av för gunde.

LittleStalin - Ej medlem längre2013-10-23 21:57
Antal inlägg: 504

Ännu en idiotisk hästtråd.
Stäng och släng den soptunnan.

Rultatultan2013-10-23 22:13
Antal inlägg: 2446

I veckan träffade jag två personer som befunnit sig i min vänskapskrets det senaste året. Ödmjuka, öppna människor som jag alltid tyckt bra om.

Men när Han delade med sig av ett sexuellt övergrepp inom den närmsta familjen och Hon talade om att hon är nära släkting med Sture Bergwall och de berättade historien bakom betydelsen av ordet Förlåt och hur deras väg till förlåtelse och att hela brustna relationer gått till - då steg de enormt i mina ögon.

Dessa vanliga, enkla människor med otroligt djupa sår som orkat gå vidare - de beundrar jag enormt mycket.

corlini2013-10-23 22:13

ännu en idiot i en tråd som handlar om människor, släng den lille fan i tunnan och rulla ned den för en backe, öppna den och skit i den för att sedan dra den efter en bil.

Rultatultan2013-10-23 22:13
Antal inlägg: 2446

*dem

corlini2013-10-23 22:15

ovan självklart till lillstalin.

rultan, starkt. gripande. djupt. full förståelse för den vördnaden.

pink ribbon - Ej medlem längre2013-10-23 22:24
Antal inlägg: 2906

Corlini: Ibland blir jag riktigt rädd för dig.

Nattrafn - Ej medlem längre2013-10-23 23:05
Antal inlägg: 3575

pink ribbon: Det läskiga är att hon än så länge visat sin vänliga sida i den här tråden.

Och för att svara på frågan: jag kommer inte på någon som jag träffat och som sedan fått mig att beundra denne. Det skulle vara fröken Sol, i så fall. Den hjärnan är inte att leka med.

brava2013-10-23 23:13
Antal inlägg: 1636

En man i min församling som innan jag hade pratat med honom i mina ögon var en sån där "lyckad människa" som man kan tycka "inte har en aning om hur tufft livet kan vara". Mina egna förutfattade meningar förstås. Men på ytan har han allt; läkare, hjärtkirurg t o m, fru, tre välartade barn, villa i bästa området osv. Vi började samtala och han berättade om en del saker han hade varit med om när han studerade i USA och det var väl inget traumatiskt egentligen, men för honom var det det. Han berättade också om hur svårt han har det med att få ihop sin tro och sin läkaretik. Jag vet inte varför han gjorde ett så starkt intryck på mig, men jag tror att det kanske var för att han var så öppen och genuint ödmjuk i sin hållning till livet. Detta var länge sedan men detta möte förändrade mig och gjorde också mej mer ödmjuk.

I love Jesus2013-10-23 23:18
Antal inlägg: 160

Beundran till Jesus som överraskat med sin enorma utgivande kärlek. frid.

Maradona19862013-10-23 23:23
Antal inlägg: 1801

Två personer som jag träffat och sedan beundrar. Jag begränsar mig till någorlunda publika figurer. Ganska ointressant fakta om jag skulle berätta att jag beundrar min granne....

Den första är S-politikern och f d ministern Lars Engqvist. Jag röstar inte på S och har fördomar om ganska mycket av det de står för. Men här har vi en oerhört imponerande person på alla sätt och vis. Ideologiskt välgrundad men samtidigt med en pragmatisk verklighetsinsikt. Jag förstår varför han nådde hela vägen till vice statsminister.

Den andra är Nanne Bergstrand, tränare för Kalmar FF i fotbollsallsvenskan. En tänkande intellektuell visionär i en ganska enkelspårig verksamhet. En stor förebild.

jaapmeister - Ej medlem längre2013-10-24 00:11
Antal inlägg: 2109

www.memecreator.org/...d- love-you

lillamy752013-10-24 03:43
Antal inlägg: 932

varför är detta en skräp tråd ??? är inte här så ofta så jag hänger inte riktigt med allt ....

lillamy752013-10-24 03:49
Antal inlägg: 932

om man nu får svara så finns det en person som tagit sig långt in i mitt hjärta ..hon fick diagnosen canser för ca en månad sedan och har föllt hennes kamp genom detta genom en dagbok på fb alla svåra stunder alla icke humana stunder en barndomsvän som hade allt men som fick lämna detta liv allt för tidigt efter månads kamp ..efter sig lämnar hon två små barn och en man.....men hennes kämpar glöd in i det sista är helt makalös....

Sote2013-10-24 06:09
Antal inlägg: 3557

Corlini- du kanske borde testa nån terapi för att hantera din ilska? Att gå till sånt personangrepp är ju långt ifrån ok bara för att stalin tyckte tråden var onödig.

gnagelram2 - Ej medlem längre2013-10-24 06:34
Antal inlägg: 456

Sote: Skärp dig.

corlini2013-10-24 06:43

Sote och Pink, jag sade som jag sade bara för att det alias min kommentar var riktad till satt lite i system att vara anti, vara obstinat och otrevlig. helt enkelt onödig.

jag tycker det är kul med möten som påverkar, därför var jag nyfiken på era sådana.

Sote2013-10-24 07:52
Antal inlägg: 3557

gnagetl-Varför? tycker du att det inlägget var ok som corlini gjorde?

Corlini- jag förstår att du retar dig på att stalin inte gillar din tråd och att du tror att hen satt det i system att vara anti just dig men ditt inlägg var faktiskt i överkant ändå. Det finns ju olika sätt att bemöta sånt och ditt var inte ett av dom bättre.

Gloria562013-10-24 10:07
Antal inlägg: 437

Håller med corlini.
LittleStalin har förmåga att missuppfatta kärnan i ämnet och letar oftast efter något att klanka på.
Har själv råkat ut för henne.

Gloria562013-10-24 10:09
Antal inlägg: 437

och.......kommer sällan med något eget tyckande i ämnena.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?