Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 19 031 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Söndagsman - Ej medlem längre | 2013-11-05 02:36 | |
![]() | Produktplasering! Nu har tydligen Solsidan hittat en ny Vad var det först? Volvo eller kanske mc D, Nu är det tydligen "Chill out" | |
| jellyflower | 2013-11-05 08:19 | |
![]() | Och du tar glatt betet och skriver om det, så fler får höra talas om denna underbara produkt. (Vet ej vad det är, fast jag brukar se solsidan). | |
| jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-11-05 08:23 | |
![]() | Har inget emot produktplacering om det gör att jag slipper betala mindre för bra tv, under förutsättning att produktplaceringen inte påverkar story och framförande förstås. | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2013-11-05 23:43 | |
![]() | Så länge produktplaceringen görs på ett smidigt sätt så har jag inget problem med det. Solsidan har ju dock misslyckats totalt med det. | |
| jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-11-06 09:48 | |
![]() | Fattar inte, chill out boxen är ju väldigt populärt vin bland (gissar jag) värmlänningar med tribaltatueringar som flyttat in i stockholm. Tyckte inte det kändes apart alls att Mia Skäringers rollfigur hade en sådan box hemma. | |
| toonfisken | 2013-11-06 09:52 | |
![]() | Det var väl OK , att hela serien är skräp är ju en annan sak | |
| mz_lzrd | 2013-11-06 10:27 | |
![]() | Mia Skäringers rollfigur borde självklart haft en box där det med tydliga bokstäver stod VIN FÖR TATUERADE EXPAT-VÄRMLÄNNINGAR. Det ger ju tittarna större valfrihet och mer spelrum för fantasi och krativitet. | |
| mz_lzrd | 2013-11-06 10:27 | |
![]() | kreativitet | |
| pabster1 | 2013-11-06 10:34 | |
![]() | Skoda blev tydligen förbannade när de betalt för produktplacering och det var OVE som körde skoda hahahaha.... Produktplaceringen i solsidan är ju en del av komedin. Du är vad du äger filosofin är ju en del av det de driver med. Serien är grym! | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-11-06 11:07 | |
![]() | Vad borde det ha stått på bib:en? Borde de ha målat över varunamnet? TV 4 är ju en reklamfinansierad tevekanal. Folk kör vissa bilmärken, har felix kechup och kalles kaviar på sina matbord, so what? | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-11-06 11:18 | |
![]() | Jo. Men dom skulle aldrig visa etiketten på ketchupen om dom inte var sponsrade av Felix. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-11-06 11:20 | |
![]() | *ketchupsflaskan | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2013-11-06 11:26 | |
![]() | Det känns som de bygger upp avsnitt efter de har fått en sponsor. Nu hade de Chill Out och därför måste avsnittet handla om att dricka. "Ett jättegott rosévin" "En kvinna ska dricka 2-3 enheter alkohol per dag" osv | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2013-11-06 11:30 | |
![]() | Förra säsongens exponering av en perfekt måltid från donken som stod framdukad i hemmet fick mig att göra som Uggla... Jag trodde bättre om Herngren & co, jag satt länge och väntade på "skämtet" kring denna måltid, men förgäves... | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2013-11-06 11:30 | |
![]() | Förra säsongens exponering av en perfekt måltid från donken som stod framdukad i hemmet fick mig att göra som Uggla... Jag trodde bättre om Herngren & co, jag satt länge och väntade på "skämtet" kring denna måltid, men förgäves... | |
| mz_lzrd | 2013-11-06 11:31 | |
![]() | Jag tycker nog som pabster, du är vad du äger är en stor del av serien. Identifierar du dig med Fredde vill du klart ha samma monstergrillar som han har. Är du å andra sidan mer åt det värmländska, tatuerade hållet, får du ett vintips som passar för dig. Det är ren service. Nästan. Jag trodde vi hade vant oss så vid produktplacering i kommersiella tv-kanaler och i filmer att vi inte längre reflekterade över det bra/dåliga i det. Kanske borde det stå i förtexterna till programmet: Hela detta program är en annons. Jfr helsidesannonser i tidningar. | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2013-11-06 11:35 | |
![]() | Det är stor skillnad på bra och dåliga produktplaceringar. De bra märker du inte ens, de dåliga är så överdrivna (som i mitt exempel med hämtmaten) så att man blir förbannad. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-11-06 11:39 | |
![]() | Jag såg ett program om hur mycket produktplacering det finns för ett par år sedan. Efter det har jag svårt att koncentrera sig på huvudprogrammet. Jag kommer på mig själv med att leta efter den sortens reklamen i alla program som sänds i 3:an, 4:an och 5:an. . Lite som "finn fem fel". Ha ha. | |
| pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-11-06 11:39 | |
![]() | En annan sak är att exponeringen av varumärken och en nästan horribel marknadsföring förtar charmen med programmet och de förlorar tittare/kunder. | |
| mz_lzrd | 2013-11-06 12:08 | |
![]() | Man kan ju tänka sig att eftersom serien av rent naturliga skäl torde vara på upphällningen, så vill man krama ut det allra mesta man kan gm extra flitiga produktplaceringar. Men det behöver inte alls bero på ngn horribel produktplacering att en serie tar slut efter några säsonger, alla serier börjar gå på tomgång efter ett tag. | |