Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 18 941 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-12-19 22:30 | |
![]() | Vad är att förverkliga sig själv ? Nå?undra vad det betyder för dig att förverkliga sig själv ? | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2013-12-19 22:35 | |
![]() | Jobbkarriär kanske. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-12-19 22:48 | |
![]() | nu har jag hört denna fras lite för ofta men har inte alltid velat fråga | |
| roja c panda - Ej medlem längre | 2013-12-19 22:53 | |
![]() | Att anta en utmaning tycker jag är att förverkliga sig själv (att även klara av den är bonus). Det kan röra sig om att ge sig ut på seglats över haven, att gå en våga-tala-kurs, att bestämma sig för att skaffa barn, eller köpa ett renoveringstorp. | |
| Carpe_Noctum | 2013-12-19 22:54 | |
![]() | Att göra det man vill göra. | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2013-12-19 22:57 | |
![]() | På pricken vad det innebär, Carpe_Noctum. | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2013-12-19 22:59 | |
![]() | Att uppnå dom mål man själv satt upp för sitt liv, oavsett område. | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2013-12-19 22:59 | |
![]() | Japp. | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2013-12-19 23:00 | |
![]() | Vart är Jaap förresten? | |
| Carpe_Noctum | 2013-12-19 23:01 | |
![]() | Det är viktigt att förverkliga sig själv. Sträva alltid efter det oavsett. | |
| Vasterljung | 2013-12-20 00:45 | |
![]() | Att ruska av sig det man inte gillar av det man blev och vara mer av det man önskar att man vore... | |
| Gr3en - Ej medlem längre | 2013-12-20 03:30 | |
![]() | Så... att vara helt normal, att göra det man vill göra (konstigt?) och att nå sina mål är att förverkliga sig själv? Vad kallas motsatsen, när man får bita i det sura och göra saker man inte alls vill, men måste? Blir man lite lite overkligare för varje sak man tvingar sig själv till? en del sådana här hitte-på ord är bara löjliga, de låter som något typiskt som kommer från en arbetsgivar-annons. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-12-20 09:05 | |
![]() | Gr3en,hålle med dig,tycker också att det ä konstigt,för mig är det skitsnack rakt igenom med förverkliga sig själv stuket,tror det är ett av det töntigaste trycket jag vet | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2013-12-20 09:14 | |
![]() | Jag tycker också att uttrycket är larvigt; men tänker att oavsett vad man kallar det är det bra med mål. Sen att göra vad man vill, hur sjutton uppnår man några mål genom att bara göra vad man vill? Slit med en riktning, snarare. | |
| susila | 2013-12-20 09:54 | |
![]() | Uttrycket känns 1970-tal. Jag tror man pratade om sånt då, när man försökte frigöra sig från en massa gamla fasta föreställningar om vad som var manligt/kvinnligt, vad som är viktigt i livet, alternativa sätt att leva (istället för upp gå till jobbet jobba jobba äta lunch jobba åka tricken bara sätta sig o glo) osv. Det har i af med ekonomisk frigörelse - i Sverige ökande välstånd gm olika sociala reformer - att göra. Förr när man var tvungen att träla i rovfälten alla dagar utom julafton för att med knapp nöd överleva fanns det väldigt lite utrymme för egna val och önskemål. | |
| Minta | 2013-12-20 10:44 | |
![]() | Jag har också alltid undrar vad det betyder. Ett luddord. | |
| Minta | 2013-12-20 10:44 | |
![]() | Flufford. | |
| xDiamondx - Ej medlem längre | 2013-12-20 11:26 | |
![]() | ttiittii??? Varför öppnar du en tråd där du frågar andra vad de tycker är att förverkliga sig själv? Jag tycker att om man själv öppnar en tråd med en fråga till andra om vad andra tycker om frågan man ställer? Då bör man väl själv öppna sig och presentera sin åsikt och vad man anser om ämnet ifråga? De är ju alltid intressant för andra att till att börja med höra vad trådskaparen själv tycker och anser innan denna bara nyfiket själv vill veta vad andra tycker??? Helpantat gjort av dig? Så personligen skulle jag aldrig välja att svara på vad trådskaparen själv vill veta om andras åsikter? Om denne själv inte vill säga sin? | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2013-12-20 11:28 | |
![]() | Haha? Hon undrade väl vad uttrycket betyder; jebus. Lugna ner dig. | |
| blue_moon | 2013-12-20 11:39 | |
![]() | Självförverkligande är att ta vara på sina gåvor, utveckla sina talanger och tänja sina gränser. Upptäcka att man klarar sånt som man inte trodde att man kunde. Sammanfattningsvis, att växa som människa. | |