Spelrum
Giraffen28
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
16
Inloggade44
Mobilspel
Pågående19 187

Forumkategorier

Användare Inlägg  
nyckelpigan_2014-01-16 23:36
Antal inlägg: 543

Belindas serie om feminism och debatt
Hej!

Intresserad av vad ni tyckte om Belindas serie om Feminism som gick idag och den efterföljande debatten.

Själv tycker jag den var suverän! Feminism har i mitt tycke blivit ett skällsord generellt och gemene kvinna & man känner inte igen sig i feminismen.

Tråkigt tycker jag då många kulturskribenter skriver så negativt om Belindas program. Själv tycker jag att plattformen skall vara gemensam sedan helt okej med olika uttryck!

Så intresserad av vad ni tycker och känner,

med2014-01-16 23:52
Antal inlägg: 1164

Den var suverän

ttiittii - Ej medlem längre2014-01-17 04:53
Antal inlägg: 37631

vidrigt tycker inte alls om det,eftersom dom fjantar fel.och varför var alla i programmet så fula och hade så fula kläder,ska dom aldrig växa upp,jag skämdes när jag såg det,Varför har dom inte fattat att kvinnor är starkare en män,vi kommer alltid att vara starkare en män,låt dom tjäna lite mer så dom tror dom är lite bättre,jag kan få en man att göra precis vad jag vill,så länge jag kan det så äger kvinnor,Mina flickor är rosa redan nu är dom små kvinnor som har all kvinnlig list dom är proffs helt enkelt,det kommer bli brist på sådana i framtiden

ttiittii - Ej medlem längre2014-01-17 04:53

och bäst var ulf lundell som gjorde det rätta och la på luren

Sote2014-01-17 06:24
Antal inlägg: 3557

Ttiittii- det är såna som du som gör att man skäms oavsett om man är kvinna eller man. Det ENDA du bryr dig om är hur folk ser ut. En mer ytlig och ignorant människa äm du har jag nog aldrig stött på. Och hur du gör med dina egna ungar är ju bara så sorgligt och inget som gör någon förvånad. Såna som du bromsar upp allt vad gäller jämställdhet mellan kvinnor och män. Du som lever på en rik man och inte ens har ett jobb och aldrig skulle kunna försörja dig själv utan en man är ju bara tragisk. Jag hoppas verkligen att det blir brist på såna kvinnor som du vill uppfostra dina flickor till. Du har som vanligt fanimig ingen aning vad du pratar om!

Gnillot - Spelvärd/Forumvärd2014-01-17 08:40
Antal inlägg: 350

Jag har ännu ej sett programmet, men är feminist. För mig innebär det att människor skall få rätt och möjlighet att leva som de önskar. Önskar de att leva som du ttiittii så ser jag inte problemet med det. Men jag ser ett problem med att du anser att det är det enda rätta och att du tycker alla borde leva som du. Lev och låt leva.

ttiittii - Ej medlem längre2014-01-17 09:37

Sote,det hoppas inte männen

Gnillot - Spelvärd/Forumvärd2014-01-17 09:41

www.harfeminismengåt...ör långt.nu

maax1 - Ej medlem längre2014-01-17 09:44
Antal inlägg: 676

Gnillot, :D

wildman2014-01-17 09:51
Antal inlägg: 3860

@gnillot
Den sidan var faktiskt kul :-)

Sote2014-01-17 10:04

Ttiitti - kanske inte den typen av man som du verkar ha kanske men som tur är så är även dom på utdöende. Mina söners kompisar vill ha tjejer med en välfungerande hjärna i första hand och inte nån som bara är intresserad av hur folk ser ut.

MiaFredrika2014-01-17 10:06
Antal inlägg: 387

Good one Gnillot! :)

Och efter att ha läst tiittiis inlägg så kan jag antingen välja att ta det seriöst och bli upprörd eller se det som ett försök att vara rolig. Jag väljer det senare. Good one tiittii! *tummen upp*

Sote2014-01-17 11:17

Mia-Nä tyvärr är det inte roligt utan hon är helt seriös. Detta har talats om i andra trådar och jämställdhet enligt den här personen är i princip helt onödigt, och dessutom är feminister fula och har fula skor. Helt allvarligt.

ttiittii - Ej medlem längre2014-01-17 11:20

sant sote

ttiittii - Ej medlem längre2014-01-17 11:22

jag är inte rolig iaf inte i detta samanhang,femnisterna har förstört så mycket,och nu är ungarna deras könslösa också,dom är inte pojkar dom är hen

MiaFredrika2014-01-17 11:44

Då är jag feminist för jag har fula skor och är ingen skönhet. Gud va skönt när folk förenklar begreppen så man förstår var man hör hemma i samhället!

Gnillot - Spelvärd/Forumvärd2014-01-17 11:45

Helt seriöst så har jag lite svårt för när människor lägger energi på att tala om vad deras motståndare står för isf att tala om vad de själva står för. Jag är feminist. Jag tror att jag är bättre på att förklara vad det innebär för mig än vad mina meningsmotståndare är. Det är bara att fråga!

criptografi.blogspot...p- 113.html

blåhund - Ej medlem längre2014-01-17 11:46
Antal inlägg: 469

Tack Belinda! Och tack alla feminister o systrar för vad vi åstadkommit hittills! feministisktperspekt...em inismen/

MiaFredrika2014-01-17 12:00

Gnillot, du har helt rätt. De flesta argumenterar genom att försöka trycka ner det som de är motståndare till istället för att förklara vad de själva har för åsikter. Och det är enkelt att ta till fördomar och tasksparkar istället för att lägga fram fakta och sakliga argument.

pabster12014-01-17 12:13
Antal inlägg: 707

Go titti go!!! Du har givetvis rätt. För övrigt så kompenseras den högre manliga lönen med en högre kvinnlig konsumtion. Mäns pengar går till kvinnor i så stor omfattning att män konsumerar mindre än kvinnor. Den högre manliga lönen är oftast dessutom en myt då det handlar om yrkesval. Alla lågbetalda undersköterskor kunde ju blivit IT konsulter istället om de velat ha högre lön.

Jag känner en bunt feminister de är tragiska med sina ständigt misslyckade förhållanden barn med olika män trassliga familjer osv Jag har själv korkat nog spenderat ett par år med en aktiv feminist.
De har värdringar som ingen man vill leva med och de är INTE jämställda.

En av mina vänner lever i ett så fantastiskt jämställt förhållande. Han jobbar som fan tjänar 55/mån tar alltid hand om barn på sin fritid och jobbar på övrig tid med att reparera huset. Frun shoppar upp hans pengar och jobbar deltid. En ganska vanlig situation för en svensk man idag.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?