Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 295 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Pottränad - Ej medlem längre | 2014-05-03 20:52 | |
![]() | Hjälp med teveinställningar Hej allihopa! Någon som är tekniskt lagd kanske kan hjälpa mig med teven? Det är en Samsung av något äldre årsmodell på femtio tum, som helt oförhappandes gjorde något mysko idag. Från morgonen och ett par timmar framåt funkade den precis som den skulle men efter att den varit avstängd ett tag så hade den tappat ljudet. Istället för att vara den vanliga högtalarikonen så visar den ett par hörlurar. Jag har ingen som helst aning om hur man skall bära sig åt för att få bort hörlurarna (givetvis finns det inga såna inpluggade) och därmed förhoppningsvis återfå ljudet. Har försökt att återställa ljudinställningarna men kommer ej åt. Meny - ljud - återställ, funkar alltså inte eftersom alla fält utom ett är gråa och därmed ej klickbara. Enda som går att göra är att välja av eller på när det gäller Autovolym. Jag har testat att både ha den på och av, med samma fruktlösa resultat. Har även testat att återställa fabriksinställningarna för hela burken (genom att hålla nere exit-knappen i en halv minut, men det hjälpte inte heller.) Någon som har något annat gångbart tips? Jag vore väldigt tacksam! | |
| Lill-IT | 2014-05-03 21:03 | |
![]() | Jag tror att du blir bäst hjälpt av Samsungs egna support: www.samsung.com/se/i...ac tus.html | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2014-05-03 21:04 | |
![]() | Fan, tjocktv är bäst. | |
| Gr3en - Ej medlem längre | 2014-05-03 21:06 | |
![]() | Om du hittar hörlursingången kan du testa att koppla i ett par lurar och sen dra ut dom igen. Funkar på macbook och smartphones iaf. | |
| dinodog | 2014-05-03 21:10 | |
![]() | Finns det ingen knapp som du kan ha kommit åt på fjärrisen. | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2014-05-03 21:12 | |
![]() | Lill-IT, tack men det har jag redan gjort. Efter flera fruktlösa försök, via telefonen, sade supporten att han skulle rådgöra med sina kollegor och lovade att ringa upp senare. Vilket han alltså aldrig gjorde... Inci, just idag är jag helt klart pro-tjockteve! Gr3en, jag har testat det men ljudet återkommer inte... | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2014-05-03 21:14 | |
![]() | Dinodog, jag har såklart kollat mute, men där sitter inte felet. | |
| dinodog | 2014-05-03 21:18 | |
![]() | :-) finns kanske någon annan knapp. Min fjärris är som en kommandobrygga med en faslig massa knappar. Eller kör Norge varianten då. Ryck ut strömkabeln och sätt i den igen. | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2014-05-03 21:20 | |
![]() | Inte så att det är ljudinställningarna på digitalboxen som är fel, och inte själva teven? | |
| hfranke | 2014-05-03 21:21 | |
![]() | Standardlösningen via support är ju så, gör tv'n helt strömlös, vänta 30 sek och starta om. Men det har du förstås provat eftersom du redan pratat med dom. Kan det vara ett fel hos tv-kanalleverantören? Sök om alla kanaler, kanske? | |
| Bitte - Administratör | 2014-05-03 21:22 | |
![]() | Dra ur allt ur väggkontakten vänta en kort stund ..det borde lösa problemet Bitte | |
| hfranke | 2014-05-03 21:23 | |
![]() | Dra ut tv-kortet, gör strömlöst (även boxen om du inte har ca-modul) och sök kanalerna igen, menar jag med att " söka om alla kanaler." | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2014-05-03 21:26 | |
![]() | Jadå jag har stängt av strömmen, utan resultat såklart :) Tack för tipset, men det verkar inte vara digitalboxen som krånglar. | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2014-05-03 21:26 | |
![]() | Nej, jag har försökt med att bryta strömmen, utan något som helst resultat. | |
| Fesebengt2 | 2014-05-03 21:27 | |
![]() | Detta hjälper inte dig tyvärr Pottränad men på en tjock teve räckte det alltid att banka uppe på eller på sidan för att få tillbaka ljudet :) | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2014-05-03 21:28 | |
![]() | Sitter sladden mellan box & tv i ordentligt? | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2014-05-03 21:34 | |
![]() | Sant Fesebengt2 :) Jo, amper, den sitter som den ska. | |
| Frasse2 - Ej medlem längre | 2014-05-03 21:42 | |
![]() | Har du ljud i hörlurarna? | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2014-05-03 21:44 | |
![]() | Frasse2, till och från. Måste nog vara något glapp som en reparatör kanske kan fixa... | |
| Gr3en - Ej medlem längre | 2014-05-03 21:59 | |
![]() | Om du bor i närheten av trollhättan/vänersborg så har jag tips på en kille med en liten elektronikverkstad som fixar det där åt dig både billigare och snabbare än elektronik-kedjornas verkstäder. | |