Spelrum
| Giraffen | 17 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 21 |
Mobilspel
| Pågående | 19 577 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Dyslekso | 2006-11-23 20:17 | |
![]() | Lyxfällan. Någon som sett deta TV3-program? Jösses vilka människor som är med. Sen att man ställer upp i ett program där ens kassa privatekonomi vänds in och ut inför allmänhetens ögon - vilken dokusåpa som helst är väl skonsammare? | |
| västgöten - Ej medlem längre | 2006-11-23 20:37 | |
![]() | jamän dom som är med får väl nån sorts hjälp eller? har inte sett programmet,bara hört trailer på radio.. | |
| västgöten - Ej medlem längre | 2006-11-23 20:59 | |
![]() | jag såg det sista av dagens program..killen verkade ju lätt utvecklingsstörd..stackar s den tjejen.. | |
| odin - Administratör | 2006-11-23 21:00 | |
![]() | Tycker personerna som ställer upp gör ett bra val. De får ju hjälp med sin ekonomi på ett bra sätt. Och de behöver vekligen hjälpen. Dessutom är ekonomerna som är med där väldigt sympatiska (och detta säger jag som är ingenjör, ekonomer är våra naturliga fiender :). Go Lyxfällan! | |
| västgöten - Ej medlem längre | 2006-11-23 21:11 | |
![]() | visst är det starkt av dom som är med att lämmna ut sig så..i dubbel bemärkelse..men att tycka synd om dom ..nä knappast va? | |
| Dyslekso | 2006-11-24 12:29 | |
![]() | Killen hade redan en väderstation och köpte en till. För två tusen spänn! Vansinne... | |
| smurvlan | 2006-11-24 12:53 | |
![]() | min uppfattning är att i uppfostran lärde man sig inte betydelsen o värdet av pengar, eller att nånting gick snett.. har kanske inte mått bra psykiskt eller annat som ställt till det. Så Jo ibland kan jag nog känna att jag tycker synd om! | |
| Gautama | 2011-09-29 21:15 | |
![]() | Livar upp en gammal tråd. Jag förstår att en del kan hamna hos kronofogden av olika anledningar. Man vet inte vad som händer i sitt liv, det kan vara sjukdom eller andra anledningar att ekonomin försämras snabbt. Men dessa människor i lyxfällan som lägger pengar på materiella ting har jag svårt att tycka synd om. Att leva över sina tillgångar på lyxprylar är en gåta för mig. Tyvärr tror jag det är vanligare än vad man tror i denna prylgalna värld. Sorgligt!! | |
| frukantarell | 2011-09-29 21:22 | |
![]() | Någon form av beroende? Svårt att bryta ett vanemönster. De flesta missbrukare förnekar väl det beroende de har ända tills något får dem att vakna? | |
| delta9 | 2011-09-29 21:24 | |
![]() | frukantarell: Jag tror som dig. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-09-29 21:27 | |
![]() | Shoppingberoende | |
| blue_moon | 2011-09-29 22:25 | |
![]() | Till varje pris hålla fasaden uppe med statusprylar och resor, även om de tas på kredit med sms-lån? | |
| bokmärke | 2011-09-29 22:29 | |
![]() | Gillar lyxfällan. Tycker man ska tänka sig för mer än en gång innan man handlar på kredit. | |
| frukantarell | 2011-09-29 22:30 | |
![]() | Är förkyld och har tittat på några avsnitt. Undrar hur många som kan säga att de inte har ett enda beroende. Beteendet är att vilja ha mer av det som man "mår bra av". Själv är jag beroende av rörelse och cigaretter. Det blir mer påtagligt när det är jobbigt att rulla ur soffan och ta sig ut på altanen. | |
| sanlin | 2011-09-30 11:31 | |
![]() | fruktkantarell: varför tittar du bara på Lyxfällan när du är förkyld tro? :) Skulle själv aldrig köpa någonting på kredit!Man sparar till det man behöver köpa eller vill köpa. :) Det närmsta kredit jag kommer är ett bensinkort om man nu kan kalla det kredit... Har detta iofs bara för att min bensinmätare är trasig och måste därför alltid tanka fullt och sen kör jag ca 50 mil och sen är det dags att tanka. Funkar perfekt! :) | |
| frukantarell | 2011-09-30 13:49 | |
![]() | Sanlin: Hm, att jag är förkyld och tvingad att ta det lugnt har ju faktiskt ingenting med lyxfällan att göra. :) | |
| slånbär | 2011-09-30 14:53 | |
![]() | sanlin-fattar inte riktigt vad bensinkortet har att göra med att mätaren är trasig.......du kan ju betala kontant eller med ditt vanliga betalkort ändå. Måste man ha ett bensinkort för att mätaren är trasig? | |
| slånbär | 2011-09-30 14:54 | |
![]() | Sanlig igen-du skrev nämligen "Skulle själv aldrig köpa någonting på kredit!Man sparar till det man behöver köpa eller vill köpa. :) Och då ska man väl inte köpa bensin på kredit heller om man inte har pengar på sitt kort? Eller menaade du sånt där bensinkort där man betalar i förväg eller efteråt med faktura? För då är det ju liksom inte riktigt ett kreditkort ändå. | |
| mistmaster | 2011-09-30 14:59 | |
![]() | i ett samhälle där framgång mäts i prylar, så är det inte så konstigt. dessvärre. | |
| madeleine234 | 2011-09-30 16:53 | |
![]() | Att man ställer upp i ett sånt program tycker jag är att riktigt göra bort sig . | |