Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 18 941 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Nemi | 2006-12-03 15:07 | |
![]() | Julpynt Var just ute och shoppade lite röda blockljus och en snygg stjärna att ha hängandes i fönstret. Blev inte så mkt mer för det är sååå mkt kitchiga saker som säljs. Får helt enkelt tillverka saker själv eller nåt, ska iaf sy en löpare av ett fint tyg jag hittade som är rött/lila men inte fullt med "merry christmas" och tomtar osv :) Nån som har nåt tips på vad man kan göra själv som är stilrent och fint men inte för trist? Skulle vilja ha något i fönstren,men vet inte riktig vad. Ljusstakar går inte för då börjar blommorna brinna ;) | |
| Rostigalen - Ej medlem längre | 2006-12-03 15:10 | |
![]() | Kanske tomtar? Brukar bli rätt bra :) Eller pynt till julgranen :) | |
| Lop_pan | 2006-12-03 15:37 | |
![]() | Indiska har fina glasstjärnor som man kan hänga i fönstret och sätta värmeljus i. Som enfärgad mosaik och svart smide i kanterna...jättefina! | |
| Mammarie | 2006-12-03 16:09 | |
![]() | Du får väl sätta i sär blommorna så dom inte står mot ljusstakarna.....för det finns ju inget finare än ljusstakar i fönstren denna tid=)) | |
| ecnaton | 2006-12-03 17:08 | |
![]() | Satsa på rött, vitt, beige och brunt. Tex bara röda blommor i kittvita krukor. Bruna eller vita adventsljusstakar och neutrala gardiner. Lägg en duk i rött och beige på bordet och ställ dit adventsljustaken. Häll upp glögg och sätt dig ner och njut. =) | |
| ecnaton | 2006-12-03 17:10 | |
![]() | Helvitt är också väldigt snyggt. Vita adventsstjärnor i papper är både billigt och snyggt. | |
| Nemi | 2006-12-03 17:27 | |
![]() | lop_pan: det var en sån stjärna jag köpte faktiskt :) den med vitt glas. ecnaton: oh, har inte tänkt på att köpa blommor i färg...hum, var ju en idé :) dock gilla rjag inte "julstjärnor" men det finsn ju andra. Mammarie: hehe, ja. får nog göra så om jag inte kommer på nåt annat :) | |
| nina733 - Ej medlem längre | 2006-12-03 17:36 | |
![]() | Blomtips : Amaryllis.... så vacker....... så kan man klippa av dom, hänga dom upp och ner i fönstret, hälla i vatten i stjälken å köp en snittblomma o sätt i =) | |
| Emmef - Ej medlem längre | 2006-12-03 19:46 | |
![]() | Precis så har jag gjort sen nåt år tbx nina733, urläckert :) | |
| Nemi | 2006-12-03 23:02 | |
![]() | hänga amryllis uppåner? hum *tänka* och en blomma till i stjälken? | |
| Emmef - Ej medlem längre | 2006-12-03 23:10 | |
![]() | Jag hänger dem upp o ner, med en fisklina fäst i gardinstången, men jag skippar blomma i stjälken.. Sen har jag hängt upp typ julgranskulor, oxå i fiskelina. (vita kulor i keramik) | |
| KillerCow | 2006-12-04 08:10 | |
![]() | mm, ha några fina julgrankulor o häng upp de tillsammans i olika längder på tråden någonstans runt om i lägenheten. Kanske med en liten girland till, beroende på .. Små kulor passar bra att hängas under en lampa t.ex o glöm inte klassikern: Apelsin, Nejlikor o rött sidenband !! En annan variant: Äpple, passade band (vitt, silver) o kanelstänger ! Köp Apelsiner o skär de i lagomtunna skivor o Chili (fast inte skivad utan hel)o torka de i ugnen i 2 timmar. Sedan trä de alla inkl några kanelstänger o annat enligt önskemål på en tråd o gör en annorlunda väldoftande krans av det. Eller låt det hängas bara rakt av i hallen. mera välkommande doft få man leta efter ;) | |
| Mammarie | 2006-12-04 10:35 | |
![]() | På hur många grader då? | |
| Emmef - Ej medlem längre | 2006-12-04 10:58 | |
![]() | Jag torkar apelsinskivor o äppelskivor(doppa dem först i citronvatten så blir de inte bruna) i bara 50-75grader, tar lite tid, men de mörknar inte då. Man kan torka squash lime citron o säkert fler frukter/grönsaker så :) | |
| Nemi | 2006-12-04 11:24 | |
![]() | Voj. Vad ni är pyssliga.. Ska nog köpa mig nån apelsin iaf, brukar trycka i nejlikor i dom. Luktar så gott :) | |
| veggie_d | 2006-12-04 12:01 | |
![]() | Julstjärnor är ju asballa. Min största var nästan en meter hög när den dog för att jag glömde ge den vatten i ett par månader, men nu har jag börjat på en ny och den här gången ger jag mig inte förrän den når taket. | |
| KillerCow | 2006-12-04 13:22 | |
![]() | Emmef gav redan grader då jag glömde skriva det med ;) Veggie_d: Eller hur? :D De blir ju snyggare ju äldre/större de blir o min dog också efter en lite för lång torka. Många undrade vad det var för vacker fin planta man hade där :D | |
| veggie_d | 2006-12-04 14:02 | |
![]() | Ja! Jag blev inspirerad när jag såg en som var åtminstone 3 meter hög i en nationalpark utanför Caracas. Min ska också bli så stor, fast jag får nog investera i en större kruka först. | |
| lelou - Ej medlem längre | 2006-12-04 14:12 | |
![]() | jag har hängt upp röda och silver band i fönstret, med stora röda kulor och silverkulor i. enkelt och väldigt lagom, jag är en smula allergisk mot tomtar o sånt, rych pych är bannat här. De hänger rakt ner, och har några få kulor i varje band, ett i varje rum, uppbunden på gardinstången. Storarummet är förskonat helt från rött (förutom min soffa :) så där blir det silver såklart. Dukar har jag knappt några, satsar på svart/röda de få jag har. Köpte ett stort adventsljus och den sitter i en silverig syrènvas med lite oasis i och mossa över, enkelt och ser inte föör juligt ut. För övrigt är mitt hem jul-fritt. | |
| lelou - Ej medlem längre | 2006-12-04 14:18 | |
![]() | Nemi, btw, du bad om tips för just fönsterbräden såg jag, vad som kan ställas där som inte blir för juligt :) Ta en genomskinlig vas, tulpanvas eller nåt större, jag har en fyrkantig sak. lägg i en ljuslinga i valfri färg, (rött kan passa i juletid fast jag har vitt), proppa ner den ihop med färgat grus/sand, glitter och kanske några röda kulor, jag såg nu att jag även har röda hjärtan och såna glaskristaller i. dekorering står dig fritt hehe. En svart duk under framhäver det röda :) Då har du en väldigt mysig lampa som är julig samtidigt. :P Min princip i juletid är att less is moore, så min står iofs på hallbordet. | |