Spelrum
Giraffen42
Krokodilen2
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
27
Inloggade75
Mobilspel
Pågående18 781

Forumkategorier

Användare Inlägg  
TomasLeonard2007-01-18 11:41
Antal inlägg: 1563

Mona Sahlin
Vart är Sverige på väg??

Mimsan19862007-01-18 12:52
Antal inlägg: 555

Framåt

veggie_d2007-01-18 13:03
Antal inlägg: 1187

Så länge makten är kvar på rätt sida, ja. Med Mona bakom ratten hoppar jag hellre ur i farten tror jag.. :|

Spirit - Ej medlem längre2007-01-18 14:21
Antal inlägg: 173

"Med Mona bakom ratten hoppar jag hellre ur i farten tror jag.. :|"

Varför, veggie_d ??

veggie_d2007-01-18 14:36

Tja... låt oss säga att jag skulle känna mig något otrygg med en ledare som först proklamerar att det är "häftigt" att betala skatt, för att sedan skita i det själv. Som har uppenbara problem med att hålla reda på vad som är hennes och vad som inte är det. Som tycker det är helt i sin ordning att köra runt med en bil med körförbud. Och som fått jobbet på grund av sin kromosomuppsättning samt det faktum att alla andra tackat nej...

..fast jag behöver nog inte oroa mig. Mona lär inte fixa seger i nästa val. Det skulle i så fall vara om sossarna kör med henne i två år nu, och sen ersätter henne med någon bättre kvalificerad i god tid innan valet. Inte helt otroligt iofs.

Spirit - Ej medlem längre2007-01-18 14:54

Tja, de där uppenbara problemen som du beskriver har de nog lite till mans på var sida. Kanhända du har rätt i att hon valts/kommer att väljas, pga att ingen annan vill ta på sig rollen, och DET tycker JAG är oroande, eftersom det säkert finns fler kvalificerade personer som inte vågat/fått träda fram.

Att det skulle ha med kromosomuppsättningen att göra tycker jag är manchauvinistiskt (stavning)uttryckt.

Mona Sahlin, sosse, feminist och kvinna i all ära, men jag anser att hon gjort sitt, och skulle gärna sett någon annan på posten. Det är MIN åsikt.

Over & out :o)

TomasLeonard2007-01-18 14:56

Lite Mona-retorik.
Ska man skratta eller gråta?

Uttalande efter "tobleroneaffären"

-Kan jag tycka att det är kul igen?
Kan partiet tycka att jag är bra igen?
Felfria politiker letar ni nu efter och fläckfria förflutna, finns dom?
Vill vi ha såna?
Ja, det får andra svara på.

Hennes språk och känslomässiga infantilitet är pinsam, tyder på såväl svagt psyke som intellekt.

godgirl - Ej medlem längre2007-01-18 15:00
Antal inlägg: 19

Tycker nog att hon har gjort sitt i politiken,,kan de inte hitta några nya friska fläktar ,,,istället för att återanvända hela tiden. Börjar likna miljötänkande att återanvända skiten så länge det nu går.....

TomasLeonard2007-01-18 15:01

Men det är viktigt det mona säger, att hon tycker det är roligt med politik, att hon gillar debatter, så att hon inte blir ledsen, för då skulle väl hela Sverige lida?

Hur känner hon sig just nu?

Mona;- Stolt, men ledsen för att Anna inte är här. Bu-hu

Sicket j-a peckoral!!

Spirit - Ej medlem längre2007-01-18 15:04

DÄR fick jag det namn jag hade tänkt mig. Anna Lindh! Denna person skulle ha varit det perfekta valet i min mening. Bevare ditt minne....

veggie_d2007-01-18 15:11

Jo kanske. Men de är inte lika uppenbara i andra fall.. och det man inte vet har man inte ont av.
Nåja, jag har inget emot att det blir en kvinna, det är ju på tiden egentligen. Men att det blir en kvinna för hennes köns eget skull är inte så ball, och det verkar ju som att de hade bestämt sig i förväg för att det helt enkelt MÅSTE bli en kvinna denna gången..

Dyslekso2007-01-18 15:12
Antal inlägg: 8945

Mm, ett visst knivdåd kan komma att få rätt långsiktiga politiska konsekvenser. Med Anna Lindh had sossarna förmodligen vunnit valet i höstas, och med Anna Lindh istället för Mona Sahlin skulle socialmediokraterna ha större chanser att vinna nästa val. Nu finns det risk för att Sahlin tuggas sönder i medierna. För även om hon upprepar hur kul hon tycker det mesta är, så ger hon åtminstone mig intrycket att vara rätt gnällig, och medierna tycker det är kul att provocera gnälliga politiker. Minns Freivalds - bra tv.

veggie_d2007-01-18 15:13

Det där var alltså ett svar på Spirits svar på mitt svar på hennes svar på mitt första inlägg.

Och ja, hade Anna Lindh varit i livet så hade jag hoppats på henne. En av mycket få sossar jag kände förtroende för.

Spirit - Ej medlem längre2007-01-18 15:18

"Men att det blir en kvinna för hennes köns eget skull är inte så ball, och det verkar ju som att de hade bestämt sig i förväg för att det helt enkelt MÅSTE bli en kvinna denna gången."

De var tvungna att bestämma sig för en PERSON! Att det blev en kvinna, vilket jag också tycker är på tiden, anser jag mest bero på att ingen man i det här fallet har utmärkt sig så som kvinnorna. Jag har iaf inte sett någon stark kandidat bland männen som kan axla Göran Perssons roll, men bland kvinnorna däremot fanns/finns det.

veggie_d2007-01-18 15:23

Ja, så låter det officiellt såklart. Men det var naturligtvis aldrig något alternativ med en man, alldeles för många och för starka röster krävde en kvinna.

Spirit - Ej medlem längre2007-01-18 16:23

"....det var naturligtvis aldrig något alternativ med en man, alldeles för många och för starka röster krävde en kvinna."

Hade det FUNNITS en mansperson som alternativ, så hade inga röster valt en kvinna..oavsett hur stark DEN kandidaten varit...tyvärr!

LasseBjörn2007-01-18 17:25
Antal inlägg: 2611

Jag är övertygad om att Mona kommer växa med uppgiften. Vi får inte glömma att hon trots allt en skicklig politiker och då framförallt när det gäller debatter. Den som påstår något annat anser i alla fall jag inte värd att lyssna på. Sen att sådana som veggie kanske väljer att "hoppa av i farten" efter att vi vunnit valet 2010 får man väl betrakta som något av en bonus.

stefanf2007-01-18 17:36
Antal inlägg: 1744

Att någon väljs till en hög post tack vare kön är förvisso långtifrån nytt - även om det oftast gällt män..

För övrigt är det nästan tragiskt att det inte finns några bättre alternativ (bland de som kunde tänkt sig att tacka ja).. Mona känns knappast som ett fräscht namn men sannolikt det minst dåliga i nuläget. Vilket säger en del om sossarnas desperata situation..

västgöten - Ej medlem längre2007-01-18 17:39
Antal inlägg: 1135

håller med spirit om att det är lite skrämmande när det bara finns en i det största partiet som vill/kan bli partiledare, ett klart svaghetstecken,vi får hoppas som lasse b säger att hon växer med uppgiften ,speciellt nu när sossarna har världens läge att bli starka igen när borgarnas politik börjar slå mot alla dom som missnöjesröstade på dom

LasseBjörn2007-01-18 17:40
Antal inlägg: 2611

Mona är inte dålig. Att vara en bra politiker handlar inte om att aldrig göra misstag, för man kommer ju knappast ifrån att det trots allt fortfarande rör sig om människor. Jag anser att Mona rett ut saker och ting på ett bra sätt och knappast längre kan lastas för någonting. Dessutom kommer hon in i ett bra läge och får möjlighet att slå ur underläge. Det här blir så in i helvete bra, det är den känsla jag har i nuläget.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?