Spelrum
Giraffen23
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
22
Inloggade46
Mobilspel
Pågående18 121

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Plink2007-04-29 20:28
Antal inlägg: 296

"Snygg naken"
Vad är det för ett program egentligen?
Tjejer som känner sig fula i sin kropp ska stå i bara underkläderna framför en spegel och peka ut vad det är de inte gilar. Sedan ska hon jämföra sig själv med andra kvinnor i bara underkläder. Och mitt i allt så ska programledaren (som är man) stå och ta på henne i tid och otid.
Är det bara jag som finner detta programmet lite obehagligt? Det känns som att det finns bara för att dendär killen ska få ta på tjejerna...
Vad tycker ni? Och skulle ni kunna ställa upp i ett sådant program?

Dyslekso2007-04-29 20:34
Antal inlägg: 8945

Och sen ska han övertala dem om att de är snygga, fast alla som har ögon att se med ser att de faktiskt inte är det. Tragiskt att utseende är en sådan absolut valuta för tjejer.

Jankster - Ej medlem längre2007-04-29 20:36
Antal inlägg: 656

Jag ska programmera in min tv att spränga sig själv om det programmet kommer på.

david_842007-04-29 20:38
Antal inlägg: 256

Det låter knäppt,, men om de gör folk upprörda har de väl lyckats. Eller, åtminstone får de god reklam av det.

nikotinkick2007-04-29 20:39
Antal inlägg: 46

Håller med er föregående kloka talare. Det programmet har väl knappast något med rubriken "snygg naken" visst ge töserna lite fina kläder å så är de snygga nakna eller? (jag tittade bara några få minuter)

levakdörB2007-04-29 20:47
Antal inlägg: 1471

Va det måste jag ha missat helt totalt..menmen säkert världens bästa proigram om man har latenta hjärnceller=)

Skörbjugg2007-04-30 02:11
Antal inlägg: 112

"Det känns som att det finns bara för att dendär killen ska få ta på tjejerna..."

Tror du brudarna i programmet tvingas med av produktionsbolaget eller? De vill ju vara med då ska dom fan få vara det också, fula eller inte. Upphovsmannen tjänar pengar, den fule får publicitetet och kanalen drar in reklamintäkter.

What else is new, einstein?

Mousse - Ej medlem längre2007-04-30 05:50
Antal inlägg: 28

För ett ögonblick trodde jag den här tråden avhandlade hur jag ser ut enbart med Träden, Mossarna och Rådjuren som vittne när jag badar bastu =)

Mousse

Huzan2007-04-30 07:34
Antal inlägg: 1920

håller me som fan.. klarar inte av å kolla på d heller.. men mest för att programledaren e den mest slibbiga som finns.. han kladdar ju genom heeela programmet!!sen tycker ja inte alla tjejer som varit me har varit fula, men men..

sagogrynet - Ej medlem längre2007-04-30 09:56
Antal inlägg: 461

"Och sen ska han övertala dem om att de är snygga, fast alla som har ögon att se med ser att de faktiskt inte är det." varför ett sånt taskigt påhopp, Dyslekso?? skönheten kommer inifrån, och ser olika ut för alla - och tjejer/killar som får höra såna taskigheter får ju inte direkt bättre sjävlförtroende...

Sen att programmet är till största del som alla här uppe brskriver det, det håller jag me om.

Dyslekso2007-04-30 10:23

Att skönheten kommer inifrån kan ju diskuteras. När menar man någonsin någonting annat än den yttre skönheten när man diskuterar människor man inte känner eller bara känner flyktigt? Att skörheten kommer inifrån kan jag dock hålla med dig om.

Sedan måste man ju säga att det finns något av ett mänskligt-objektivt skönhetsmått, och jag har tillräckligt bra koll på det måttet för att hävda att tjejerna i programmet inte är snygga.

Huzan2007-04-30 10:25
Antal inlägg: 1920

att skönheten kommer inifrån stämmer ju, men inte i ett program som bara tar upp utsidan..

Dyslekso2007-04-30 10:38

Huzan: använder du någonsin orden "vacker" eller "skönhet" för att beskriva hur bra personligheter folk har? Säger man inte bara att någon är väldigt trevlig, snäll och/eller kul?

Mick E - Ej medlem längre2007-04-30 11:22
Antal inlägg: 629

Äh, vem orkar bry sig om ytterligare ett jävla "gör om" program?
Samma skit som går på 4an och 5an, vetifan varför, men folk kollar ju tydligen, om inte annat så är väl den här tråden ett litet bevis för det.
Att man ens skulle komma på tanken att vara med i dylikt tvserie känns bara som en ursäkt för lathet, eller en vilja att få vara med i tv till varje pris.

Jankster - Ej medlem längre2007-04-30 11:22

Jag känner folk med vackra personligheter, men som någon sa tidigare i tråden så är allt snack om vackert/trevligt/fult/snä llt bara subjektivt ändå, så det spelar ingen roll vilka ord man använder så länge dom återspeglar dom känslor man beskriver.

Mick E - Ej medlem längre2007-04-30 12:00

Duktig jankster, och ack så politiskt korrekt.

Ordaren - Ej medlem längre2007-04-30 12:06
Antal inlägg: 64

såg första programmet. Kvinnan som hade en vanlig kropp tordes inte gå klädd annat än i säckiga killkläder. Då intygade de först henne att hon var snygg som hon var.

Men sedan så när de skulle välja ut kläder åt henne så skulle hon ha hemska klädesplagg under typ korsett som skulle lyfta bysten och hålla in magen.

Så kontentan blev ändå att hon inte dög som hon var.

Skullle vilja se detta program för tjocka karlar som får ha korsett för sin ölmage och stark bh för sina hängbröst.

Jankster - Ej medlem längre2007-04-30 12:06

Jag kan inte vara annat än pk när jag skriver att åsikter är individuella, eftersom mina åsikter är just individuella och inte hör till saken.

Mick E - Ej medlem längre2007-04-30 12:24

Din åsikt hör väl ganska mycket till saken, är väl meningen med en sån här tråd? Om du inte har nåt att säga, så säg inget alls.
Roligare att komma med något som går att diskutera, ist för att bara säga "alla är vackra och lika värda" för om man ser det krasst så är det så att "snygga" har det lättare i samhället än resten av oss lodare, annars skulle det inte finnas såna program som vi just dryftar. Därmed inte sagt att jag tycker att alla inte är lika fina, sköna och underbara, jag vill också vara pk...pekar bara på hur det ser ut i världen idag. menar bara att du kanske ska tillföra nåt i debatten och inte ta den lätta vägen, inget personligt mot dig, du är så vacker i dig själv.

Dyslekso2007-04-30 12:28

Tycker det är mycket märkligt att beskriva personligheter som "vackra"...hur många som funderar över ords innebörd gör det egentligen. När jag slöfunderar lite så nås jag av tanken att väldigt komplexa saker sällan kallas för vackra. Och en personlighet är ju oftast mycket komplex, och sällan så "ren och enkel" som borde krävas för att den ska kallas för vacker. Personligheter är ju bubblande soppor av tankar, impulser och känslor. Alla med på båten?

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?