Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 24 |
Mobilspel
| Pågående | 18 192 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Sockerdricka - Ej medlem längre | 2007-05-28 16:15 | |
![]() | Lek i bilen? Någon som har något tips på saker man kan sysselsätta sig med i bilen om man ska åka långt. Jag och min pojkvän (han är förare) ska nämligen åka till Norrland och jag kommer troligen vara riktigt uttråkad... (tro nu inte att vi inte kan prata om nåt, för vi pratar jämt om allt och inget) | |
| Knevert - Ej medlem längre | 2007-05-28 16:19 | |
![]() | Ni kan ju alltid plocka upp liftare och leka seriemördare. | |
| Knevert - Ej medlem längre | 2007-05-28 16:20 | |
![]() | Jag menade räkna liftare och läsa serier. | |
| IMO 1punkt2 - Ej medlem längre | 2007-05-28 16:23 | |
![]() | Bilbingo är ju aldrig helt fel. Rita en bingobricka. Rita in någon ren, en husvagn, en älg samt en same i motljus.... Först till fem får betala nästa tankning. | |
| Sockerdricka - Ej medlem längre | 2007-05-28 16:24 | |
![]() | Hahaha ... :) Fler tips tack! :) | |
| Pasquinel | 2007-05-28 16:24 | |
![]() | Ni kan också roa er med att anagramma skyltar ni ser efter vägen. | |
| Vikage | 2007-05-28 16:51 | |
![]() | Eller arrangera om skyltar ni ser efter vägen, dock kräver detta en del stopp | |
| Angus | 2007-05-28 16:56 | |
![]() | sydsvenskan.se/bil/a...16 9436.ece | |
| beaca | 2007-05-28 16:57 | |
![]() | Gissa vad folk har i bagaget genom att kolla reg-skylten. Står det ASD 123 så har de kankse 1 apa, 2 seckatörer och 3 dadlar. Detta roade vi oss med när jag var liten. | |
| Eva | 2007-05-28 17:01 | |
![]() | Kanske en aning barnsligt, men det kan bli jätteroliga tiltlar. Man bestämmer sig för en genrer tex film tiltlar, sen byter man ut ett ord i titeln mot bajskorv....ja ja jag vet att det låter larvigt men som sagt prova först :) Både barnen och vänner har skrattat gott i denna lek. | |
| ENAPEON | 2007-05-28 17:06 | |
![]() | En same i motljus är rolig för sig också. Tanka en talbok eller låna från bibblan och stoppa i bilstereon. | |
| myran_64 - Ej medlem längre | 2007-05-28 19:43 | |
![]() | Håller med IMO, som vanligt, Bilbingo!!! Det gör vi alltid när vi åker långt. Visst är det jag och ungarna som spelar men föraren, pappa, hjälper oss se sakerna om vi missar dom =) Jag ritar egna brickor med alltmöjligt på: brevlåda, flaggstång, tåg, grind, barnvagn, 90(eller 50,70,110) skyltar, lövträd, fågel osv osv osv.. vi brukar ha 4*4 rutor. Den som har bingo på en, två och tre rader får en klubba eller godisbit. Den som har full bricka får en större chokladbit (eller vad man nu gillar). Vi gillar det i alla fall.. Om man gör massa olika brickor blir det inte så trist. Annars brukar vi också köra bingo på nummerplåtar vi möter: spelplan 3*3*2, alltså två spelplaner på samma papper med 9 rutor på varje, den ena med siffror den andra med bokstäver.. Fast se till att föraren kollar på trafiken också ibland och inte bara leker lekar =) | |
| Gunilla N - Ej medlem längre | 2007-05-28 19:52 | |
![]() | Annars kan man ju "gissa bilar". Välj varsitt bilmärke, räkna dem ni möter och först till tio vinner. Kräver inte fullt lika mycket kryssande och tittande ut i skogen osv för föraren *s* | |
| mamman - Ej medlem längre | 2007-05-28 19:54 | |
![]() | Vi kör färg på bilen. Om jag säger röd, får jag ett poäng för varje röd bil vi möter. Eller olika ordförbund... jag säger ett ord och du säger ett som börjar på samma bokstav som mitt slutar... | |
| Forticert | 2007-05-29 19:30 | |
![]() | Ni kan ju alltid "leka" med varandra ;) men då bör ni nog för trafiksäkerhetens skull stanna bilen först. | |
| SyntaxError | 2007-05-29 20:22 | |
![]() | Bandleken, men det krävs att båda är lika mycket musikintresserade. Det hela är mycket enkelt: om den första säger "Kiss" så måste den andre säga att band som börjar på den bokstaven som det första slutar på. När vi är ute och lirar med bandet kör vi den i bilen....kan ta timmar...... Några tips om han slänger ur sig "generation X" X-ray specs Xploding plastix (alltid kul att ge tillbaka x-et) | |
| ojjojj | 2007-05-29 21:53 | |
![]() | ett litet tips OCH gott... köp en påse godissnören i valfri smak , eller varför inte flera... å så gör du fina flätor, knutar å annat skoj , å så blir de ju bara å stoppa i mun när de misslyckas eller när du är klar ;P | |
| Sockerdricka - Ej medlem längre | 2007-05-29 21:54 | |
![]() | Forticert, vi vill ju trots allt komma fram så fort som möjligt + att man blir som sagt väldigt okoncentrerad. Jag vet. | |
| Sockerdricka - Ej medlem längre | 2007-05-29 21:55 | |
![]() | haha, jag äter inte godissnören. | |
| Mercedes | 2007-05-29 22:22 | |
![]() | Ni gissar huru många röda bilar ni kommer att möta på sträckan och så har ni nåt att räkna och hålla reda på. Annan färg är också tillåten. | |