Spelrum
Giraffen29
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
23
Inloggade53
Mobilspel
Pågående18 717

Forumkategorier

Användare Inlägg  
krill_master - Ej medlem längre2007-06-14 09:32
Antal inlägg: 1576

motgångar i livet
senaste året har varit ett skämt och dragit motgångar till sin spets. kolla bara här.

en fd kollega som köperin sig iverksamhet tömmer företaget på nästan 700 000 och försvinner, sen blir det inbrott, sen augusti och översvämmning. städa torka laga byta fuktskadat.... sen december och värre översvämmning, oförsäkrad...
snön kommer inte så båten ligger kvar i hamnen, under enda trädet på området och frökapslar löv etc täpper igen självlensen och båten sjunker oförsäkrad... bara försäkring under säsong. ligger där på botten med 1år gammal motor, ekolod,gps och nya fina teak inredningen..
tja, köper en 63tums TV via internet och blir lurad, pengar borta och ingen TV.
deklarationsdax och får restskatt 57000, sen brev från skattemyndighet om revision. samt skönbeskattning på firman ytterligare 107000 back.
försäkringskassan hoppar högt av skattemyndighetens uppgifter och skickar inbet för underhåll föregående taxeringsår 1165kr X 12 mån.
brev från åklagare om delgivning av brott på 2 pumkter rörande bokföring och aktiebolagslagen, förhör och kompletterande förhör.
byter två ytterdörrar samt arbete mot en bil med en kund, en dag hade jag den så blev den stulen bara trafikförsäkrad.
sitter och skriver underlag och utlåtanden för betygsunderlag på elever i timmar hela dagen och kvällen, plötsligt bryts strömmen i hela området, hade helt glömt vattenfalls info om service kl 00:00 till 05:00 allt borta och skall lämnas till avgångselever 08:00.... fan
köper ny bil, får punktering mitt ute i ingenstans. lugnt har ju mobiltelefon okej kass batteri men har laddare, tror ni det finns tändaruttag i bilen då? va e de för jävla idiot som designar bort ett tändaruttag? finns inget!!!
kör jobb bilen mycket och saknar att ratta min roliga 6cyl och 6vxl alfa så jag tar den till stan för första gången på länge, en liten grabb lyckas störta en radiostyrd helikopter rakt i framrutan och ner över huven när jag står intet ont anande vid en parkeringsplats och väntar på dottern.
pga flytt från stan och husköp så blir vi särbo under veckodagarna, kvinnan jag älskar och efter 6år fortfarande är kär i och tror är mitt öde och ämnad för, min bästa vän, min kärlek och den jag helt enkelt bara ÄLSKAR... hon har träffat en annan sedan ca 3-4-5 veckor tillbaka minst. och detta får jag reda på genom dotter samt bekräftat av hennes 2 väninnor. fick veta det för en vecka sedan och kvinnan jag älskar lyser med sinfrånvaro, inte ett ord jag hört... vill inte höra nåt heller, handlingen i sig säger mer än ord någonsin kan göra.

så, allt detta på 10 månader. finns mer men förträngt. ändå vaknar man var dag och känner att det är ny dag, och inte ska gräva ner sig i negativitet. delvis fantastiskt. men fan va ont det gör några gånger om dagen när man tänker på kvinnan. helvetesjävlaskit... älskar henne som jag aldrig kännt förr i relationer. alla andra bakslag och motgångar är materiella och mottot lätt kommet, driven och ikapp på nolltid. men kvinnan....... fan. fan.fan

nån som avundas läget?

mamman - Ej medlem längre2007-06-14 09:56
Antal inlägg: 6379

Ja, naturligtvis!!!
Ska vi byta? Bor i villa med sambo och tre barn, har bil, lekstuga, han har fast jobb, jag pluggar (och är garanterad fast jobb efter utb.) och så har vi precis fått kattungar! Jo, jag avundas dig! typ....

Nej, eller förresten... jag tror jag behåller mitt liv.... du skulle nog inte vilja bo med min sambo.... han är ju en han.... ;-)

Jag hoppas innerligt att det inte går att få det mycket sämre än vad du har det nu... Det kan alltså bara bli bättre!!!
Stoooooor kram skickas vi Betapet till Krill!!!!

zagg - Ej medlem längre2007-06-14 10:14
Antal inlägg: 298

Det var mig en riktigt hemskt historia, jag som sitter och surar över ingenting får mig en känga.... Du tycks ha energi för att ordna upp det materiella, men kärleken går inte att ordna upp, nej. Du måste väl ändå vara förbannad på henne..? Besvikelsen inte bara över att hon sticker med en annan, men hur hon hanterar det, är du inte värd mer efter sex år, än bara tystnad och ett försvinnande...? Så får du höra det på omvägar...fegt, sämre än dockussåpa. Hon har ju bedragit dig så det visslar om det, är du inte ARG??? Sen kan bli positiv igen... lycka till nu, tips: försäkra saker, företag etc. Kärleken går som sagt inte att försäkra.

Miss_jk2007-06-14 11:01
Antal inlägg: 8941

Ja, nu kan det väl förhoppningsvis bara bli bättre, som mamman sa! Hoppas innerligt det i alla fall! Usch, lider med dig!

Frk Fårticka - Ej medlem längre2007-06-14 11:41
Antal inlägg: 180

*kramar om krill*

YamahaJet2007-06-14 12:09
Antal inlägg: 2239

Att du fick restskatt och sköntaxerades kan väl knappast räknas som oflyt, där är det ju du som dragit av för låg preliminärskatt och undanhållit skatt på ett väldigt osmidigt sätt...nåväl, du har inte nämnt nåt om hälsan som är det viktigaste.

zagg - Ej medlem längre2007-06-14 12:52
Antal inlägg: 298

Du hoppar över att kommentera kärleken, yamaha Jet

YamahaJet2007-06-14 14:11
Antal inlägg: 2239

well jag fattade mig kort och fokuserade på det viktiga istället

Quarry - Ej medlem längre2007-06-14 14:37
Antal inlägg: 95

Jisses!!! Sårt att finna ord ...

Quarry - Ej medlem längre2007-06-14 14:37
Antal inlägg: 95

svårt*

Imaginos - Ej medlem längre2007-06-14 21:24
Antal inlägg: 623

Gosh! Nope, avundas icke... :-(

sarlina2007-06-14 23:19
Antal inlägg: 1035

Men frånsett från det Mrs Lincoln, hur var pjäsen?

krill_master - Ej medlem längre2007-06-15 06:21

klart man är ärg, arg som f.. men älskar henne ännu sådär på riktigt att jag nog inte greppat händelsen helt ännu. arg, bitter, förvånad, sårad, kränkt, apatisk... känslorna går i vågor.

jo, skattegrejjen klassar jag som missflyt. kan inte gå in på detalj men ett bra system som funkat jämt... men en idiot gjorde bort sig och det ena ledde till det andra.

ja, det materiella bryr jag mig inte om. saker, prylar, pengar etc är kul och kan höjja kvalitèn på vardagen med resor, god mat, nöjen, fina kläder, lyxen att inte bry sig vad saker kostar och känner man för att köpa nåt så gör man det. men det spelar egentligen ingen roll. lätt ersatt och bara saker ändå. har absolut inte varit så jämt och har 30 års erfarenhet av att inte ha en spänn. är lycklig vare sig jag har 300 eller 50 000 kvar när nästa lön kommer. vet att jag fixar vad som helst och ser inga hinder bara fråga om tid

det den sk kvinnan gjorde, kan man kalla det otur? tycker nog det. tidigare förhållanden har man sagt sig älska, men den här jäkeln. då upptäckte jag
hur det känns när det är äkta, hade följt henne vart som, hade hon blivit dömd att leva resten av sitt liv inlåst på fattighus i rumänien hade jag bara tagit på mig och åkt med utan tvekan. så oflyt är det eftersom man av alla fina kvinnor som finns föll för en som hade den egenskapen att göra som hon gjorde. fan.

men, men bita ihop. härda ut. passa på att vara ledig alla soliga dagar och ladda sina mentala batterier, umgås med dotter grilla, kasta pinnen me hunden köra 4hjuling till sjön. och bara vara själv ett tag. behövs nog. det är ju inte bara kärleken det är ju ens bäste vän och familj me. allt på ett bräde. den där gud som alla pratar om ibland kanske gör en test?

krill_master - Ej medlem längre2007-06-15 06:30

hälsan är bra, alltid inbillat mig - "gjord av järn" händer inte mig. skadar sig ibland, sår, stukn, förkyld, feber etc. äh går över låtsas inte om det. kör på som vanligt. blir inte bättre av att vila. ta tex feber, skröna tror jag att det går över om man ligger hemma. har testat massa gånger man är ju förkyld ca: 4-8 dgr vare sig man arbetar som vanligt eller ej.

ett hål i en tand, men hälsan är bra.

krill_master - Ej medlem längre2007-06-15 06:57

fan vet ni va jag kom på? besiktiga bilen kl 9:00 !! har fan vinterdäcken på fortfarande ju. hinner aldrig till däckfirman innan nu ju. sommardäcken ligger lösa utan fälg. (ena uppsättningen fälgar blev stulna vid inbrottet) skit. äh, va e de 2-300 kr? ombesiktning så kör man

yin2007-06-15 09:56
Antal inlägg: 21

Det var ett jäkla gnällande på dej! Det låter som om det mesta faktiskt är ditt eget fel..
Lite självrannsakan ibland skadar inte!

Jesper M2007-06-15 12:51
Antal inlägg: 1332

sparka inte på den som ligger ner!! har det väl börjat skita sig så fortsätter det gärna så tills man ligger på botten, tyvärr. och vem fasen hade kommit ihåg att byta däck på bilen i allt elände?!

vulcan2007-06-15 13:49
Antal inlägg: 7666

En klen tröst nu mr krill, men du beskriver ju ändå något fantastiskt! Vad som än händer i framtiden så har du ju uppenbarligen upplevt RIKTIG kärlek! Det är inte alla förunnat att få uppleva det i sitt liv. Inte avundas jag ditt läge nu såklart, men jag avundas ändå den känsla du beskriver. Kanske kommer din bild av alltihop delvis att förändras när du hunnit bearbeta vad det egentligen var som gjorde att någon du trodde dig vara förenad med för alltid ändå kunde resa sig upp och bara gå utan ett vettigt ord. Men det ändrar ju inte att känslorna när du verkligen kände dom var verkliga och starka. Och du vågade känna - bara en sån sak! Har du fixat det en gång så kan det säkert gå en gång till - med lite tur och lite skicklighet... :)

krill_master - Ej medlem längre2007-06-16 08:24

tackar vulcan. ja jag vågar känna helt, vill och ska ha livskvalitè hela vägen ut. är inte nöjd med saker och ting i varken livet eller vardagen om det är "OK". sträva framåt :)

yin, jovisst självrannsakan. det gäller nog alla i alla lägen att man kan alltid vara efterklok. men mycket har jag inte kunnat påverka och när det varit många lite större och tyngre negativa händelser en längre tid blir man lite trött. och då gnäller man av sig. tex här :) vilket inte är alls samma sak som att ständigt gå och gnälla, som jag för övrigt undviker att göra då jag är en person som vaknar på morgonen och ser möjligheter och utveckling.

Huzan2007-06-16 10:43
Antal inlägg: 1920

men ojojojoj, det mestaär ju faktiskt ditt eget fel.. helt ärligt så hade jag nog me lämnat dej om det hade varit så mycke strul..

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?