Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 34 |
| Inloggade | 78 |
Mobilspel
| Pågående | 19 526 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ordsnok - Ej medlem längre | 2005-11-15 01:15 | |
![]() | Kärlek -Vem är det som sitter vid din sida? -Det är min vän. -Varför sitter just han vid just din sida? -För att jag älskar honom... -Älskar han dig? -Det vet jag inte... -Men det måste du väl veta? -Nej jag vill inte veta,det är ett val han gör... -Vad menar du? vaddå val? -Valet att älska mig, jag vill aldrig bli lika själv klar för honom som vattnet han dricker eller luften han andas. Jag vill att han ska välja mig varje dag, varje minut, varje sekund. -ok, men det verkar inte så tryggt... -jag finner min trygghet i otryggheten, så länge han väljer mig så vet jag, därför sitter han vid min sida... -jag tror han älskar dig... -Det tror jag också! | |
| ordsnok - Ej medlem längre | 2005-11-15 13:44 | |
![]() | Det är kärlek för mig... | |
| nina73 - Ej medlem längre | 2005-11-15 14:24 | |
![]() | ååååååååååååååååååå va vackert .. jag vill åxå ha nån som sitter vid min sida på de viset...*L* | |
| ordsnok - Ej medlem längre | 2005-11-16 00:42 | |
![]() | Ja, visst vill man, jag undrar bara;vad är kärlek för er, kära betapetare? Berätta!! | |
| lelou - Ej medlem längre | 2005-11-16 00:51 | |
![]() | att se texten "jag älskar dig jen/din XXX" lysa upp ur min mobiltelefons display varje gång jag trycker i gång den. Han la in det i hemlighet. Det påminner mig om att någon tycker om mig, även om det regnar ute & pengarna är slut. :P | |
| ordsnok - Ej medlem längre | 2005-11-16 18:23 | |
![]() | Är det inte fler som har en tanke/ önskan i ämnet kärlek? | |
| Vigdir | 2005-11-16 21:34 | |
![]() | Jodå, och jag ska skriva något alldeles otroligt vackert om kärlek om mindre än två veckor - hoppas jag... *håller tummar och tuggar naglar* | |
| ordsnok - Ej medlem längre | 2005-11-16 22:13 | |
![]() | Då väntar vi med spänning på allt skvaller om det.... | |
| LenaLätt | 2005-11-16 23:23 | |
![]() | Min bror, som ej längre vistas ibland oss sa´en gång att ha visste vad kärlek innebär: "det är när man kan och vill bli gammal och fet tillsammans med någon" | |
| LenaLätt | 2005-11-16 23:25 | |
![]() | ----------(ursäkta ) .... en gång att HAN ......(förstås) (slarvfel) | |
| Nemi | 2005-11-16 23:38 | |
![]() | Jag är jättekär. Fantastiskt underbart :) Tänk vad härligt att kunna känna så :) | |
| LenaLätt | 2005-11-17 09:31 | |
![]() | Nej så här var det: Det bästa man kan säga när man friar är: "Vill Du bli gammal och fet tillsammans med mig?" | |
| myran_64 - Ej medlem längre | 2005-11-20 13:15 | |
![]() | TAck LenaLätt nu gråter jag... =( Fast inte av sorg egentligen, tror jag. Och Ordsnok, den var bara bäst.. Kärlek för mig är att vakna av att den man sover med masserar försiktigt min ömmande rygg och nacke, som gör ont jämt, och viskar i mitt öra att han kan gå upp och göra frukost och väcka barnen så jag får vila en morron. | |
| Rakbladsvass - Ej medlem längre | 2005-11-23 08:23 | |
![]() | Kärlek är en illusion, en förbiilande kemisk formel. | |
| Ond tomte - Ej medlem längre | 2005-11-23 12:18 | |
![]() | Den allvetande tomten inser att rakbladsvass bara är bitter för att han blivit dumpad. | |
| Vigdir | 2005-11-24 20:41 | |
![]() | Kärlek är att få ett foto på den vackraste lilla skruttan i hela världen, sitta och se in i hennes bruna, stora ögon och veta att hon finns. Kärlek är att längta, längta, längta efter att få hålla henne i mina armar, krama henne, pussa på henne, ge henne all kärlek jag har. Kärlek är att längta efter att få ha henne sovande brevid mig om nätterna och i famnen om dagarna, att längta efter nätter utan sömn och lortiga kläder i tvättkorgen. Kärlek är att veta att denna lilla pärla en dag kommer svära åt mig, skrika åt mig och tycka att jag är dummast i världen och veta att jag kommer älska henne till vanvett i alla fall. Kärlek är att få bli mamma till det mest efterlängtade och väntade barnet i hela världen. Kärlek är min dotter. | |
| andraideal - Spelvärd/Forumvärd | 2005-11-24 22:02 | |
![]() | Bortse från all kristen fanatism som också ligger bakom denna människa, så lyss till Erich Fromm: ?Kärlek är inte först och främst ett förhållande till en viss person. Det är en hållning, en inställning, som är avgörande för en människas förhållande till tillvaron som sådan, inte bara till ett älskat ?föremål?. Om en människa bara älskat en enda annan människa, och struntar i alla andra människor, är dess kärlek inte kärlek, utan en symbiotisk förbindelse eller utvidgad egoism. Och ändå tror de flesta människor att kärlek bygger på föremålet och inte förmågan att älska. De tror till på köpet att det är ett bevis på styrkan av deras kärlek, om de inte älskar några andra än den ?älskade? personen. Man tror att det enda det handlar om är att hitta rätt föremål och att allt därefter går av sig självt. Det är samma sak som om någon gärna vill måla och så - i stället för att lära sig den konsten - anser att han bara ska vänta på det rätta motivet, och att han kan måla vackert bara han hittar det. Om jag verkligen älskar en människa, älskar jag alla människor, hela världen, livet ... Att säga till en annan ?jag älskar dig? bör vara detsamma som att säga: I dig älskar jag alla människor, genom dig älskar jag världen, i dig älskar jag också mig själv.? | |
| Wilderness | 2005-11-24 22:27 | |
![]() | Vad är kärlek, vad är vänskap- båda är så vackra och viktiga... Här kommer ett litet citat från mig: Kärlek frågar Vänskap: Varför finns du? Vänskap svarar Kärlek: För att torka alla tårar som du skapat | |
| ordsnok - Ej medlem längre | 2005-11-27 16:30 | |
![]() | Vigdir! Vill bara säga GRATTIS till det nya tillskottet i familjen! Jag förstår precis hur det känns... | |
| IMO - Ej medlem längre | 2005-11-27 17:43 | |
![]() | Men åh! Vigdir! GRATTIS!!! Nu började jag faktiskt gråta... (Det ÄR sant...) GUD vad roligt, lycka till och hoppas att allt går bra! (OCH det gör det för det mesta!!!) Ett litet tips på human barnuppfostran: 2 mutor 1 hot 2 mutor 1 hot osv... | |