Spelrum
Giraffen28
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade48
Mobilspel
Pågående18 717

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Äppelkatten - Ej medlem längre2007-07-01 14:31
Antal inlägg: 1290

Salamander!
Hjälp, jag plågas av dåligt samvete.
Jag ångrar inget i mitt liv förutom att jag plågat en salamander till döds.
När jag var typ 7 så hade jag salamander i glasburk med vatten.
Han mådde bra ända tills jag strödde lite salt på honom.
Han dog och det plågsamt.

Nu känner jag att jag måste göra nåt för hela släktet salamander för att bli av med samvetskvalen. Några förslag?

falafelibröd2007-07-01 14:42
Antal inlägg: 782

Jag har råkat ha ihjäl en fiskmås en gång.

grönöga - Ej medlem längre2007-07-01 14:57
Antal inlägg: 5570

Äppelkatten: Skäms, skäms, skäms för resten av ditt liv! Eller förlika dig med faktum att du var elak och nyfiken när du var 7 år. - Och gå vidare med ditt liv ... ;P

grönöga - Ej medlem längre2007-07-01 14:59
Antal inlägg: 5570

*och håll dig för säkerhetsskull borta från dylika arter i fortsättningen ...*

;P

illiterate - Ej medlem längre2007-07-01 15:06
Antal inlägg: 6521

Du behöver inte ha dåligt samvete för detta. Du gjorde kanske salamandersläktet en tjänst utan att veta om det. Tänk om denna salamander var på väg att bli salamanderhitler innan du stoppade honom? :O

Varför fick du för dig att strö salt på honom förresten? :)

IMO 1punkt2 - Ej medlem längre2007-07-01 15:34
Antal inlägg: 1033

Kära äppelkatten!

Hur ska jag bäst trösta dig? Kanske genom att berätta om det gäng grodyngel jag i unga år samlade på mig i en burk och - på allvar - trodde jag skulle kunna uppfostra till självständig grodor?

Fast egentligen kanske jag hellre borde berätta om min barbaiske son som använde insetkter som andra gossar i hans ålder använde Lego?

Sensmoralen i mitt tröstande inlägg är iaf att en Stjärtlapp stjälper nog många vindunkar.

brybjörn2007-07-01 15:41
Antal inlägg: 24

illiterate "Tänk om denna salamander var på väg att bli salamanderhitler innan du stoppade honom?" det där är en bra tanke om man någon gång skulle behöva döda någon ;)

Mercedes2007-07-01 15:53
Antal inlägg: 728

Äppelkatten: Förstår dina kval till fullo. Men om du tänker att han dog för alla andra salamandrars precis som Jesus. Du säjer ju själv att du vill göra nåt för släktet salamander. Tänk, då dog han inte förgäves!

Sturgis2007-07-01 16:04
Antal inlägg: 110

haha jag såg en kråka på en gren i skogen påväg hem ifrån skolan när jag var mindre ( runt 10år ).
Då hade jag gått och kramat en snöboll som var redo att bli kastad, och fågeln satt så bra till så jag skickade iväg snöbollen som nu var ganska hård emot fågeln.
Självklart trodde jag fågeln skulle flaxa iväg utan att bli träffad, men icke sa nicke...

Det sved också :P
Nu kastar jag inte saker på djur längre...

Så se det som en nyttig läxa och att du i dagens läge är snällare :D

tuta2007-07-01 17:03
Antal inlägg: 770

men lol, tur att höra att även andra har varit sadistiska som barn..

själv fångade jag mygg o flugor när jag var liten ..
sen noppade jag av ena vingen så att dom inte kunde flyga.. efter det la ja över en glas burk o sprayade hårspray in dit tills dom tuppade av o till dlut dog.. usch vad hemsk man e som barn.. :S

tur man itne sysslar med den sortens hobbys längre..

Forky - Ej medlem längre2007-07-01 18:21
Antal inlägg: 1536

Äppelkatten: Du kan ju adoptera en salamander, och den här gången vara riktigt, riktigt snäll mot den.

PS. En eller annan geting har jag nog torterat i min ungdoms dagar.

Forky - Ej medlem längre2007-07-01 18:25

falafelibröd2007-07-01 14:42
Jag har råkat ha ihjäl en fiskmås en gång

Ha ha, hur gick det till?

Qårn2007-07-01 19:05
Antal inlägg: 291

Kanske körde på den?

Jag råkade kliva på en groda en gång, den dog =(

falafelibröd2007-07-01 19:35

Det var en riktigt tragedi faktiskt Forky.

Jag och några kompisar var ute i en sommarstuga över en helg. En dag var vi ute med båten och metade, men linan till ett spö gick av. Vi tyckte det var himla synd att slänga linan med flöte och krok så vi knöt fast den i fören på båten. Vi tänkte att det kunde ju nappa. (Inte tänkte vi på att man kanske kunde reparera spöt) Vi använde bröd som bete, men som de unga flickor vi var tröttnade vi snart då det inte nappade. Vi åkte in till land igen och ägnade kvällen åt att se på skräckfilm.
Nästa morgon när vi kom ut till båten så såg vi till vår fasa att en fiskmås försökt få tag på brödbiten som satt på kroken till den trasiga linan. Fiskmåsen hade snott in sig total i linan och sakta kvävts ihjäl.
Det var riktigt sorgligt, vi begravde den under en sten.

falafelibröd2007-07-01 19:37

* riktig

Sturgis2007-07-01 19:46
Antal inlägg: 110

haha, den var ju endå värst Falafelibröd!

Usch va hemskt...

Forky - Ej medlem längre2007-07-01 19:53

He he he, OK Falafelibröd. Jag anade faktiskt att fiske hade något med saken att göra. Inte första gången en dum mås får en krok i sig. :-)

Hoppas du har kommit över sorgen nu. ;-)

Gunilla N - Ej medlem längre2007-07-01 20:49
Antal inlägg: 9562

När jag var barn tillbringade vi somrarna på västkusten. Bla fiskade vi mycket och förr (till skillnad från nu då de befinner sig utanför Max o McD) så hade man ju en massa måsar hängade runt omkring - jättestörande! Så vi matade dem med spritindränkt bröd. Jättesmaskigt, men sen störtade de... Hoppas i mitt stilla sinne att de överlevde! Nån iaf...

Usch varför skulle du påminna mig Äppelkatten om detta, mitt enda, djurplågeri.
=´(

Prytte2007-07-01 20:58
Antal inlägg: 357

jag hade ett par klasskompisar på högstadiet som hade sysselsatt mig lite skumma saker ibland, bland annat så hade de spikat upp levande grodor på träd och filmat det :S ska sägas att de inte gjorde detta på högstadiet, men jag fick se filmen ... För egen del är nog det värsta jag gjort med djur relaterat till fiskar. Var hemma hos en polare så fick vi för oss att dra ut på sjön med varsin till spark... till vår glädje så finner vi att någon som pimplat alt anglat lämnat fisk på isen... sen får ni använda er fantasi för att förstå vad vi gjorde :/

Äppelkatten - Ej medlem längre2007-07-01 21:01
Antal inlägg: 1290

Min chef har en gg massakerat fishmooses när han körde bil... Han körde fett snabbt och de satt och käka larv på autobahnen, så trodde han att de skulle glida iväg men nej, idioterna satt kvar. Slutet vet ni nog, han plågas nog fortfarande! :(

Jag ska nog imig adoptera en s-mander. Problemet är ju att min katt lär leka ihjäl den och då lär jag döda katten and here we go again... Joke :)

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?