Spelrum
| Giraffen | 9 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 9 |
| Inloggade | 18 |
Mobilspel
| Pågående | 18 762 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| NyaTeddy - Ej medlem längre | 2007-07-22 16:57 | |
![]() | otrevligt bemötande Vilket otrevligt bemötade man ibland får när man loggar in i olika spelrum.Råkade komma in i en turnerig idag och igår ville jag se hur det gick för en kompis i en turnering. Hur ska man veta att det är just en turnering på gång i just det spel rummet?? Betapet borde ha spelrum som bara är till för turneringar!!!! | |
| Arme - Ej medlem längre | 2007-07-22 17:02 | |
![]() | Vad vill du med denna tråden? Vill du klaga på att du har blivit otrevligt bemött? I så fall tycker jag nog att du kan ta det med en övervakare. Vill du föreslå att det anrodnas ett rum enkom för turneringar? I så fall tycker jag att din rubrik är synnerligen missvisande. Hjälp mig förstå ditt syfte. | |
| NyaTeddy - Ej medlem längre | 2007-07-22 17:10 | |
![]() | Båda delar | |
| NyaTeddy - Ej medlem längre | 2007-07-22 17:11 | |
![]() | Hur får man tag på en övervakare då??? | |
| sagogrynet - Ej medlem längre | 2007-07-22 17:18 | |
![]() | De som har ett + före namnet! Finns (alltid) några i varje spelrum. | |
| Arme - Ej medlem längre | 2007-07-22 17:21 | |
![]() | Nja, inte alltid inte. | |
| sagogrynet - Ej medlem längre | 2007-07-22 17:31 | |
![]() | Okej, men det finns alltid nån i något då!? =) | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2007-07-22 17:37 | |
![]() | Om det dyker upp flera orankade matcher i rummet bör man ta en titt i spelchatten, den brukar vara full med turneringsprat. | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2007-07-22 17:37 | |
![]() | (spelrumschatten menar jag) | |
| Prytte | 2007-07-22 18:03 | |
![]() | på vilket sätt och hur blev du dåligt bemött?... kan ju vara bra för dom som håller i turneringarna att veta så dom eventuellt kan bättra på sig =) | |
| damen_ - Ej medlem längre | 2007-07-22 18:08 | |
![]() | Jag har hela konversationen sparad. Tråkigt om du känner dig orättvist behandlad NyaTeddy. Jag har arrangerat en del turneringar och var även spelledare för den du besökte idag. Att arrangera turneringar är inget komplicerat men det krävs ändå ett visst arbete för att upprätthålla ett bra flyt och en någorlunda god struktur. Det kan därför vara svårt att alltid vara tillgänglig och svara på frågor eller hålla några längre utläggningar i main. Det är dessutom lätt att ord och meningar drunknar i det sammelsurium som uppstår under turneringar. Mitt råd är att du kontaktar personen ifråga privat, det brukar vara ett säkert kort. /Björn | |
| Mouche - Administratör | 2007-07-22 18:28 | |
![]() | Jag vet inte exakt vad som förekommit just i detta fall så det kan jag inte gå in djupare på, men det som gäller här på Betapet är att alla har rätt till ett gott bemötande och att samtliga rum är öppna för alla spelare. Turneringar är uppskattade och trevliga inslag och precis som Bamsefar säger så ser man snart i chatten om något är på gång. Jag ska framföra ditt förslag om ett speciellt Turneringsrum. Blir man ovänligt eller på annat sätt stötande bemött här på sajten så är man välkommen att kontakta någon av oss övervakare eller så kan man skriva direkt till abuse@betapet.com Mouche | |
| Sombatic | 2007-07-22 18:46 | |
![]() | Först vill jag påpeka att det inte är ledningen för Betapet som anordnar turneringarna utan enskilda medlemmar som har tillgång till det program som krävs för att kunna genomföra dem. Så till saken! Ledsen om du kände dig otrevligt bemött idag när du besökte spelrummet där vi hade en turnering på gång. Tror inte det var någons avsikt att vara otrevlig och vi har inte för vana att neka någon att titta på eller deltaga i turneringen. Både högrankade och alldeles nya spelare brukar deltaga. Bara kul med nya! Tonen är ibland rå men hjärtlig. Det är jätteroligt att vara med det svåra är att hålla tiden (tycker jag!). Om du vill veta om och när det är en turnering på gång kan du se om du går in i forum/snack/turnering där brukar det både stå vilken tid och vilket rum som gäller (vanligtvis det rum med minst antal spelare) Välkommen igen och var gärna med i nästa turnering! Sombatic en av övervakarna på Betapet | |
| IckeSacka - Ej medlem längre | 2007-07-22 19:37 | |
![]() | Nya Teddy, jag tycker att damen_ förklarade det bra. Ibland, eller ofta om jag ska vara ärlig och jag är nog själv den största syndaren, så blir det mycket prat om allt möjligt annat under turneringarnas gång. Dels innan turneringen när man väntar på att det ska bli något och sedan även mellan matcherna och där blir det ju i varierad grad beroende på vilka som är klara fortare än de andra med sina matcher samt hur lång tid det tar från att sista matchen i en omgång är klar till nästa omgångs startar. MEN vi försöker vara uppmärksamma på när spelledaren säger att h'n vill ha uppmärksamhet och tystnad i rummet. Det är för att h*n ska kunna få in resultat som saknas och för att inte "matcherna i nya omgången" ska drunkna i flödet av andra mess. Vi som är med i turneringarna kan självklart inte bestämma att andra ska vara tysta, men de flesta brukar vara tillmötesgående. Och det är synd att du tog illa vid dig av något som hände i dag och det är fullt logiskt att man vill bli trevligt bemött. Men man måste ju också rannsaka sig själv. Häromkvällen när du ropade på din kompis så upplyste jag dig vänligt om "Hon är nog i full gång med att spela" och fick då inget trevligt svar tillbaka utan mer mågot i stil med "Ja, der ser jag väl. Jag fattar att personer spelar när namnet är streckat". Det var ju knappast något otrevligt bemötande från mig, utan mer en upplysning. | |
| IckeSacka - Ej medlem längre | 2007-07-22 20:11 | |
![]() | Sista händelsen jag beskriver var ju förresten igår och jag antar att det är den du avser med "i går ville jag se.." | |
| krösamaja26 | 2007-07-22 21:54 | |
![]() | de teddy mernar är att de ända hon såg när hon logga in i spelrummet va att de stod LÅS, på chatten, då hon inte såg va som skrevs innan så trodde hon att de va riktat till dom som inte va med i turneringen, och att man då heller inte fick va med i själv rummet, men jag har förklart nu så de ska va löst.. hoppas ja... | |
| NyaTeddy - Ej medlem längre | 2007-07-25 17:47 | |
![]() | Vill inte Betapet förbättra sej??? Anledingen till min rubrik i forumet var för att få reaktioner och få till lite nyheter och framför allt förbättringar. Tex Övervakarna borde vara mer tillgänliga. En lite info ruta om detta på startsidan kanske??? Jag hade inte en anning om att det fanns övervakare så info om detta behövs så man vet vart man kan vända sej. När det på går en turnering i ett spelrum så ha ett medelande som rullar lite då och då tex "I detta spelrum pågår en turnering som är låst för nya spelare." För när jag gick in i ett spelrum så kom det upp "Låst" direkt i chatten. Då fick jag uppfattningen att spelrummet var låst för alla andra. När jag skrev ??? fick jag inget svar. Eller varför inte speciela spelrum för just turneringar???? Alla kollar inte i forumet (Sombatic.) Eller ha en liten inforuta om detta på startsidan???? Sedan tycker jag att det vorde bra med spelrum för oss som kanske inte är så bra på detta spel än. Nybörjarrum. För när jag skulle spela första gången så blev jag "utsparkad" från ett spel. jag fick ingen förklaring först så jag frågade och då fick jag till svar - Du en nybörjare och orankad. Sedan så måste man väl få prata med sina polare?? Jag vet nämligen att Krösamaja kolla chatten lite då och då och därför skrev jag till henne i chatten. Kände mej helt idiotförklarad när någon skriver -Hon är nog i full gång och spelar.(Ickesacka) Ja, jag är blondin egentligen. ;0) | |
| damen_ - Ej medlem längre | 2007-07-25 17:55 | |
![]() | 1. Du fick visste ett svar vad stängd innebär i turneringssammanhang. 2. Turneringar arrangeras av oss medlemmar förnärvarande, inga som är ansvariga för betapet. 3. Det är ingen som hindrar dig att vara i ett spelrum när en turnering pågår. | |
| Forky - Ej medlem längre | 2007-07-25 18:16 | |
![]() | Såvitt jag vet är alla välkomna att deltaga i turneringarna. Så jag kan inte se något problem i allt detta. Antingen "turnerar" man, eller så låter man bli. Rummen är stora och många, så alla får plats. :-) För övrigt bör man inte kalla människor efterblivna. Rött kort där. | |
| Mouche - Administratör | 2007-07-25 18:22 | |
![]() | Det är definitivt INTE tillåtet att förolämpa en annan person på det sättet här. Jag tar bort inlägget/inläggen. Mouche | |