Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 55 |
Mobilspel
| Pågående | 18 879 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Gunilla N - Ej medlem längre | 2007-08-11 02:07 | |
![]() | Så här är det att vara norrlänning! + 15 Stockholmarna tar på sig mössor, vinterjackor o handskar Norrlänningen solar + 10 Göteborgarna försöker förgäves starta upp centralvärmen i sina hus Norrlänningen planterar blommor i trädgården + 5 Malmöbornas bilar vägrar att starta Norrlänningen cruisar i en Volvo 240 +-0 Destillerat vatten fryser Vattnet i Torneälven blir lite tjockare -5 folk i Skåne håller på att förfrysa Norrlänningen grillar den sista korven före vintern -10 Gävleborna sätte rpå värmen i sina hus Norrlänningen tar på sig en långärmad tröja -20 Stockholmarna flyr till Mallis Norrlänningen slutar fira midsommar, hösten har kommit -30 folk i Malmö dör av kyla och försvinner från jordens yta Norrlänningen börjar torka tvätten inomhus -40 Stockholm krackilerar sönder i kylan Norrlänningen köar vid den lokala hembrännarn -50 isbjörnarna börjar evakuera Nordpolen F21 senarelägger sin vinteröverlevnadskurs i väntan på bättre vinterväder -60 Torneälven förfryser Norrlänningen hyr video och stannar inne -70 Den falska Norrlänningen flyttar söderut Norrlänningen blir frustrerad eftersom det inte längre går att lagra brännvinet utomhus. F21 drar på överlevnadskurs -183 Mikroberna i maten överlever inte Samernas renar klagar över att mjölkarnas händer känns kalla -273 All atombaserad rörelse stannar Norrlänningarna börjar säga till varandra "helvete, vad det känns kallt ute i dag" -300 Helvetet fryser till is Norrlänningarna är ensamma | |
| Bitte - Administratör | 2007-08-11 08:03 | |
![]() | Precis så är det ,, och jag är ju äkta norrbottning ,, och vet att detta är sant Bitte =) | |
| Emmef - Ej medlem längre | 2007-08-11 08:51 | |
![]() | :)) | |
| Sockerdricka - Ej medlem längre | 2007-08-11 09:43 | |
![]() | Stockholmare passar bäst på mig. Vilken tur att jag snart flyttar dit :D | |
| skåldå - Ej medlem längre | 2007-08-11 11:04 | |
![]() | hehe bra info förklarar mycket;) | |
| TomasLeonard | 2007-08-11 18:37 | |
![]() | Du hör aldrig en norrlänning ta upp myggproblemet, det är precis som dom skäms...För när väl sommaren kommer kan man knappt vara utomhus ändå. | |
| TomasLeonard | 2007-08-11 18:39 | |
![]() | likadant i Stockholm, när man ger sig ut i "skärgården" ser man bara massa kobbar fulla med barrträd och myrstackar, det vimlar av mygg och är så kvalmigt så man får panikångest...nä tacka vet jag jag Sveriges framsida! | |
| TomasLeonard | 2007-08-11 18:49 | |
![]() | Den övergödda och förorenade soppan 08-orna badar i byts ut en gång/20 år bla. genom de små rännorna stora och lilla bält. | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2007-08-11 19:21 | |
![]() | Den version jag sett har ytterligare ett ord i sista meningen: -300 Helvetet fryser till is Norrlänningarna är ensamma kvar | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2007-08-11 19:22 | |
![]() | Myggproblemet finns i Hedesunda såg jag på skyltar där, sånt har jag inte sett i Norrland. Däremot har jag sett mygg i Norrland. | |
| Gunilla N - Ej medlem längre | 2007-08-11 20:57 | |
![]() | Så sant Bamsefar, så sant - det saknades ett "kvar"... =) | |
| sakoline | 2007-08-11 21:14 | |
![]() | Jag har hört -300 Helvetet fryser till is Norge vinner Melodifestivalen | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2007-08-11 21:37 | |
![]() | Det finns lika många versioner som det finns fördomar mot norrlänningar ;) | |
| sofieme | 2007-08-11 22:41 | |
![]() | Har ju knappt varit en enda mygga i år. | |
| brava | 2007-08-11 23:48 | |
![]() | Kylan är väl en sak - men mörkret | |
| sarlina | 2007-08-12 09:34 | |
![]() | Norrlänning - vardå ifrån? Jag bor mitt i Hälsingland, alltså "södra Norrlands inland". Jag har tillbragt åtskilliga år i Gällivare kommun och är väl förtrogen också med "norra Norrlands inland". Karesuando är, vad jag vet, den nordligaste riktiga tätorten i riket och dit är det långt - det är faktiskt så långt, att om jag åker lika långt söderut härifrån Järvsö, så hamnar jag i den polska staden Kozalins södra förorter. Dom som kallas norrlänningar bebor således långt, långt mer än halva landet och det fullständigt logiskt att man i Gällivare inte noterade någon skillnad på stockholmare, göteborgare eller folk från Kalmar - sörlänningar allihop Jag tyckte, när jag bodde i Gällivare, faktiskt inte att mörkret var så jobbigt - däremot ljuset! I maj när allt var svinkallt, skitigt, snustorrt och utan en tillstymmelse till grönska och ljuset obarmhärtigt vitt dygnet runt var det riktigt plågsamt, vinternatten med norrskensflammor däremot underbar. | |
| Bitte - Administratör | 2007-08-12 10:27 | |
![]() | Kylan , mörkret allt har sin tjusning ,, en kall mörk vinter kväll,, som är stjärnklar och norrskenet sprakar på himlen,, Snön knarrar under skona,, Det är härligt | |
| MellonCollie | 2007-08-12 16:50 | |
![]() | Jag har hört en annan version, på ungerska. (Ja, jag kan ju inte ungerska, men en tjej översatte den till engelska åt mig.) Jag tror "vodka-on-a-stick" var inblandat någonstans... | |
| TomasLeonard | 2007-08-12 22:42 | |
![]() | Knappt en mygga....jaja, så låter det , när man väl åker upp kan man inte vara ute på kvällen... Men lite norrländskt hångel e ju inte fel... | |
| Mick E - Ej medlem längre | 2007-08-12 22:42 | |
![]() | va roligt... | |