Spelrum
| Giraffen | 46 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 75 |
Mobilspel
| Pågående | 19 177 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Ämmapämma | 2007-08-17 19:59 | |
![]() | företag? Om du skulle starta ett företag, vilken produkt skulle du sälja? | |
| raringen | 2007-08-17 20:50 | |
![]() | Men BÖCKER så klart! :) | |
| Arme - Ej medlem längre | 2007-08-17 21:07 | |
![]() | En liten butik fullsmockad med böcker, serietidningar,musik, tvspel och andra grejer som roar mig. Där skulle jag sitta som Söderberg i Kapten Stofil och vara ytterst tveksam till om jag ville sälja det någon eventuellt ville köpa. "Ja vet inte ôm ja vill sälja´n, ja har liksôm fäst me ve den..." | |
| skogstorparn | 2007-08-17 21:17 | |
![]() | ha ha! arme..ungefär som i "hi fidelity" då,tänker på kunden som fick en rejäl utskällning i skivaffärn när han fråga efter en michael bolton skiva.. | |
| Arme - Ej medlem längre | 2007-08-17 21:19 | |
![]() | Den har jag inte sett, och utskällningar är inget jag pysslar med. Men tanken är god, jag skulle nog glo oförstående på någon som kom in och bad om något jag inte tycker om. :) | |
| tydal | 2007-08-17 21:30 | |
![]() | Nu har jag redan företag (datorbranschen), men annars hade jag tyckt det vore trevligt att syssla med att lära folk spela musikinstrument och skriva låtar. Dock tror jag det skulle vara svårt med lönsamheten där, så det är väl därför jag håller på med datorer i stället. | |
| skogstorparn | 2007-08-17 21:40 | |
![]() | en gammaldags hederlig handelsbod a la vilda western vore kul.. | |
| sarlina | 2007-08-17 21:52 | |
![]() | Trollstavar | |
| Vikage | 2007-08-18 08:33 | |
![]() | Jag är trött på att allt skall vara light och nyckelhålsmärkt idag så jag skulle vilja sälja livsmedel med extra fett och socker . | |
| Lillråttan | 2007-08-18 11:44 | |
![]() | Jag har redan ett företag som är skojigt, men helst skulle jag vilja ha en liten loppisliknande affär med kaféhörna. | |
| grandmamoses | 2007-08-18 11:55 | |
![]() | Västar och den affär´n skulle jag såklart kalla för "Västkvarten". Varsegod ide´n har inget patent. | |
| myran_64 - Ej medlem längre | 2007-08-18 11:55 | |
![]() | JAg skulle vilja ha en loppis med café, kombinerad med en handarbetsaffär, där man skulle få lära sig grunderna i olika handarbeten! | |
| myran_64 - Ej medlem längre | 2007-08-18 11:56 | |
![]() | Och Raringen: Jag har 376 bättre beg böcker som står i påsar här som du kan få billigt som grund till din affär =) | |
| Mick E - Ej medlem längre | 2007-08-18 12:38 | |
![]() | Jag skulle nog satsa på en porrbutik, det verkar folk alltid ha råd med och det finns en enorm efterfrågan... | |
| IckeSacka - Ej medlem längre | 2007-08-18 12:43 | |
![]() | Jag har redan ett företag, men förutom det finns det två andra företag jag gärna skulle vilja ha. Ett bokförlag. Ett kombinerat rekrationsplats för ungdomar som behöver vila från sina föräldrar / vanligt vandrarhem. I det skulle även ingå viss handelsträdgårdsverksamhe t och uthyrning av canadensare, kanoter, kajaker, minigolfbana etc. Huvudsakliga verksamheten skulle vara det förstnämnda och för de enskilda ungdomarna skulle det vara gratis att komma och bo. www.engeltofta.se/galleri .php skulle passa mig! *s* | |
| Brittson | 2007-08-19 01:25 | |
![]() | I så fall skulle jag ha ett pensionat/bed and breakfast. | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2007-08-19 01:51 | |
![]() | kanske avlatsbrev nån form av kvacksalveriverksamhet skulle det nog få bli iaf, eftersom jag inte besitter så många marknadskraftiga färdigheter. | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2007-08-19 01:53 | |
![]() | eller en kvasimöbelaffär som sålde akademi- och påvestolar. | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2007-08-19 03:15 | |
![]() | Jag skulle nog starta ett försäkringsbolag som säljer försäkringar mot bluffprodukter. Då skulle man tryggt kunna beställa datorer från Medison och liknande utan att behöva oroa sig för att bli lurad. Blev man lurad skulle ju försäkringsbolaget betala. Naturligtvis skulle jag dock inte betala något till någon. Enda undantaget är väl mina jurister, som skulle få det hett om öronen. Men med lite tur skulle de kunna processa i ett decennium per kund, vilket borde borga för goda inkomster under tiden. Sedan sätter jag bara företaget i konkurs. | |
| Äppelkatten - Ej medlem längre | 2007-08-19 08:20 | |
![]() | Myran_64: Böcker? Vilket slags böcker? | |