Spelrum
Giraffen37
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
32
Inloggade73
Mobilspel
Pågående19 367

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Snadra892007-08-22 11:38
Antal inlägg: 3

vad ska jag göra??
Jag fyller snart 18 år, då så får jag mitt underhåll(som jag får från min mamma) direkt till mitt konto. Förrut så fick pappa dom. Nu säger han att jag ska börja att betala hemma. Ska jag det eller, jag pluggar ju fortfarande. Ska inte han "försörja" mej då, eller tänker jag fel. Vad ska jag göra????

kickilickan - Ej medlem längre2007-08-22 11:44
Antal inlägg: 290

Beror väl lite på hur mycke han vill att du ska betala hemma??

Lillråttan2007-08-22 11:49
Antal inlägg: 4623

Så länge du går på gymnasiet så har dina föräldrar underhållsskyldighet. Underhållet från din mamma är tänkt att täcka hennes del av dina kostnader för mat, kläder, bostad mm och är inte i första hand fickpengar till dej. Det blir ju tokigt om din pappa får problem med att betala mat och hyra medan du slår runt på krogen!
Men det beror ju lite på hur stort underhållet är. Det är naturligtvis vettigt att du själv har hand om en lagom summa till kläder, nöjen osv. Det bästa är ju om ni kan komma överens med varandra om vad som är lagom. Lite vägledning kan man få på konsumentverkets webbplats, där står det vad som är "normalt".

Miss_jk2007-08-22 11:49
Antal inlägg: 8941

Och hur mycket du får i underhåll...

brybjörn2007-08-22 11:50
Antal inlägg: 24

om du går på gymnasium så tycker jag att du borde övertala din pappa att du inte ska behöva betala något, det är lite knapert att leva på dryga tusenlappen (om man inte jobbar extra dvs.) när man fortfarande studerar.

levakdörB2007-08-22 11:50
Antal inlägg: 1471

Dina föräldrar behöver inte försärja dig när du blir 18.