Spelrum
| Giraffen | 0 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 0 |
Mobilspel
| Pågående | 19 658 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Äppelkatten - Ej medlem längre | 2007-09-28 10:39 | |
![]() | Mat efter träningen. Jag tränar nästan varje dag. Vissa dagar är jag inte alls hungrig efteråt. Men vissa dar, som t ex igår, förvandlas jag till ett matvrak, gårdagens ki-box-pass följdes av en skitstor portion wokade nudlar på Spice Hot. Lär ju finnas folk som tränar här, vad är det bästa att äta efteråt om man nu överhuvudtaget ska äta? P.S. Muskelbygge är ej syftet. | |
| Bror Mu - Ej medlem längre | 2007-09-28 12:00 | |
![]() | Först snabba kolhydrater, sedan långsammare. För att ta ytterligheterna - du sätter i dig en snickers direkt efter träningen och sen en timme senare käkar du gryta med råris eller bulgur. Sen kan man alltid lägga sig nånstans mitt emellan om man varken vill vara slarver eller mat-nunna, om du förstår mitt oerhört slafsiga språkbruk. Alltså - banan eller äpple, sedan pastaknorrar med skinksås efter duschen. | |
| Bror Mu - Ej medlem längre | 2007-09-28 12:01 | |
![]() | Sen låter varje dag lite väl mycket med träning om du inte är Mustafa Mohamed själv. | |
| Q-tile - Ej medlem längre | 2007-09-28 12:21 | |
![]() | Man ska äta efter träningen. Det är bara kontraproduktivt att inte göra det, särskilt om om ambitionen är att gå ner mer i vikt. Då var det sagt. Kanske helst inom en timme för att fylla på i tid av det kroppen behöver och utnyttja att förbränningen är som högst under den ungefärliga tidsrymden efter träningen. Se gärna till att äta dagens största mål efter just träningen. I övrigt är Bror Mu's råd bra. Tränar man på elitnivå ska man kanske äta en banan eller annat redan innan man kliver i duschen. Annars är det inte så noga att äta alldeles precis efteråt. Men ät välkomponerat med kolhydrater/ fett/protein, och grönsaker som vanligt så ska det inte vara några problem. Muskler förbränner fett även under vila, och en hög ämnesomsättning kan kännas ännu högre just p.g.a. av detta, även de dagar inte tränar. Se också till att äta små mål oftare för att undvika blodsockerfall/-svängning ar. 4-timmarsregeln är bra, och du behöver inte äta mycket varje gång. | |
| Äppelkatten - Ej medlem längre | 2007-09-28 12:42 | |
![]() | Ah grejen är den att jag oftast tränar sent på kvällen, blir antingen 7 eller 8... Så normalt (på vardagar) går det inte så lång tid mellan passen och läggdags. Jag syftar då på det där med att inte käka så mycket strax innan man lägger sig. Mu: Jofan, träna varje dag funkar utmärkt, man vilar fredag-lördag, annars kör man hårt och det märks! Jag blir grinig om jag inte får träna på en dag. Och allt fett bara försvinner! Det är skitsnyggt. Och om inte annat hjärnbefriande för en stund :) | |
| PömpaPeuder - Ej medlem längre | 2007-09-28 13:07 | |
![]() | Tryck i dig ett par morötter tillsammans med massa vatten direkt när du är klar med träningen. När du kommer hem kan du typ äta keso + sallad, bestående av kyckling/tonfisk, isbergssallad, ännu mer morötter rödlök m.m...löken innehåller bl.a. massa antioxidanter som tar bort fria radikaler i cellerna, är inte säker men jag tror att de fria radikalerna ökar i antal vid fysisk aktivitet, och de har förmåga att förstöra cellerna och bidra till cancer m.m... om salladen blir lite för torr kan du ju alltid blanda olivolja med lite kryddor eller vad du nu känner för, till en dressing som du slafsar ner i salladen. good luck med the träning. | |
| sarlina | 2007-09-28 14:15 | |
![]() | "Är man tillräckligt begåvad behöver man ingen motion" (Sten Broman) | |
| mamman - Ej medlem längre | 2007-09-28 14:19 | |
![]() | Antingen är man sjuk och då ska man inte träna, eller så är man så frisk och då behöver man inte träna... | |
| Sven Gun | 2007-09-28 14:33 | |
![]() | chips och en stor stark eller en bamse med räksallad | |
| Abdul-Jabbar - Ej medlem längre | 2007-09-28 15:15 | |
![]() | Eller så är man fet och accepterar sin sjukdom | |
| monk - Administratör | 2007-09-28 15:52 | |
![]() | En del är inte speciellt hungriga direkt efter träningspass, men för att tillgodogöra sig träningen är det ändå viktigt att snabbt få i sig något. Jag skulle rekommendera att du köper någon form av kosttillskott (proteindrink) som du tar efter träningen. Det finns olika sorter beroende på vad man vill få ut av sin träning (t.ex. öka eller minska i vikt) | |
| TomasLeonard | 2007-09-28 21:15 | |
![]() | Om muskelbygge ej är syftet rekommenderar jag att inte äta alls, på så sätt kan du få maximal katabol effekt. | |
| Forky - Ej medlem längre | 2007-09-28 21:18 | |
![]() | And what is "katabol"? | |
| PömpaPeuder - Ej medlem längre | 2007-09-28 21:53 | |
![]() | Om hon inte käkar nåt efter träningen kommer hon knappast orka med att träna 5 dgr/veckan. Och antagligen styrketränar hon inte, så om hon käkar en normal proteinhaltig måltid efter träningen kommer hon inte bygga på sig nån vidare muskelmassa. Och kosttillskott är bara bullshit, käkar man en normal kost så får man i sig allt man behöver genom matintaget. | |
| PömpaPeuder - Ej medlem längre | 2007-09-28 21:54 | |
![]() | Katabol är motsatsen till anabol, dvs nedbrytning av muskelmassan | |
| Forky - Ej medlem längre | 2007-09-28 22:05 | |
![]() | OK, och vad skulle det vara bra för? | |
| Bror Mu - Ej medlem längre | 2007-09-29 01:26 | |
![]() | Jag tror det var ett skämt, men som min gode vän Ruhrgebit brukar säga när 6 mål om dagen-GI-metod-hålla-jämn a-insulinnivåer-förespråk arna kommer igång: Ingen kom tjock ut ur koncentrationslägren. Svält är inte hälsosamt men nog fan blir man smal. Enkel logik. Jag kan alla argumenten bakom många små måltider, så slå mig inte i huvet med länk till nån artikel tack. | |
| Bror Mu - Ej medlem längre | 2007-09-29 01:26 | |
![]() | fyfan, särskrivning, hua. | |
| Abdul-Jabbar - Ej medlem längre | 2007-09-29 08:06 | |
![]() | allehanda.se/avdelni...ft ea/12979 | |
| yayasout - Ej medlem längre | 2007-09-29 12:46 | |
![]() | hej katten! om du är någorlunda som jag kanske du blir sötsugen efter ett hårt träningspass? brukar alltid ta en banan direkt efteråt och om jag fortfarande är hungrig när jag kommer hem äter jag min höjdare. nämligen turkisk youghurt med kanel och fullkornsflingor. yammi! | |