Spelrum
Giraffen9
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
12
Inloggade21
Mobilspel
Pågående19 697

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Sockerdricka - Ej medlem längre2007-10-01 09:39
Antal inlägg: 400

Vad har ditt djur för egenheter?
Precis som rubriken antyder.

Min katt brukar t. ex. skjuta runt sin mat- och vattenskål i lägenheten om någon av dom är slut.

Mina föräldrars hund pratar i telefon, men bara när det är mormor i telefonen.

_Anki_2007-10-01 09:41
Antal inlägg: 28

Hahaha, mina katter har lite konstiga saker för sig, dom sover under madrassen, på hatthyllan, i badkaret, i ena skåpet ovanför diskbänken (ena katten får för sig att hon ska öppna alla skåp i köket haha) . Det är bara lite grann va vad mina katter gör =)

staffan982007-10-01 09:53
Antal inlägg: 29

Två katter, den ena fullständigt asocial, men när det passar sig att kela är det helt fel tillfälle, och när hon inte får kel så bits hon. Den andra desto mer social, talar alltid om att hon kommer hem med några gälla jamanden, sedan har hon de mest underliga ställen att sova på varav handfatet på toalett och min datorväska är favoriterna.

Angus2007-10-01 10:05
Antal inlägg: 380

Min hund hämtar snusdosan när jag behöver den..
:-)

Det var det första han fick lära sig som valp.
Och då spelar det ingen roll vart jag har lagt den, jackfickan i hallen, eller på köksbänken, eller nattduksbordet.
Han hittar igen den och kommer med den!

Sockerdricka - Ej medlem längre2007-10-01 10:14
Antal inlägg: 400

På morgonen när katten hör väckarklockan så placerar han sig utanför sovrumsdörren och jamar, eller skriker snarare. Han slutar inte förrän man öppnar dörren. Det första han gör då är att hoppa upp i fönstret, krypa in bakom persiennen och sätta sig o kolla läget.

Detta kan bli jobbigt om man får sova hur länge man vill och råkar komma åt väckarklockan så att den gör ett knäppande ljud (den har ett knäppande ljud, kan inte förklara mer). För även det ljudet gör så att han sätter sig o börjar jama.

kattenfluffy2007-10-01 10:25
Antal inlägg: 29

har ett antal katter med alla olika egenheter... en av dom hoppar upp på diskbänken varje gång han tycker att han ska ha mat... en annnan av dom hoppar upp på räcket tuanför och dunsar ned för att man ska höra att han vill in.. har en katt som sitter och kraffsar på rutan så det gnisslar när den vill in/ut. har även en vovve (blandras) som även han har sina små egenheter... tex.. står och ylar varje gång traktorn startas.. (vet ej varför) så på vintern när snön ligger och det ska plogas så ylar han tills han inte hör traktorn mera... lite lustigt?? men inget på bilar flygplan mc fyrhjuling cyklar och dyl.. endast på traktor...

yayasout - Ej medlem längre2007-10-01 10:27
Antal inlägg: 1408

Mina två katter har utvecklat varsitt sjätte sinne. Chippen, min feta hankatt, kan känna när min puls går ner. Typ precis när jag städat hela huset och lagt mig ner...då vill han in eller ut. Min andra katt Kira känner däremot då min puls går upp. Typ när jag är irriterad av att Chippen vill in precis då jag satt mig ner. Då springer nämligen hon runt mina ben så jag ramlar.

Gunilla N - Ej medlem längre2007-10-01 10:56
Antal inlägg: 9562

Fisen, den yngsta och vänliga av mina kattor, lägger alltid 2-4 av sina matkulor i vattenskålen. Sen dricker hon inte det vattnet utan går antingen ut på balkongen och hittar nån balja eller liknande med vatten (blandat med tex lite nedfallna löv) och som kan ha stått hur länge som helst - det lapar hon i sig med god aptit, eller så slickar i sig lite vatten i duschen alt väntar på att vattenkranen ska sättas igång litelite. Sover gör hon gärna i handfatet.

Smulan, den äldre och rabiata (ja bara mot andra katter och förutom Fisen då), hon vågar sig inte utanför dörren annat än när någon grannkatt muckar med Fisen, då j-ar far hon ut i 180 och dänger alla i sin väg. Skumt...

Äppelkatten - Ej medlem längre2007-10-01 11:10
Antal inlägg: 1290

Min Stjärt är rätt vanlig och dum. Lura är typ det enda han gör. Och då spelar det ingen roll att hans örontoppar syns ovanför det föremålet han lurar bakom för tillfället, han lurar ändå.

Fast iofs... En speciell egenskap har han. Det började med att min tjejkompis pussade på hans främre högra tass. Sen dess kan han sitta mittemot mig i en halvtimme och sticka fram sin tass och jag måste då pussa på den, annars blir han arg och sätter sig och lurar för att hoppa på mig sen. Så det är oftast så vi spenderar morgontimmarna, pussandes på varandras främre högertassar.

nina12007-10-01 11:44
Antal inlägg: 203

min lille Busan(som för övrigt är en hankatt) tycker om att ligga på diskbänken o sova i synnerhet om diskmaskinen är igång eller precis klar. varmt o gott.
sen har han en viss förmåga att få igång mina 2 springer spaniel ,att jaga honom.
han älskar att reta dom så att de ska busa med honom och sen när han väl har fått oss att skälla på hundarna för att de är så busiga sätter han sig som en kung på en bänk och ser hur nöjd ut som helst.
kvällstid vill han gärna ha lite mer mat innan han ska sova och får han inte det så är det klös på möbler och köra fart på hundar och vara allmänt jobbig.

nina12007-10-01 11:47
Antal inlägg: 203

busan klarar också galant att öppna skafferiet så att han kan ha självservering. han kan också ta ostskivor från våra mackor om vi inte ser upp. men brödet puttar han ner till hundarna.

Opeth Dei2007-10-01 12:21
Antal inlägg: 33

När våran Fjant kommer in och är våt går hon raka vägen till matte och ska bli avtorkad, sker det inte genast går hon in på toaletten och hämtar en handduk ur hyllan.

sarlina2007-10-01 13:16
Antal inlägg: 1035

Ann-Sofi, den minsta av mina två ökenskorpioner, brukar gömma sig i mina flickvänners skor. När han har stungit dom i hälen kommer hon så glatt kilande till husse för att få en kackerlacka och sen sitter hon i mitt knä när vi tittar på hur dom vältrar sig på golvet.

Gigi512007-10-01 13:18
Antal inlägg: 271

Vår ena katt Nisse ställer sig på nattduksbordet och hoppar upp på dörren och liksom åker med en bit, sen hoppar han upp på garderoben i hallen och lägger sig att sova. Där vet han att han får vara ifred för vår andra katt. Det tog ett tag innan vi förstod hur han kunde komma upp på garderoben.

JJJPKP2007-10-01 18:59
Antal inlägg: 361

Vår norska skogkatt som heter Felix hoppar på handtaget på dörren när han vill komma in!

Gigi512007-10-12 10:20
Antal inlägg: 271

När vår andra katt , Drutten var yngre ville ha ha sitt vatten i ett glas vid diskbänken, man skulle stå och hålla det åt honom medan han drack. Nu har han lärt sig av med det , 7 år gammal, men det går fortfarande inte att dricka vid matplatsen utan det ska vara i badkaret. Båda katterna sätter sig på toastolen (en i taget) och väntar så jag tappar upp friskt vatten och sen säger jag varsågod och då hoppar de ner och dricker.

Vigdir2007-10-12 11:40
Antal inlägg: 3722

För närvarande är jag djurlös, men min förra katt, Sokrates, var en knepig varelse. Han ogillade kött så mycket att han välta ut fodret med köttsmak på golvet och kissade på det! Fisk gick bra, men godast av allt var tomatsås och knäckebröd. Och tro mig, jag försökte _allt_ i köttsmaksväg, men icke. Dessutom älskade han att resa, tyckte bäst om tåg, då han låg med sele och koppel och bara njööööt. Han tyckte mycket om miljöombyten och ju fler gäster jag hade ju lyckligare var han. När det ringde på dörren sprang han dit och viftade på svansen! (Han var fostrad av en labrador, och trodde i mångt och mycket att han var hund).

Lokalsinne saknade han helt, kom han 800 meter från huset satte han sig ner och pep hjärtskärande tills någon hittade honom. Knepig som sagt, men gosig av bara den. Ville helst bli buren hela tiden, han hade helt missat vad kattrollen går ut på.

Mercedes2007-10-12 12:16
Antal inlägg: 728

Min halvskogis Joppe hoppar också på dörrhandtaget när han ska in. Men aldrig när han ska ut. Det talar han om genom att visa upp sej för mej och sedan ta en rivstart och springa mot dörren. Om jag inte öppnar tillräckligt fort, kommer han tillbaks till mej och tar en ny rivstart, helst så att nån av mattorna rubbas ur läge. Ibland när jag sovit länge ligger mattorna kors och tvärs i huset! Förr väckte han mej konstant några minuter innan väckarklockan skulle ringa. Men engång när det blivit vintertid väckte han mej en timme för tidigt och jag gav honom upprättelse så då blev det slut med väckandet.

Mercedes2007-10-12 12:22
Antal inlägg: 728

sarlina: förstod inte vem som vältrar sej på golvet..är det flickvännerna eller kackerlackorna?

John Gotti - Ej medlem längre2007-10-12 12:34
Antal inlägg: 4

Min hamster Sötsnuttan springer i ett hjul.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?