Spelrum
| Giraffen | 17 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 19 |
Mobilspel
| Pågående | 20 000 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Minta | 2007-11-21 12:53 | |
![]() | Kränkningar och påhopp När jag läste vulcans inlägg nu kom jag att tänka på en motspelare häromdagen som jag blev ganska chockad över. Han började med att bjuda in mig till ett normal-spel och b örjade med att hälsa artigt. Han lade sedan ett ord som öppnade för mig och jag tog ledningen. Därefter började kränkningarna och påhoppen: Jag fick denna chans endast för att han begick ett misstag och slarvade pga att att han ledde och egentligen var överlägsen. Jag spelade kasst, jag parasiterade på hans fina upplägg, jag lade inte ett enda bra ord, jag spelade patetiskt och till sist var jag en idiot. Till hans förtret vann jag. Som slutkläm skickar han ett meddelande där han hånar mina många matcher på Betapet och få rullningar, jag var praktiskt taget ordblind. - jag håller fortfarande på att grubbla över vad som driver personer att skriva sådana saker. Min son säger att det är en västanfläkt mot många av de sajter och spel han är inne på. Jag tycker det är mycket bedrövligt. | |
| Bitte - Administratör | 2007-11-21 13:10 | |
![]() | Kna bara hålla med ,, men tänk så här puckon finns överallt,, och det dom säger ,, säger mera om dom själva än om dig,, '''Kram Bitte | |
| Minta | 2007-11-21 13:19 | |
![]() | Jo, det säger såklart mest om dem själva men jag kan inte låta bli att bli beklämd över mänsklighetens småaktighet ibland. Och då är detta ändå bara ett spel. Hur är de i andra sammanhang? | |
| nina1 | 2007-11-21 13:20 | |
![]() | jag har haft turen att inte träffa på så många puckon här på Beta men det har varit några som har tyckt att det är kul att slänga sig med könsord. En som jag spelade med kallade mig både det ena o det andra men det var bara att spela på och tacka för sig när matchen var slut. ingen ide att bry sig men det är en tråkig inställning en del har men som Bitte säger; det säger mer om dom själva. Och förmodligen så känner de sig trygga här att vräka ur sig(de är ju anonyma) och i verkliga livet så är de små tråkiga möss som inte vågar säga pip en gång. | |
| emmylicious | 2007-11-21 13:24 | |
![]() | Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. En del människor är bra konstiga. | |
| EddieTheHead - Ej medlem längre | 2007-11-21 13:29 | |
![]() | Jag har aldrig stött på några kaxiga typer när jag spelat. Kvinnor kanske är mer drabbade. :-( | |
| andraideal - Spelvärd/Forumvärd | 2007-11-21 13:38 | |
![]() | Om någon blir behandlad på sådant sätt som du Minta, så är det en bra sak att ta en skärmdump och/eller kopiera texten som sades och skicka till abuse här på betapet. Sådant beteende är inte acceptabelt och vi tar hand om det. Dock är det svårt utan bevis att göra något. Tror man kan grubbla i evigheter på varför folk beter sig som de gör emellanåt. Människors frustration är lätt att få ur sig på en site där de inte konfronteras öga med öga med människor, och ingen vet vem dom är. Man kan ju bara hoppas att deras utbrott leder till att dom blir lyckligare människor och lägger av sedan. | |
| Zizzi | 2007-11-21 14:16 | |
![]() | Det finns ju många anledningar att dessa människor vräker ur sig vad skit som helst. Det kan vara en liiten hjärnskada som ger en empatistörning. En skada som är så liten att den människans föräldrar aldrig märkt av den och därför så finns där ingen diagnos. Det kan vara uppfostran (eller brist på uppfostran, rättare sagt) som gjort att denna människa inte förstår de regler som finns för ett bra uppförande. Det kan också vara så att människan som vräker ur sig oförskämdheter har ett sånt hat inom sig, kanske på grund av uppväxt inom en dysfunktionell familj (misshandel, övergrepp osv) att detta hat bara måste pysa ut på första bästa. Eller så är det bara att vissa människor helt enkelt är omogna, elaka, dryga helt utan anledning, många kommer inte längre i sin mognad än till en viss nivå. Jag ursäktar inte alls dessa människor och såklart så ska man säga till, men jag tror inte att vi får dem att tvärt vända och bli små änglar. Jag har själv blivit utsatt, både här på Betapet och IRL, men börjar lära mig att säga ifrån när jag blir kränkt. Anmäl varje kränkning till övervakarna och skriv upp bråkstakarna (inte offentligt, även om jag önskat det, men på ett papper bredvid datorn) så får de till slut ingen att spela med. | |
| Minta | 2007-11-21 14:20 | |
![]() | Och det var inte någon barnunge (till åren) utan en vuxen person på nästan 35, annars hade det kanske gått att ursäkta som brist på mognad även om det inte alltid har med åldern att göra. | |
| y not | 2007-11-21 15:09 | |
![]() | Men att utnyttja när den andra öppnar upp är väl ändå höjden av att parasitera på andras spel. Det tycker jag ändå man kan ha viss förståelse för. Det är ju nästan lika dålig stil som att dra de bästa brickorna själv. /tar alltid den minsta bullen | |
| Ajdan | 2007-11-21 15:38 | |
![]() | Usch, det är trist när det är så. Jag spelade oxå mot en som hånade mig totalt, skrev att jag spelade uruselt trots att jag fick alla bra bokstäver och jag var helt enkelt värdelös. Till saken hör ju att personen i fråga verkligen ledde och jag fick bra bokstäver, men fick helt enkelt inte ut dem på ett bra sätt (hade väl en dålig dag). Det är dötrist och jag blev ganska ledsen, men det är nog bara att skaka av sig och trösta sig med att dom väl oxå hade en dålig dag. Som tur är finns det inte många av dem, de flesta är jättetrevliga. | |
| Minta | 2007-11-21 16:09 | |
![]() | Helt riktigt. De flesta är trevliga. | |
| badabong - Ej medlem längre | 2007-11-21 17:05 | |
![]() | Darfur ngn? | |
| aake | 2007-11-21 17:06 | |
![]() | igår hade jag en som önskade mej en dålig kväll när han/hon förlorat | |
| mamman - Ej medlem längre | 2007-11-21 17:15 | |
![]() | Jag har också mött någon som är otrevlig och även om jag inte blivit kallad könsord eller att jag är värdelös, så har jag fått kommentarer om HUR jag lagt... även från en övervakare (har skrivit det tidigare i en tråd) Ibland har man bara sån otur och KAN inte lägga långa fina ord som ger multum med poäng... Jag KUNDE bara lägga på ett ställe och det betydde att jag låste en röd ruta för både motspelaren och mej själv.... Då kom ironin.... Jag suckade bara och vart mest att en övervakare kan bete sig så... Jag tror dock att denna motspelare bara är total tävlingsmänniska och en ordentligt dålig förlorare.... Skit i han! | |
| nina1 | 2007-11-21 17:27 | |
![]() | visst kan man bli lite grinig när nån låser en trippel eller så men man ger sig ju inte till att vara oförskämd för det. har man en bra grunduppfostran och sunt förnuft så fnyser man och har sig i sin ensamhet för sig själv här vid datorn och sen är det bra med det o man fortsätter att spela med de bokstäver man har och de rutor som finns kvar. det är ju dock bara ett spel . ett väldigt kul spel. om alla tog det för vad det är så skulle det vara bra och alla lyckliga | |
| BosseBolle | 2007-11-21 17:28 | |
![]() | Skratta emmy, skratta. Det finns ingenting man kan skylla ifrån sig på, det är en aktiv handling att föra fingrarna till tangentbordet och skriva det som poppar upp i huvudet. Till alla er som är dåliga förlorare eller rent av körda i huvet, behåll skitsnacket för er själva! | |
| Gentiana | 2007-11-21 22:14 | |
![]() | Det är rätt märkligt att en del tycker att man spelar dåligt när man blockar och spelar defensivt för att man inte kan/vill öppna upp, medan andra får man beröm av när man gör samma sak, då tycker dom att man spelar bra... Jag blir väldigt glad över beröm från såna som har runt 2000 i rank som jag råkar spela bra mot, det händer ytterst sällan, men dom få gångerna har det känts fint. Det är trevligt och generöst av duktiga spelare att uppmuntra och berömma såna som inte är så duktiga, heder åt dom!! | |
| Gentiana | 2007-11-21 22:19 | |
![]() | F ö har jag en enda gång på två år råkat ut för en motspelare som var så otrevlig att jag kopierade vad h*n skrev o anmälde till en övervakare. Jag har väl haft tur. | |
| Silverin - Ej medlem längre | 2007-11-21 22:24 | |
![]() | Har spelat bra mot ett par "högrankare" på senaste tiden. Det har känts som dom öppnat upp o lagt så jag har fått skitfina lägen. Har tagit det som det vart en god fe på turné o slagit till o fått höga poäng. Sen har jag tackat så väldigt mycket. Ska man låta bli att ta chansen menar ni för att va en schysst motspelare? Samma gäller ju för mig om jag loosar pga taskigt läge eller brickor. C'est la vie - typ. Life's like a Rollercoaster. Passa på o njut. | |