Spelrum
| Giraffen | 44 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 77 |
Mobilspel
| Pågående | 18 781 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Koste | 2005-12-04 00:26 | |
![]() | Tvångstankar... Har du några? När jag var 7 år så sa någon att man skulle tänka på något på nyårsafton, så varje nyårsnatt när klockan klämtar, så börjar jag tänka på det här: Kalle Begus, Kalle Begus, Kalle Begus, Kalle Begus.... jo, jag vet.) | |
| lemonen | 2005-12-04 07:43 | |
![]() | Mer tvångssyndrom än tvångstankar kanske, men om jag lyssnar på en låt på repeat t.ex. och jag inte hinner stänga av låten innan den börjar på nytt så måste jag nästan lyssna klart på den. För att stänga av den precis i början, precis efter att den tonat ut, sprider en känsla av lätt obehag i kroppen. Som ett disharmoniskt ackord ungefär. Fast syndromet är inte knutet till nyårsafton utan fungerar året runt! :) | |
| Beta-Alkis - Ej medlem längre | 2005-12-04 08:04 | |
![]() | Jag har massor, blandannat så vägrar jag konsekvent att torka mig när jag gör tvåan. | |
| Vigdir | 2005-12-04 23:14 | |
![]() | Sjuårsåldern är farlig! Jag fick höra att om man ställde sig framför en spegel i ett mörkt rum med ett ljus i handen och sa "Svarta madam, svarta madam kom fram" skulle det komma fram en otäck svartklädd kvinna bakom en och klösa en i ansiktet. Jag trodde inte på det då, jag tror inte på det nu - men lik förbaskat _blundar_ jag om jag måste vara i ett mörkt rum med en spegel. Och i huvudet går ramsan "svarta madam, svarta madam..." | |
| HappyU | 2005-12-04 23:30 | |
![]() | Jag har kommit på mig själv med att jag alltid skakar flaskan med sköljmedel 2ggr innan jag tar av korken (tur är väl det, att korken är kvar?!) och häller i tvättmaskinen.. Har inte en aning när det började och jag är övertygad om att det går att använda sköljmedel utan att skaka flaskan.. - men det är dumt att chansa ;o) | |
| eurythmech - Ej medlem längre | 2005-12-04 23:31 | |
![]() | Kanske inte en tvångstanke, men för smalt ämne för en egen tråd: Jag har en låsning i min hjärna: När jag tänker på Meryl Streep måste jag alltid tänkta HÅRT i 10-30 sekunder innan jag minns vad hon heter. Hinner ofta passera Meg Ryan innan dess. | |
| mindottersmo | 2005-12-05 00:07 | |
![]() | Jag måste alltid ha volymen på bilstereon på en jämn siffra..... Knasigt men ett måste. :) | |
| Blue Ztar | 2005-12-05 00:19 | |
![]() | När jag lägger ner en blyertspenna så ska en sida med text på vara uppåt. | |
| Serkkulainen | 2005-12-05 00:34 | |
![]() | blueztar- Jag måste alltid ha volymen på bilstereon på en jämn siffra..... Knasigt men ett måste. :) Haha de samma här ju alltid jämn siffra | |
| Blinc | 2005-12-05 01:34 | |
![]() | jag med =) kvittar iofs vilken stereo det än är, jämn siffra på alla! | |
| tepåsen - Ej medlem längre | 2005-12-05 02:08 | |
![]() | Tvångstankar? Hmm vill ju inte framstå som konstig så jag nämner bara 6 av de!!!!!! 1. Texttv galningen: Denna tvångstanke går ut på att jag (när jag läser på text tv) Bara kan stänga av text tvn och återgå till det vanliga tittandet på ett jämt sekundslag (alltså om klockan är 18:29:30 går det bra att stänga av text tvn tex) 2.Vatten drickandet: Vraje gång när jag dricker vatten på det lata sättet (utan glas direkt under kranen så måste jag dricka lika många klunkar från den vänstra som den högra sidan. 3.Lampan: Varje natt innan jag går och lägger mig så kollar jag först under sängen,sen går jag fram till lampknappen,släcker lampan och står kvar där i några sekunder. Efter det så tänder jag lampan igen och släcker den sedan för å krypa ner i sängen och sova. 4.Bokläsandet: Denna lider jag inte av längre men förr i tiden hade jag den och den gick ut på att jag på varje sida i böcker jag läste var tvungen att uttala varje frågetecken,punkter,å utropstecken för mig själv i huvudet. Om jag glömde fick jag läsa om sidan. 5.Fjärrkontrollerna: Om jag har fjärrkontrollerna utlagda på bordet så får de aldrig vara riktade mot mig för då sitter jag bara å gubblar på det. Och om ena ligger rakt får inte den andra ligga snett (denna var jag dock mer nogrann med förr i tiden) 6. VAD är på tv? Om jag sitter vid datorn och vill se vad som är på tvn och tittar snabbt över högra axeln så måste jag kolla över den vänstra sen osså. | |
| monk - Administratör | 2005-12-05 08:53 | |
![]() | När jag läser tepåsens inlägg blir jag riktigt sugen på att se "Livet från den ljusa sidan" med Jack Nicholson... Riktigt skön rulle om en man med tvångtankar, rekommenderas starkt! | |
| OneW | 2005-12-05 09:16 | |
![]() | Kan fortfarande inte gå på A-brunn.....vet inte om det är en tvångstanke direkt...(men jag hoppar alltid på K och säger min kärastes namn...) | |
| Altheia | 2005-12-05 19:49 | |
![]() | Jag har en liten tvångstanke, som jag inte riktigt vet hur jag ska förklara.. Men om jag sitter och äter t.ex Polly eller bilar (eller annat) så MÅSTE jag stoppa in lika många godisar i varje kind. Det får t.ex inte vara 3 bilar i vänster kind, och 4 i höger. Måste vara lika. Och sen måste jag tugga dom samtidigt. | |
| apas | 2005-12-05 23:21 | |
![]() | Är det någon som lider, och då menar jag lider, av sina tvångstankar? Hör av dig. | |
| IMO - Ej medlem längre | 2005-12-05 23:26 | |
![]() | har lärt mig att man ska fatta sig kort i forum. därför uteblir mitt inlägg... | |
| nina73 - Ej medlem längre | 2005-12-06 14:03 | |
![]() | nähä IMO... du har ju ett inlägg med *L*.. ;-) | |
| foxey | 2005-12-06 15:18 | |
![]() | Vigdir: mm, svarta madam var visst svår att komma över... | |
| lelou - Ej medlem längre | 2005-12-07 21:42 | |
![]() | Drar alltid med fingertoppen på öppningen på flaskhalsen (om flaskan är i glas), gör samma ofta med dricksglas. Är det sprucket, vägrar jag dricka. | |
| Lingonkaka - Ej medlem längre | 2005-12-08 11:30 | |
![]() | alla garderobsdörrar och skåpsdörrar måste vara stängd när jag går i säng kollar ofta i garderoberna oxså | |