Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 20 029 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tommy 1979 | 2007-12-06 20:31 | |
![]() | Fegt att försöka få ut en rullning? Häromdagen fick jag en rullning på hand, som jag dock inte kunde få ut just då. Jag passade därför med flit. Min motståndare gjorde då ett sådant drag att jag kunde få ut rullningen. Sedan blev jag anklagad för feghet och att jag spelade taskigt. Nu vet jag inte om det var min motståndare som var en dålig förlorare, eller om det är jag som överreagerar, men hur kan det vara feghet att göra vad man kan för att få ut en rullning? Skulle gärna vilja veta vad ni andra tycker. | |
| snorklan | 2007-12-06 20:38 | |
![]() | Precis som alla andra grinollar var din motståndare en dålig förlorare.. Den som inte förstått att spelet går ut på att vinna över sin motståndare kanske skall ägna sig åt andra lekar.. typ hoppa hopprep eller leka kull.. | |
| mamman - Ej medlem längre | 2007-12-06 20:38 | |
![]() | Spelets regler gör så att man KAN göra så. Det är ok! Sen är det inte kul att spela mot någon som passar ofta... men att testa att passa för att få ut en rull är helt ok, enligt mej. Börjar du passa varannan gång det är din tur är det itne lika kul däremot... | |
| Perpersa - Ej medlem längre | 2007-12-06 20:45 | |
![]() | Om din motståndare tänkte efter kanske denne skulle insett att du satt på rull och antingen passat själv, bytt eller lagt ett sånt drag att du inte kunde haka någon rullning på det. Å andra sidan är det ju inte självklart varför du passade. Kanske var det av misstag, kanske var du less och vill passa dig ur... Men mest sannolikt är nog att du hade något bra på stället. Om du tar illa vid dig av att bli kallad för fegis och dylikt kan du anmäla det till en övervakare eller abuse@betapet.com. Ta då gärna en kopia på chattexten. /Persan | |
| eloffe | 2007-12-06 20:47 | |
![]() | Det hör ju till spelets taktiska grunder att man ALDRIG ska lägga teoretiska upplägg för rullningar i det fall som en motståndare passar. Istället ska man mjölka till sig gratispoäng i något litet hörn där man iallafall inte öppnar upp för några storartade motdrag. Din motståndare behöver helt enkelt småträna på taktiken... | |
| Dyslekso | 2007-12-06 20:50 | |
![]() | Hur är det om man ber om att motspelaren ska vara snäll för att han "haft sånt flyt med brickorna" då, Tommy?;) | |
| Tommy 1979 | 2007-12-06 20:53 | |
![]() | Ja, men det var ju skämtsamt menat :-) | |
| BosseBolle | 2007-12-06 21:03 | |
![]() | Eftersom jag spelar snabb brukar jag istället för att passa låta tiden gå ut, då brukar färre motståndare misstänka något ;) ...........Attans! nu vet alla om det ju =( | |
| yayasout - Ej medlem längre | 2007-12-06 21:08 | |
![]() | eller så kan man lägga fel tre gr. | |
| mamman - Ej medlem längre | 2007-12-06 21:15 | |
![]() | avslöja inte alla hemliga knep nu.... | |
| Dyslekso | 2007-12-06 21:20 | |
![]() | Tommy: ok, men även så är det fel att utnyttja min stora snällhet:D. | |
| le-lou | 2007-12-06 22:11 | |
![]() | haha när man passat själv för att man ser att den andre sitter på rull...så brukar de få utbrott på en. Jomen visst, jag ska lägga så du får ut din rull...not! | |
| mamman - Ej medlem längre | 2007-12-06 22:20 | |
![]() | Håller med le-lou..... *fniss* | |
| blue_moon | 2007-12-06 22:23 | |
![]() | Yayasouts tips att lägga fel tre gånger i rad är ju vattentätt - då besparar man motspelaren ett raseriutbrott. ;) | |
| yayasout - Ej medlem längre | 2007-12-06 22:24 | |
![]() | ja så nu är det bäst att tråden slängs och glöms bort så att man i fortsättningen inte blir hatad om man missar... | |
| blue_moon | 2007-12-06 22:52 | |
![]() | "Bättre lyss till den sträng som brast än att aldrig spänna en båge." (Att passa är fegt) | |
| ciaobabe - Ej medlem längre | 2007-12-06 23:38 | |
![]() | Jag gör allt för att få ut mina rull. Passar, eller missar. Jag e så rullkåt så jag bara måste helt enkelt. Å oftast e det man själv som förlorar på det när man letar för mycke rull, men ack så gott de känns att lägga...;-) | |
| blue_moon | 2007-12-07 00:07 | |
![]() | Bara man inte blir så upphetsad att man klickar "Byt" istf "Pass"............*ryyyse r* | |
| brava | 2007-12-07 00:19 | |
![]() | Det beror ju på vad det är för en rull man sitter på. Om det är något riktigt snyggt och ovanligt kanske man passar fler ggr. En gång satt jag med JULGRAN ren utan jokrar, men men va tvungen att ta sönder den snyft snyft | |
| massamark | 2007-12-07 00:44 | |
![]() | Om det är någon extraordinär rull vet jag inte vad jag kan hitta på. Men än RISTArE är inget man gråter över... | |