Spelrum
| Giraffen | 12 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 15 |
Mobilspel
| Pågående | 19 560 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| barbi | 2008-02-14 15:03 | |
![]() | Djur beteende? Ja tänkte att vi kanske kan hjälpa varandra här me våra djur:=) Mina fråga är om nån som vet varaför mina tik (1år) gömmer mat? varför hon har sånt beteende? | |
| nicke_bagare | 2008-02-14 15:14 | |
![]() | skendräktig? har hon löpt/löper? | |
| barbi | 2008-02-14 15:23 | |
![]() | ja vet inte hon ska löpa i maj.. men mate hon gömmer är allt som hon får som tex pannkaka korv osv men inte sin egna mat.. hon brukar annars äta direkt nu gömmer hon ist (gräver ner tex i soffan) | |
| Brotherhood - Ej medlem längre | 2008-02-14 17:48 | |
![]() | hon kanske har glömt bort var mat skålen är, djur kan bli senil dementa i tidig ålder | |
| myran_64 - Ej medlem längre | 2008-02-14 18:05 | |
![]() | Är inte det någon typ av nedärvning sen vildhundstiden?? Att man måste spara mat till senare. Gå in på vovve.net och hör i deras forum, där finns massor av kunnigt folk (och ännu fler besserwissrar, men bry dig inte om dom) | |
| NickeG - Ej medlem längre | 2008-02-14 18:58 | |
![]() | Tror Nicke_bagare är sanningen på spåren ;) Morsans hund betedde sig ungefär så när den var skendräktig. | |
| barbi | 2008-02-14 19:14 | |
![]() | oki men de kommer gå över? för hon har vart skendräktig en gång tidigare men då hade hon valpar(hon trodde att henns pipleksak va hennes valp) de är sant hon trodde verkligen de hon lämna inte den själv en sec den skulle tom sova i sängen me oss:=) tills slut fick ja ta bort den så då gick de över efter några dagar:=) om hon nu skulle vara de igen kommer de då o gå över av sig själv? kan ju inte direkt ta bort maten:=) | |
| NickeG - Ej medlem längre | 2008-02-14 19:16 | |
![]() | Hon käkar ju ändå inte upp den eller hur .. ja, om hon nu gräver ner den i soffan ;) | |
| Sven Gun | 2008-02-15 00:03 | |
![]() | Du ger väl henne för lite mat, så hon känner att hon måste gömma maten hon ska ha kvar:D Lr kanske det är så att hon är skendräktig, för att vara lite seriös | |
| barbi | 2008-02-15 00:19 | |
![]() | hon har mat framme hela dagarna ja vet att de ska maninte ha men hon har alltid vait liten maten så den har alltid fått vara framme:=)) ja tror oxå hon är skendräktig:) eftersom hon har börjat bäddat oxå Tänkte fråga om de är nån som har hafte/har en tik som vart skendräktig? isf borde ja stelerisera henne för hennes bästa? för en vätrinär sa till mig att hon lider av de:( men har aldrig hört de tidigare (förvirrad) | |
| Lyreco | 2008-02-15 01:07 | |
![]() | ska en hund inte gå i avel finns ingen anledning att inte kastrera/sterilisera den (personlig åsikt).. Dessutom löper tikar mindre risk att få livmoderscanser etc.. Det är dyrt, men värt i längden.. Det är jobbigt för tikar att bli skendräktiga ofta.. jag hade en tik förr som löpte var 5:e månad ungefär, varje gång vart hon skendräktig och hennes symptom höll i sin i upp till 4 månader.. Jag hade steriliserat tiken om jag var du, det är snällast så.. Lycka till =) | |
| y not | 2008-02-15 18:14 | |
![]() | Det är inte så. Du kan tycka så. Vi kan ha väldigt olika inställningar om vad djur är från fullständigt själlös till en själ lika tydlig och stark som vår egen (om vi nu har någon) Att sterilisera (rätta mig om jag har fel) innebär kastrering, alltså bortplockande av könsfunktoíonerna. Sex är bland de starkaste drivkrafter som finns såväl hos djur som hos oss. Det är ett himla liv idag för att man sterililserade en massa "idioter" (de benämdes så då), och då tog man alltså bara bort fortplantningsförmågan hos folk som ändå var relativt själlösa, sexdriften och det nöjet fick vara kvar. Så jag tycker att borttagande av den starkaste driften inte är "snällt" däremot kan jag som djurägare tycka att det är det mest praktiska för min egen skull. men det är en himla skillnad. | |
| barbi | 2008-02-15 18:47 | |
![]() | Mer förvirrad.. Vätrinären sa att min tik kan lida av att vara skendräktig o ja vill ju inte att hon ska lida.. skulle de bli bättre om ja skulle ta en kull på henne? (fast ja har inga planer på de) | |
| Jompa123 | 2008-02-15 19:01 | |
![]() | Hur gammal var hunden när du tog hem den..? Vilken ras? Hur bodde den förut? (Hundgård/inne hos familj) | |
| Lyreco | 2008-02-15 19:45 | |
![]() | det blir inte bättre för att du avlar på hunden.. Sterilisera hunden istället, det är det bästa enligt mig.. Sexdriften hos ett kastrerat/steriliserat djur försvinner oftast, så det är vad jag hade gjort | |
| ciaobabe - Ej medlem längre | 2008-02-15 20:01 | |
![]() | Jag skulle också valt att sterilisera. Det kan snarare bli värre efter hon fått valpar. Och att jämföra driften hos en människa och en hund går inte anser jag. Som människa kan du göra nåt åt det, men tänk att gå ständigt kåt och ändå inte få komma till;-) Det skulle faan plåga mig med;-) | |
| le-lou | 2008-02-15 21:53 | |
![]() | ja huga vilken mardröm. sterilisera stackarn, måste vara skitjobbigt. | |
| le-lou | 2008-02-15 21:54 | |
![]() | nicke_bagare, du är faktiskt lik han nic leachy eller vad han heter. som var gift med jessica simpson. ursäkta, men jag var tvungen. | |
| Minta | 2008-02-15 23:54 | |
![]() | Är det någon som vet vad en sterilisering av en tik kostar? | |
| ciaobabe - Ej medlem längre | 2008-02-16 00:20 | |
![]() | Vet bara att på min hane kosta det 2500, men jag vet inte med en tik. | |