Spelrum
Giraffen55
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
3
Grisen
Böjningslistan
35
Inloggade93
Mobilspel
Pågående19 561

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Fjupplisa2005-12-15 10:46
Antal inlägg: 2010

Då gjorde jag bort mig.
Finns väl flera, men detta får mig än idag att rodna: Jag väntade mitt första barn, min jobbarkompis hade redan ett. Vi satt o spånade o jag tänkte säga: med min tur får jag väl en unge med grönt hår o röda ögon...vad som kom ut ur munnen var: rött hår och gröna ögon. Då säger hon: Jamen det har ju Claes (hennes barn), medans jag funderade på hur jag skulle kunna ställa den grodan till rätta flöt ju sekunderna förbi o det kändes bara som att inga ord kunde ställa detta till rätta. Hu!

IMO - Ej medlem längre2005-12-15 20:02
Antal inlägg: 1766

Jobbade tidigare som dekoratör på en "STOR svensk modekedja".

Sista dagen innan semestern stod jag och textade skyltar vid provhytterna på damavdelningen. En kund klev ut och ville ha smakråd om hur hon passade i "Garbobyxorna" (Vill minnas att de kallades så, var iaf jätteinne i slutet på 80/början på 90-nånting) De skulle vara svarta och JÄTTEVIDA!!!

Kunden var kanske 150-160 cm lång och aningens "mullig". Hon passade kanske därför inte så himla bra i just "Garbobyxor"...

Tankarna flög genom huvudet ungefär som hos Karl-Bertil Jonsson på julafton. Ljuga för kunden såhär sista dagen inför semestern?

- Kan du vända lite på dig?

Hon vände på sig och min hjärna arbetade på högvarv. Vad ska jag säga? Hur ska jag säga det? Hon ber om smakråd, om jag skulle be någon om smakråd skulle jag uppskatta att personen vore ärlig, men HUR ska jag säga det?

- Kan du vända på dig åt andra hållet?

(tänka, tänka, tänka...)

- Kan du vända dig ett varv till?

- Och du har tänkt ha den tröjan till byxorna?

(tänka, tänka, tänka...)

(tänka, tänka, tänka...)

- Men om vi testar dra ut tröjan ur byxorna...

Tar ett rejält tag i vad jag trodde var tröjan men som visade sig vara en valk...

(Har inte kommit över detta än...)

B-Jovi2005-12-16 12:18
Antal inlägg: 116

Varför sittter jag med ett fett flin på läpparna när jag läser detta ?
Jag sa en gång till barnen " nu får ni sluta att nalla , annars så har vi inte ett pepparkukshas nästa år ! "
Barnen skrattade och jag fattade efter en stund att jag hade vänt på bokstäverna !

lurmopp2005-12-16 15:32
Antal inlägg: 60

En gång så spelade jag pingis i skolan & jag åkte ut & då retades en klasskompis mig & gjorde en utrlöjlig rörelse & sa att jag gjorde så när jag åkte ut! jag blev ju inte så glad så när han åkte ut så gjorde jag en jätte töntig rörelse så att alla typ 40 personer som spelade slutade spela & började assgarvar åt mig! det var otroligt pinsamt

willas - Ej medlem längre2005-12-16 18:22
Antal inlägg: 59

Jag är lärare i matte på högstadiet. Man skall ju alltid vara positiv och uppmuntrande gentemot eleverna. En gång var det en svag elev som kunde svara på en fråga, som många andra inte klarade. Då sa jag berömmande: "Se bara, nog kan du nånting du också!" Hela klassen började skratta och "offret" också. men jag hade faktiskt menat det som äkta beröm, fast det kanske inte lät så...

LoveEye2005-12-16 23:15
Antal inlägg: 364

haha, var när jag välte ner en hylla chips inne på ICA då jag var AS bakis en gång. hahaha

lelou - Ej medlem längre2005-12-16 23:35
Antal inlägg: 2025

Jag dånade in på JC för några år sedan under julruschen, stressad efter jobbet och med x antal olika påsar av varierande storlek hängandes omkring mig. Sen till dagis för att hämta upp dottern och med tusen måsten innan jul.
Det var svettigt, varmt och jag skulle prompt snabbt ha tag på en ylletröja för julafton.

Hitta nån som hängde på en galge, manade mig fram genom folkmassorna mot provrummen, kollade in läget och kom på (?) att det sista provrummet minsann var tomt. Konstigt nog var det inte kö till provrummen, därför insåg jag inte mitt misstag förrän det var försent.
Svänger in dörren (den gick alltså innåt), tittar ut i butiken samtidigt som jag är på väg in i hytten..(fett misstag, lär)...hinner känna att det tar lite emot, både av mina kassar utifrån och nåt annat, men med lite trixande och med en härlig fart i benen så var jag då äntligen inne.

Som en hushållspackad medvurst i tjock dunjacka och röda kinder stod jag med alla mina hundra påsar inne i en provhytt , ansikte mot ansikte med en främmande kille, i kalsonger. Han var tyvärr sådär äckligt snygg också, vältränad, brunbränd och tja....där stod jag. med mössa, dagissnor på halsduken och stripigt hår. Han sa inte ett ord, tittade lite chockat på mig. Min entre var ju inte direkt diskret .
Jag har aldrig önskat mig så långt bort som just då. Hytten var så otroligt liten dessutom, och med mig därinne, väl inpackad i världens fetaste jacka och bagage så var det väl sådär luftigt.
Jag pep nåt i stil med "ursäkta jag såg inte", vilket samtidigt var en lögn då jag inte ens tittat efter ...mitt nöt.

Med lite möda lyckades jag vända mig om i hytten, och började frenetiskt pilla på dörrhelvetet för att komma ut. Mina tankar var låsta till att enbart ta mig ut, och jag kände mig fruktansvärt desperat. "Detta är ju inte sant, hur lyckas jag, jag måste ut nu och herre gud....miljoner tankar i huvudet, men ingen klar.
Dörren gick som sagt innåt, han började röra nån arm för att hjälpa till att få ur mig ur hans privata sfär, men i tumultet att få upp dörren lyckas jag också peta den här killen i ögat med min galge :(, "aj" var det enda jag hörde från honom under hela den här timmen höll jag på att skriva, men det handlade nog inte mer än om några minuter....dock kändes det som en evighet. Jag tror inte ens jag bad om ursäkt igen, kändes rätt lönlöst nu. Jag skulle bara försvinna nu. Pronto.

Till slut hade jag lyckats klämma mig så emot honom så mycket att jag fick upp dörren, och med blossande röda kinder och rufsigt hår ploppade jag ut ur provhytten som en kord ur en flaska, och sen...var det raka vägen ut. jag har nog aldrig kommit ifrån en butik så fort som då.
Går fortfarande omvägar när jag ser honom med sin tjej.

LoveEye2005-12-17 15:35
Antal inlägg: 364

lelou; haha, de där var inte illa!!! *skrattar*

ojjojj2005-12-17 19:25
Antal inlägg: 313

kan ju inte slå lelou, men berätter en jag gjort

satt i kassan på ICA, lagom till jul å mycke folk å alla storhandlar.. å så kommer det en karl å köper 2 julskinkor.. i ibland är munnen snabbare än tanken, så världens groda hoppar ur min mun *waow en hel röv* å precis när jag sagt de så ville jag äppna falluckan under mig, för blicken som den karl`n visade var inte skojsig
men nu efteråt så tänker jag på det varje gång jag säljer julskinkor, ja även annars.. å skrattar gott åt

nina73 - Ej medlem längre2005-12-17 21:20
Antal inlägg: 2694

*skrattar... väldigt mkt *

B-Jovi2005-12-18 09:52
Antal inlägg: 116

Sitter fortfarande och flinar år "ojjojj".
Påminner om vitsen " Köp en lott och vinn en skinka, ta två och vinn en hel röv"

13359912005-12-18 11:52
Antal inlägg: 376

hihi,den va bra den,den ojsan *S*

Då kan väl jag själv bidra lite också.

Gubben och jag låg í sängen,
helt plötsligt vaknar jag,
och,klappar till gubben hårt
över hans bröst och
så säjer jag:

SLUTA SNARKA!

Det var bara en liten miss,
han var vaken!
Så gissa vem som vaknar av
sina egna snarkningar och
klappar till en helt oskyldig
pojkvän.

IMO - Ej medlem längre2006-01-12 02:58
Antal inlägg: 1766

ähum... varför är det bara tjejer om gör bort sig?

tsarraz - Spelvärd/Forumvärd2006-01-12 07:28
Antal inlägg: 2979

Vi andra vill ej erkänna

alos2006-01-12 08:13
Antal inlägg: 43

härligt! Tack alla nu har jag skrattat så tårarna flödat återkommer med någon av mina fadäser senare

ojjojj2006-01-13 22:56
Antal inlägg: 313

lite dåligt med inlägg här *saknar*
så jag drar en som syrran gjort..

syrran å hennes dotter *då 2-3år* var å handlade på maxi ... syrran känner att lite *luft* vill ut å ska släppa en smygare .. men det blir ju klart inte som hon tänkt, å snabbt som blixten kommer det då ur dotterns mun , HÖGT å tydligt **va saaa mammas jumpa ?? !!! **

Leoella2006-01-14 14:57
Antal inlägg: 201

Jag har gjort bort mig rejält en gång....
Skulle på bio med dåvarande sambon. Vi gick på Filmstaden och det var numrerade biljetter. När vi kom in i salongen så var det redan ganska många som satt där och vis av erfarenheten så sa jag till sambon "nu får vi se om några sitter på våra platser... folk verkar ha svårt att förstå när det är numrerat". Jodå, där såg jag vår rad och numrena på stolarna längst ut. Mycket riktigt - längst in mot väggen där våra platser var satt två personer.

Jag gick fram och talade om att de satt på fel platser.
- Nej, det gör vi inte.
- Jo, det gör ni. Det är numrerade biljetter och det är våra platser, svarar jag.
- Nej, det är våra, framhärdar en andre.
Jag börjar bli lite småförbannad och säger till:
- Nu får ni flytta på er! Det där är faktiskt VÅRA stolar.
Tjejen i sällskapet tar upp sin biljett, visar mig numret, reser sig från stolen och pekar på numret.... det var samma nummer.

Jag fattar ingenting och går ut i gången och skääääms. DÅ ser jag .... vid den andra väggen är en egen "rad" med två stolar... med våra nummer.

När filmen var slut så dröp vi ut snabbt som f-n! Pinsamt.

mamman - Ej medlem längre2006-01-14 20:50
Antal inlägg: 6379

HAhahahahahaha!!
TAck alla som fått mej på så bra humör! Sitter här och skrattar högt i min ensamhet.
Va saaaa mammas jumpa?
Fast lelou, du tar nog priset!!!! *snyft* jag måste torka lite tårar...
Kommer just nu inte på något pinsamt jag gjort, men jag har säkert gjort en massa....

Lily2006-01-14 22:21
Antal inlägg: 39

För ungefär ett år sedan skulle en kompis skjutsa mej till den skola jag skulle in och hämta anmälningsblanketter och annan information i.
Kompisen väntade på mej i sin bil på parkeringen. Det var mörkt ute.
När jag hämtat alla papper och blanketter går jag ut mot parkeringen. Det var kallt minns jag och jag ville in i värmen fort.
Går mot bilen, öppnar dörren och sätter mej i framsätet och säger "Ja, det gick ju bra det där!".
Det pinsamma var ju att jag lyckats gå in och sätta mej i en helt okänd bil (som liknade kompisens bil) hos en helt okänd man.
"Eh..jaha..jaså?" säger han och småskrattar och ser lite förvånad ut. Det blir tyst ett par sekunder.

"Nämen oj...oj nu skäms jag, jag ber om ursäkt.." säger jag och hastar därifrån.

Cartoon2006-10-17 18:19
Antal inlägg: 45

Igår fick jag höra talas om en sajt som hette www.kamrat.com Eftersom jag försöker hålla jämt skägg med mina barns nätäventyr, och har spökkonton på diverse andra barn- och ungdomssajter, beslöt jag mig för att skaffa ett konto även där.

Fick en förfrågan om jag ville kontrollera vilka av mina MSN-kontakter som hade ett konto och svarade ja. Konstaterade att mina barn inte var registrerade där.

På en stund blir jag kontaktad via MSN av en AD på en reklambyrå jag brukar samarbeta med.

Han: ”namn på byråns vd” blev mykket förundrar varför du mailade honom kompissajtlänken???
Jag: ”namn på byråns vd”??? inte fan har jag väl mejlat honom???
Jag: har jag mejlat dig också?
Han: jepp!
Han: den plokkar väl automatiskt från din adressbok...?
Jag: shit, fan också, undrar vem jag har i min adressbok
Han: haha!
Jag: registrerade mig där för att kolla ifall ungarna hade konto
Jag: shit
Jag: ser nu att jag har fått mejl till mitt teliakonto också
Han: asgarv!
Jag: puh, avregistrerade mig
Jag: åh!!! törs inte ens kolla vem jag har i min hotmailadressbok
Jag: fanns ett alternativ att man kunde kolla vilka hotmailkontakter som hade konto så jag gjorde det för att kolla ifall ungarna hade konto, inte fan trodde jag det skulle gå ut inbjudningar
Jag: FAAAAAAN!!!!
Jag: folk måste ju tro att jag är knäpp
Jag: har ”namn på annan AD” också fått?
Han: ingen aning...har inte sagt nåt...ännu...
Jag: (blush)
Jag: får väl skicka ett mejl till dem och förklara
Han: bra!
Han: lite kul var det iaf... :)
Jag: kan du tycka ja, undrar vad ”VD” på ”stort fastighetsbolag” tror, tillexempel
Jag och ”VD” på ”annan reklambyrå”...
Han: haha!
Jag: och ”namn” på ”annat grafiskt företag”
Han .kanske samma som ”namn på byråns vd” tyckte...?

Just nu är jag oerhört tacksam för att jag inte misstänkte att mina barn registrerat sig på sexsajter…

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?