Spelrum
| Giraffen | 19 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 11 |
| Inloggade | 30 |
Mobilspel
| Pågående | 20 069 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| fen0mena | 2008-03-12 16:00 | |
![]() | Rakpermanent nån som kan dela med sig av sina erfarenheter av rakpermanent? är grymt sugen på att bli av med mina vågor till sommaren.. Men blir det bra resultat? nån som provat, eller finns här rent av ngn frisör som kan tipsa? | |
| NoXlady - Ej medlem längre | 2008-03-12 16:03 | |
![]() | varför köper du inte bara en riktigt bra platt-tång hos frisören? | |
| Miss_jk | 2008-03-12 16:06 | |
![]() | För att hon slipper platta håret varje dag om hon rakpermanentar sig kanske. | |
| NoXlady - Ej medlem längre | 2008-03-12 16:07 | |
![]() | ja det är ju verkligen jobbigt..duh | |
| fen0mena | 2008-03-12 16:13 | |
![]() | exakt.. slippa dra i håret efter varje dusch. kunna gå ut i fuktigt väder utan att bli helt krullig. det vore guld det! har en jättebra plattång, men som sagt det e ju ett jäkla jobb.. | |
| Miss_jk | 2008-03-12 16:13 | |
![]() | Ja, det tycker jag verkligen att det är..duh Tar tid också. | |
| NoXlady - Ej medlem längre | 2008-03-12 16:15 | |
![]() | då måste jag ha väldigt tur som inte blir 'lockig' i håret om det är fuktigt ute..och så värst jobbigt är det inte | |
| fen0mena | 2008-03-12 16:17 | |
![]() | som vi kanske redan konstaterat har vi inte samma hårtyp.. det ska du va glad för :D | |
| NoXlady - Ej medlem längre | 2008-03-12 16:18 | |
![]() | fast jag är väldigt vågig.. :) Hoppas du hittar en fin lösning | |
| fen0mena | 2008-03-12 16:21 | |
![]() | ja alla som provat att rakpermanenta sig får gärna skriva.. hört att det finns göra-hemma-variant också men vart köper man sånt? inte på mitt ica iaf :D | |
| annapee | 2008-03-12 17:23 | |
![]() | att rakpermanenta sliter jättemycket på håret, och det blir inte särskilt vackert när det börjar växa ut, som du säkert redan vet Jag har inte gjort det själv, men min syster, som är väldigt lockig, har gjort de, och testat både sån som sitter i några månader, och "permanent" rakpermanent, och den som håller några månader blev ändå lite småvågig i fukt. Skulle tipsa dej att gå till en riktigt duktig frisör och få mer info. har du någon i din stad som är mer specialicerad på afrohår, så brukar de i regel vara väldigt duktiga på det. | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-03-12 18:08 | |
![]() | noXlady: jag måste bara säga att jag tycker du är ordentligt otrevlig emellanåt! Sorry, men jag har läst i flera trådar där du pratar utan att det egentligen känns som om du vet vad du pratar om. Du kan vara glad att ditt hår funkar så bra med plattång, men tänk på att alla inte har samma fantastiska hår... fenOmena: Jag har blivit avrådd att göra en rakpermanent just för att det sliper på på håret. Jag är dock inte "vågig" utan mer lockig *SUCK!* Jag har köpt en bra plattång och har även varit till frisör som plattat mitt hår... med resultatet att det krusar sig ordentligt om det är fuktigt ute... INTE riktigt den effekt jag var ute efter, kan man säga.... Jag har dessutom så fruktansvärt MYCKET hår så det tar en j***la tid att platta det och det är JÄTTEJOBBIGT. | |
| beritlind78 | 2008-03-12 18:31 | |
![]() | Även jag har idiotlockigt hår och dessutom väldigt tjockt så att platta det själv är nästintill omöjligt. Jag går till frissan när jag vill ha det gjort och de har full förståelse för att jag inte fixar det själv. Det tar ungefär en halvtimme att gå igenom hela håret. Jag har frågat frissan om det vore någon idé att rakpermanenta men har också blivit avrådd då det tydligen inte brukar bli så bra resultat. Jag har fått tipset att lära mig älska mina lockar istället ;-) | |
| Jessha - Ej medlem längre | 2008-03-12 18:38 | |
![]() | Min lekmannaåsikt är att du lika väl kan rakpermanenta som att platta dagligen. Att det sliter är ju sant, men att platta ofta sliter säkert precis lika mycket. Men Om du brukar ha håret uppsatt ofta så ä det väl lika bra att hålla kvar vid plattången eftersom det inte spelar så stor roll om håret är plattat när det r uppsatt | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-03-12 18:40 | |
![]() | samma här Berit... Jag hade pippilotter en dag och en kompis tog i ena och trodde det var en hästsvans.... håret i min ena pippilott var mycket tjockare än allt hennes hår.... SUCK! Och att älska sina lockar??? Skitkul!!! ;-) Nu har jag väl kanske blivit vuxen (?) och känner att det är ok, men har alltid ogillat det förut... och syrran har spikrakt och mycket tunnare hår... inte kul när vi var yngre.... | |
| beritlind78 | 2008-03-12 19:00 | |
![]() | Haha....jag vet precis vad du menar, mamman. Även jag har väl i vuxen ålder lärt mig leva med mina lockar och låter dom för det mesta vara men fy sjutton vad man har önskat sig rakt hår. Frissan brukar trösta mig med att hennes mål när hon permanentar folk lockiga är att få fram såna lockar som jag är född med....Värst är när jag varit och fått det plattat och folk säger: Gud vad snyggt....det är mycket snyggare så....varför har du inte alltid håret så. Verkligen jättekul... Men tillbaka till ämnet....ingen som verkligen har rakpermanentat sig som kan berätta hur det blev? | |
| NoXlady - Ej medlem längre | 2008-03-12 21:34 | |
![]() | mamman; mjaha..okej.. | |
| NoXlady - Ej medlem längre | 2008-03-12 21:48 | |
![]() | fast och andra sidan tycker jag inte att miss_jk var speciellt trevlig efter mitt första inlägg heller.. men men :) | |
| brava | 2008-03-12 21:48 | |
![]() | ÅÅÅÅ jag som hela livet har önskat mig ett tjockt lockigt hår i stället för de ämliga testar naturen utrustat mig med. | |
| falafelibröd | 2008-03-12 21:53 | |
![]() | En klasskompis till mig rakpermanentade sitt hår, och ska jag vara helt ärlig så...det såg inte bra ut. Jag kan inte, med min erfarenhet, rekommendera det. | |