Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 988 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kwilan | 2008-03-23 10:43 | |
![]() | Nästa stora händelse!? Ja vad tror du blir nästa stora världshändelse? Vi har ju sett en rad riktigt stora händelser som det har snackats om i månader efter, t.ex: 11 september bombningarna Orkanen Katrina i USA. Tsunamikatastrofen. Om man bara ska gissa så där vilt, så tror jag att nästa stora världshändelse kommer bli en rejäl jordbävning i caifornien, USA. Glad påsk på er! | |
| Zeppelinare - Ej medlem längre | 2008-03-23 12:46 | |
![]() | Vinner republikanerna valet så är väl en invasion av Iran inte så långt borta? | |
| kwilan | 2008-03-23 13:09 | |
![]() | Kanske det, man får ju hoppas att de håller tassarna ifrån allt vad kärnvapen heter då.. | |
| Ozone - Ej medlem längre | 2008-03-23 13:28 | |
![]() | När odin avslöjar att vi spelar mot datorgenererade motspelare. | |
| Jesper M | 2008-03-23 13:32 | |
![]() | terrordåd under OS kanske. | |
| snucke16 | 2008-03-23 13:37 | |
![]() | Usama bombar Köpenhamn? | |
| kwilan | 2008-03-23 14:01 | |
![]() | Ja.. Dessa terrordåd, mycket talar ju på att nästa stora världsnyhet är just en terrorattack. Jag tror som dig Jesper, nästa attack kommer antagligen ske under något stort evenemang | |
| kwilan | 2008-03-23 19:00 | |
![]() | Ingen som har några som helst funderingar? Naturkatastrofer, väderfenomen, galna terrorister som spränger sig själva, kom igen nu vad blir nästa STORA rubrik i tidningen? | |
| smalbebis - Ej medlem längre | 2008-03-23 19:03 | |
![]() | Pratar vi kvällstidning nu? | |
| kwilan | 2008-03-23 19:18 | |
![]() | Vi pratar stora händelser som de jag nämnt högst upp. | |
| Missix - Ej medlem längre | 2008-03-23 19:21 | |
![]() | Jag har tänkt likadant som Jesper M faktiskt, terrordåd/bomb under OS. | |
| DuLevande - Ej medlem längre | 2008-03-23 19:22 | |
![]() | Personligen så tycker jag det känns ganska löjeväckande att diskutera om vilken den nästa tragiska händelse är som drabbar oss. Tycker nästan att det lyser igenom en vilja hos TS - en vilja att det borde hända något stort snart - så man får något att läsa om... Förhoppningvis är det inte tanken med tråden... men det kan ju bero på att TS bara belyser tragiska exempel. Så jag säger istället för att kontrastera mot allt annat som sagts i denna tråd - att Sverige vinner EM-guld i sommar. | |
| kwilan | 2008-03-23 19:27 | |
![]() | Nej, jag är bara allmänt intresserad av nyheter, läser aftonbladet typ 5-10 ggr om dagen. Jag har ingen vilja/längtan efter nästa stora tragedi, självklart inte! Jag blir lika berörd som alla andra och känner för de som drabbas. Vad menar du med TS förresten? | |
| sakoline | 2008-03-23 19:37 | |
![]() | det händer saker hela tiden. beror bara på vad media och "rätt" politiker fokuserar på, - och vill att vi ska fokusera på. varken 11 september bombningarna, orkanen Katrina i USA eller tsunamikatastrofen är nåt speciellt i mina ögon, jämfört med t.ex. ledare som försöker utrota hela folk. bara löjligt att tycka dessa saker är stora, det är bara för att det drabbade amerikaner och i ett fall, många svenskar. allt är olika hemskt beroende på vem man frågar. jag kan grina åt att en stackars man förlorade hela sin familj i kao lak, men inte fan var händelsen speciellt viktig för mig eller det allmänna läget i världen. och 11 sept är bara löjlig, vad kan man förvänta sig ska hända när landet haft så mycket för sig under historiens gång? rätt åt dem, vill jag gärna säga, att det drabbade oskyldiga är alltid synd, men ärligt talat kunde jag inte bry mig mindre om 11 sept. så det är omöjligt att besvara. en hemsk tragisk sak? tja, att nån gamling dör av liggsår i sverige, det tycker många är hemskt. eller att reinfeldt skulle råka säga att han tycker att sjuka människor är en belastning för samhället. eller att en kvinna dör av en olaglig och riskfylld abort nånstans i vörlden pga. grymma, religiösa fanatiker som vill styra över andras liv. det är en rätt stor sak tycker jag, men inte fan svälter jag för det. | |
| Tarfala | 2008-03-23 19:41 | |
![]() | Läser du primärt Aftonbladet och kallar dig allmänt nyhetsintresserad (nära rullningsläge på oxymoron) så lär väl nästa stora världsnyhet antingen handla om ett nytt hälsolarm alternativt skiftar hela klimathysterin om till 70talets global cooling variant. Skulle det mot alla odds gå mot en reccesion i USA så kan du räkna med att den redan nu obegripliga nyhetsrapporteringen om finansmarknaden kommer att pusha mot en global finanskrasch etc. Annars skulle vi väl bara kunna plocka upp Darfur exempelvis så har du en pågående världshändelse som det iaf borde snackas om, men hur var det nu - lokala jordbävningar och lite terrorism kanske smäller högre än ett pågående folkmord. | |
| DuLevande - Ej medlem längre | 2008-03-23 19:42 | |
![]() | kwilan: TS - trådstartare. :) | |
| fansattra | 2008-03-23 19:42 | |
![]() | men Sakoline och alla andra, det blir när Leksands IF kommer tillbaka dit där dom hör hemma! | |
| smalbebis - Ej medlem längre | 2008-03-23 19:45 | |
![]() | Är det bara jag som hejar på Färjestad här? | |
| kwilan | 2008-03-23 19:47 | |
![]() | Jo det händer saker hela tiden, men det är sällan (tack och lov) att riktigt stora (där flera 1000-tals mäniskor dör på bara några minuter/timmar) händelser inträffar. Det är dem händelserna jag syftar på. | |
| sakoline | 2008-03-23 19:48 | |
![]() | När kommer det hända då? Om man tror att det är NÄSTA stora händelse, då kommer det alltså vara en längre tid av lugn fram tills dess? Skönt. | |