Spelrum
| Giraffen | 0 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 0 |
Mobilspel
| Pågående | 19 364 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-04-05 01:27 | |
![]() | Hur äter du dina fläskköttletter? Själv har jag följande ultimata tillagningsprocedur: 1. Låt dem ligga framme i rumstemperatur tills de börjar blöda och är ljumma. 3. Snitta fläskranden med en vass kniv. C:a 1 cm mellan varje snitt. Detta för att inte kotletterna ska krulla ihop sig när fettranden kontraheras till följd av stekningen. (Har kniven tappat eggen kan du använda undersidan av en porslinstallrik/mugg för att rätta till eggen.) 2. Marinera i lite olja, balsamvinäger, salt, soja, svartpeppar, rosmarin, och eventuellt salvia om det inte blivit olagligt ännu. Låt ligga i c:a 20 minuter. 3. Stek på sexan (eller vad det nu är som är max på din spis) i en grillpanna. Ungefär 1-2 minuter per sida efter smak. Balsamvinägern ska karamelliseras och bli svart på grillränderna. När brandlarmet tjuter har du stekt för länge. 4. Slå in i folie, stoppa in i ugnen på 225 grader, under en plåt med pommes frites, som redan har stått i ugnen i 10 minuter. 5. Vänta 10 minuter till. Gör en Café de Parissås under tiden. 6. Ät och bli tjock och glad. | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-04-05 01:31 | |
![]() | (Och förlora förmågan att räkna.) | |
| prettylady53 | 2008-04-05 02:38 | |
![]() | Låter gott...men jag panerar dem om det inte e grillväder Ler**** | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-04-05 02:44 | |
![]() | Jag måste testa det när jag hittar min trepanerare. | |
| beachnigr | 2008-04-05 05:31 | |
![]() | Trepanerade fläskköttletter. Kan inte vara lätt att vara den letten. | |
| vindsus86 | 2008-04-05 07:18 | |
![]() | köttlett? vafan? | |
| dr indianJAN - Ej medlem längre | 2008-04-05 09:06 | |
![]() | Ja det låter ju skoj, ska testa det den dagen alla pizzerior har stängt. | |
| Nannie - Ej medlem längre | 2008-04-05 11:55 | |
![]() | Kotletter är gott ibland. Brukar göra så här: Köp benfria kotletter, banka lite på dem, salta och peppra. Stek dem tillsammans med lökringar, slå på en förpackning matlagningsgrädde och dragon efter smak. Låt dra på låg värme en stund. Ät med kokta potatis och kokta morötter. Är säkert ingen smalmat, men gott så det förslår:-) | |
| Mercedes | 2008-04-05 12:38 | |
![]() | Såsen till kotletterna ska ni tillreda i stekpannan efter att dom är färdigt stekta och tillsätta 2 dl grädde, 1 nötbuljongtärning och MUSTAPEKKA ost efter behag...(hela osten om du så vill). Det är en finsk liten färskost rullad i svartpeppar. Du vill aldrig mer ha en annan sås efter detta! | |
| Ballerina | 2008-04-05 13:02 | |
![]() | Fi fan fläskkött är inte ätbart :P | |
| y not | 2008-04-05 21:28 | |
![]() | jag brukar mata mina fläskkotletter med små fluglarver jag köper på macken. Det tycker de om. De blir alltid jätteglada när jag kommer med en burk färska maggots. Vet ni vad den stora feta sa idag? Nä förstod det, det kan ni ju inte veta, hur skulle ni kunna det, ni var ju inte med. Men den stora feta sa idag, förut strax efter att jag kommit hem från affären. Ja affären där på andra sidan kurvan, ja i det gula huset. Ja jag hade varit där och handlat lite mat och mjöl. Ett kilo mjöl hade jag faktiskt köpt, uk.youtube.com/watch...Fq rOEu3Rc, jag tänkte baka. Jag tycker om att baka, det blir så lena bullar, och så blir man så ren om händerna. Jag tycker om att vara ren om händerna, det är så sällan jag är, man får mycket olja och dret på händerna när man e bland djuren. Men det var mycket folk i handelsboden idag, väldigt mycket folk, och jag ville ju hem. Inte blev det mycket med mjölet heller. Jag fick med lite i fickan, och i håret. Jag tor inte ens det räcker till en bulle. Men kanske, en. Då blir nog fläskkotletterna glada. Och ja visst ja, det var ju det jag skulle berätta, vad mina fläskkotletter sa idag, eller rättare sagt den stora fläsklkotletten. Vet ni, den sa mamma. Ja det är säkert, Mamma sa den, Mamma är min pappa, var precis det den sa. Visst var det lite lustigt. det är sällan den säger sånt. | |
| y not | 2008-04-05 21:47 | |
![]() | fel länk mitt i min historia ursäkta uk.youtube.com/watch...QF qrOEu3Rc | |
| Myrslokstok | 2008-04-05 23:06 | |
![]() | Grilla dem funkar bäst! | |
| sakoline | 2008-04-06 00:57 | |
![]() | steker dem bara och vräker på kryddor serveras helst med potatisgratäng, vitlökssmör och stekta champinjoner. | |
| Magnaten - Ej medlem längre | 2008-04-06 01:04 | |
![]() | Jag äter hela kreaturet. Mums. Lite senap på. | |
| myran_64 - Ej medlem längre | 2008-04-06 14:29 | |
![]() | Håller med Nannie.. Är supergott!! Ballerina: Då har du inte ätít dom rätt tillagade =) | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2008-04-06 14:40 | |
![]() | Ballerina, jag håller med dig! Det har med köttet i sig att göra myran_64, inte tillagningen. Fläskkött har ingen trevlig smak. | |
| kulåspela | 2008-04-06 15:08 | |
![]() | Nämen usch! Jag äter dom inte alls. Har i själva verket faktiskt lämnat dom kvar i affärn (valde bort köttet ur min kosthållning redan för eeevigheter sedan). | |
| BlondieBrud | 2008-04-06 15:50 | |
![]() | Slalvia olagligt? vad ska jag då jaga ut spökerna med... | |
| robban72 | 2008-04-08 10:29 | |
![]() | Krydda dom med grillkrydda, lite curry, pressad vitlök. Stek i olja, när det nästan är färdigt slår du i vinslatten från helgen, och eller öl. Puttra nån min, sen har du en grym skysås. | |