Spelrum
| Giraffen | 44 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 74 |
Mobilspel
| Pågående | 19 190 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| UffeUppsala - Ej medlem längre | 2008-04-07 19:31 | |
![]() | VANSINNIG!! Blåst på blocket! Vad gör jag nu?? Jag köpte en sprittny mobil på blocket av en kille för närapå fullt pris,,,Kvitto och allt nytt i låda...hans förklaring var att det blev för dyrt med avbetalningen så han skulle dega tillbaka allt. Nu tre veckor senare så stängs telefonen av via Imei numret och telefonen blir stöldanmäld...det visar sig att killen har snott en plånbok med KK och kontokort och tagit ut denna lur och sålt den kontant på blocket,,,jag har kvar annonsen och ett kontantkorts nummer som naturligtvis ingen svarar på,,,,VAD GÖR JAG?? Vem polisamäler jag då jag bara har kontoinnehavarens namn som dessutom är blåst på en massa pengar också...kam man öppna en Imei låst telefom på något sätt eller sitter jag här med en kalender för 5000 spänn? | |
| Ruhrgebit - Ej medlem längre | 2008-04-07 19:36 | |
![]() | Jag tycker du ser ut att kunna lösa ett sånt problem handgripligen, Uffe. | |
| UffeUppsala - Ej medlem längre | 2008-04-07 19:45 | |
![]() | OM jag bara visste var han befann sig så hade det varit löst,,,men inga spår finns tyvärr | |
| Cinematek - Ej medlem längre | 2008-04-07 19:47 | |
![]() | Har du köpt stöldgods får du väl skylla dig själv? fick du kvitto? | |
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-04-07 19:47 | |
![]() | UffeUppsala, du bör inte byta Imei även om det är fullt möjligt att göra, det kan ställa till riktiga problem. Jag hade föreslagit att kontakta polisen trots allt och rapportera händelsen, du vet ju inte om nån annan har mer info om samma filur. | |
| Cinematek - Ej medlem längre | 2008-04-07 19:47 | |
![]() | Läste slarvigt. Du hade visst fått kvitto :P. | |
| UffeUppsala - Ej medlem längre | 2008-04-07 19:48 | |
![]() | Jag har kvitto från affären och telefonen var ouppackad,,,köper inte stöldgods! | |
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-04-07 19:48 | |
![]() | UffeUppsala, har killen haft många annonser ute så räcker det sammanlagda åtalet kanske till fängelse vilket betyder att polisen kan få ut IP och spåra kräket (till ett internetcafé troligtvis). Men man vet aldrig, det kan röra sig om en slarver. | |
| UffeUppsala - Ej medlem längre | 2008-04-07 19:49 | |
![]() | pratade med en polis för 5 minuter sen och han sa att jag skulle anmäla det för att hålla min rygg ren iaf,,,men vem anmäler jag? | |
| Mulberry | 2008-04-07 19:49 | |
![]() | Har du hört av dig till Blocket? De har en avdelning som endast sysslar med bedrägerier och bedrägeriförsök. Jag har varit utsatt för bedrägeriförsök och fått bra hjälp. | |
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-04-07 19:51 | |
![]() | uffeuppsala, Jag antar att du ringer polisen, går ner med din telefon osv, lämnar in allt och berättar allt du vet. | |
| Mulberry | 2008-04-07 19:54 | |
![]() | Du anmäler förloppet och redovisar de uppgifter, varor och tider du har. Inga konstigheter. | |
| y not | 2008-04-07 19:58 | |
![]() | men om du inte handlat från affären så är det inte det kvitto du skulle haft. är nog lite inne på att hålla med cinemateks första inlägg. | |
| E_Cantona | 2008-04-07 20:00 | |
![]() | Surt som fan, fattar att du e vansinnig...Hoppas de löser sig | |
| UffeUppsala - Ej medlem längre | 2008-04-07 20:01 | |
![]() | Polisen prioriterar nog inte detta till ett viktigt ärende tyvärr,,,jag har som sagt annonsen kvar i min mail och hans två nummer,,ett funkar inte längre och det andra svara ingen på. www.blocket.se/vi/15...16 6918.htm | |
| YamahaJet | 2008-04-07 20:03 | |
![]() | Varför köper man något från blocket till nästan fullt pris när man kan få en garanterat ny produkt för några kronor till i affären, med korrekt kvitto och garanti? Köper folk mobiler på avbetalning förresten? :S | |
| ataxisk | 2008-04-07 20:05 | |
![]() | antar att du sökt på hans telefonnummer på hitta.se och inte fått nån träff? jag såg bara ett telefonnummer i annonsen. | |
| Analgetikum | 2008-04-07 20:11 | |
![]() | Se det som lärpengar Uffe, gör lite mer grundlig kontroll av säljaren nästa gång. | |
| UffeUppsala - Ej medlem längre | 2008-04-07 20:11 | |
![]() | Den är garanterat ny och jag köpte den för 4500 när den kostar dryga 6300 i affären ,,Kvitto och garanti har jag ju så vad har jag gjort för fel? Förutom att inte ta hans leg och se att det var han på kvittot förstås. Kan man låsa upp Emei låsta mobiler och varför kan de bli knasigt då? | |
| ataxisk | 2008-04-07 20:11 | |
![]() | vill bara tillägga att jag till skillnad från alla andra inte alls tycker det var korkat gjort, jag hade kunnat gjort samma sak själv eftersom jag utgår ifrån att alla andra är lika hederliga som jag själv är. den inställningen får man lida för ibland... tyvärr | |