Spelrum
| Giraffen | 44 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 43 |
| Inloggade | 89 |
Mobilspel
| Pågående | 19 590 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| tuta | 2008-04-16 00:34 | |
![]() | vad får dej att le en grå dag? bland all elände som händer omkring oss, även bland celluliter o stavfel finns små saker som förgyller livet. då menar ja dom små sakerna som ofta går förbi utan att man ens märker dom. såg i en annan tråd underbara foton som tyder på uppskattning av dessa små ting. en nyckelpiga i sin pyttelilla enkelhet. hur fin var inte den? eller en såpbubbla med sina regnbågsfärger. o hur vackert kan inte ett vinterlandskap vara en mörk natt? själv älskar känslan efter en solig dag ute på stranden. när huden fortfarande e varm o doftar sommar. eller när "piff o puff" dunkar o vinkar till mej genom fönstret när ja just lämnat dom på dagis o ropar "jaaaaag äääälskaaar dej mammmmmaaaaa" så högt dom kan o dagisfröknana försöker tysta ner dom. älskar vårens första mjukglass utomhus. eller när man trodde kaffet var slut, men se, de räckte juuust till en kopp till innan man ska rusa till affären. såå... vad får dej att le en grå dag? =) | |
| Tinna | 2008-04-16 00:36 | |
![]() | Ett trevligt sms kan pigga upp otroligt mycket. :) | |
| zimba - Ej medlem längre | 2008-04-16 00:36 | |
![]() | Ett så fint inlägg som ditt tuta. Fast jag fick en liten tår i ögat samtidigt.. | |
| tuta | 2008-04-16 00:40 | |
![]() | åh ja, ett sms kan pigga upp rejält. :) speciellt om de e ett trevligt o man känner sej uppskattad på ett eller annat sätt :) o zimba. tack :) hoppas tåren torkar upp snabbt :) | |
| zimba - Ej medlem längre | 2008-04-16 00:43 | |
![]() | jadå, det var det där med piff o puff.. äälskaaar dej maammma. =) | |
| tuta | 2008-04-16 00:46 | |
![]() | hahaa, aah, sånt kan förgylla den gråaste dagen :) fröknarna verkar dock inte gilla de..speciellt när dom andra barnen dunkar o vinkar i kör med piff o puff.. "heeeeeejdåååå "piff o puffs " mammmmaaaaaa!!!" ;p | |
| zimba - Ej medlem längre | 2008-04-16 00:47 | |
![]() | sluta nu tuta, snart börjar jag stortjuta..;) | |
| tuta | 2008-04-16 00:49 | |
![]() | hahaa. *räcker över en näsduk* ;p | |
| UffeUppsala - Ej medlem längre | 2008-04-16 00:49 | |
![]() | Trots allt det gråa så får man villkorslös kärlek från sitt katt som alltid kommer när man som mest behöver värme och omtanke, Fint skrivet Tuta | |
| sejmårr | 2008-04-16 00:50 | |
![]() | När min tonårige son mumlar "jg lskr dj" efter jag har pussat hans panna godnatt... | |
| tuta | 2008-04-16 00:55 | |
![]() | uffe, de måste väl ändå vara de vackraste i livet? villkoslös kärlek. =) o sejmårr.. hahaa, de måste vara fint o höra de trots "mummlet" och den "coola-ja- tycker-morsan/fasan-e-tön tig"- perioden av livet =) | |
| sejmårr | 2008-04-16 00:56 | |
![]() | tuta! Du fattade precis hur det är! | |
| tuta | 2008-04-16 01:00 | |
![]() | haha, alla har vi väl varit tonnåringar o tyckt att "mamma e såååååå pinsam!" ja njuter så länge mina "snorungar" e så små att dom kan skrika de rakt upp i luften utan att tycka de e töntigt. njuter även av känslan att ja faktiskt fortfarande e "cooool" i deras ögon när ja kan texten till "mamma mu"-låten ;p | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2008-04-16 02:02 | |
![]() | jag blir glad av ditt namn, "tuta". ett underbart litet ord som är fonetiskt beskrivande, kort och gott (ordet alltså). tut tut (hahaha!!!!!) precis som din fina beskrivning av små saker som är vackra, goda och överallt, hittar jag ofta saker att skratta åt inuti (mig) och utanför (mig) som har varit där hela tiden. det finns massor av saker att vara glad för! kul! god natt alla... | |
| oceano - Ej medlem längre | 2008-04-16 02:17 | |
![]() | Fint skrivet tuta;-) Det e verkligen det där vardagliga som vi ibland e dåliga att se och uppskatta som e värt mest. Naturen kan göra mej stum och tårögd många gånger om. Och så givetvis det du skriver om barnen. Man blir glad bara att se dom. ;-) | |
| tuta | 2008-04-16 02:31 | |
![]() | carlmartin, haha, tack =) o ja, visst har man suttit o fnittrat åt sej själv ett x antal ggr. antingen för man e så "otroligt korkad" eller lett nöjt för att man lyckats med nånting ;) oceano. de e väl lustigt hur dom ofta "självklara" sakerna kan vara dom vackraste o underbaraste o ge livet dess värde :) | |
| 7oni - Ej medlem längre | 2008-04-16 04:06 | |
![]() | Jag tänker att den gråa dagen kunde ha varit svart | |
| vindsus86 | 2008-04-16 05:54 | |
![]() | samma saker som får mig att le en ogrå dag. | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2008-04-16 06:12 | |
![]() | eddie Meduza | |
| zimba - Ej medlem längre | 2008-04-16 07:31 | |
![]() | Om den gråa dagen är full av regn och åska blir jag glad. Älskar åska.. | |