Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
2
Inloggade5
Mobilspel
Pågående19 671

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Marie026 - Ej medlem längre2008-04-17 11:28
Antal inlägg: 140

Berusade människor!
Lite nyfiken på vad allmänheten här tycker om berusade människor?

Finns ju vissa som är lugna, en del pratiga, och en del som är av kategorin: SE MEJ..en del struliga, och den extremt skojfriska.

Vad tycks gott folk?..vad tycker ni, och hur tror ni att ni uppfattas när ni själv har en drink eller två innan för västen?..

Nattravn - Ej medlem längre2008-04-17 11:35
Antal inlägg: 9141

Har aldrig druckit mig full, och jag vantrivs i sällskap av fulla människor. Jag har svårt att umgås med folk i underhållningssyfte. Jag vill ha något djupare än så om jag ska umgås, då jag underhåller mig själv bättre än andra underhåller mig.

-Proletären- - Ej medlem längre2008-04-17 11:55
Antal inlägg: 333

Man behöver inte dricka för att ha roligt, men man kan ha jävligt kul när man dricker.

mamman - Ej medlem längre2008-04-17 11:56
Antal inlägg: 6379

Nattravn... blir inte de flesta fulla människor väldigt djupa... ska sitta och prata allvar och så..?

Det var så länge sedan jag drack och ännu längre sedan jag var full, så jag vet inte...

adinfinitum2008-04-17 12:02
Antal inlägg: 10

människor påverkas på olika sätt och i varierande utsträckning av alkohol. för mycket alkohol innanför västen får visserligen vem som helst att bli odräglig och kan vara farligt också, men att någon som kan hantera sitt drickande tar sig några glas någon gång då och då har jag svårt att se något fel i.

vad som kan vara viktigt att tänka på är att alkohol - liksom droger - förändrar ens personlighet. man tänjer på gränser och gör saker man antagligen inte hade gjort i nyktert tillstånd. så länge man är medveten om det och vet var ens egen gräns går så har jag ingenting emot alkohol. dock har jag - som har bott utomlands ett längre tag - svårt att vänja mig vid den svenska mentaliteten "så många öl så fort som möjligt".

Ballerina2008-04-17 12:13
Antal inlägg: 1726

Jag brukar gå ut nykter ibland. Har oftast lika kul som när jag är full, men blir trött lite fortare bara. Jag kan bli lite okontaktbar när jag är full, gå runt och skratta och prata med mig själv och inte lyssna på tilltal. Brukar uppfattas som rätt drygt :P

Basta - Ej medlem längre2008-04-17 12:13
Antal inlägg: 3528

Always two drinks below par.

beaujolais - Ej medlem längre2008-04-17 12:18
Antal inlägg: 338

Själv blir jag bara fånigt och fnittrigt glad vilket (om det går överstyr) ibland övergår till zzzzz-stadie...

Jag avskyr dessa som blir som förbytta och ska slåss till höger och vänster (oavsett med eller utan provocering) så fort de fått i sig lite och ÄNDÅ fortsätter supa helg efter helg. Kan man inte lära av sina misstag? En kompis till mig blir obegripligt odräglig och rent av elak när han festar. Inte heller vidare kul...

Ballerina2008-04-17 12:21

beau

Hmm jag kan bli aggresiv men det är svårt att veta när jag blir det. Men oftast är det om jag redan är arg innan så triggas jag igång mer när jag dricker. Så jag avstår från att dricka om jag har en dålig dag för det kan sluta illa :P

y not2008-04-17 12:23
Antal inlägg: 9014

Visst är det jobbigt när folk blir överdrivna, klängiga, aggressiva etc. Men det jag ändå har svårast med är den kontakt som försvinner redan efter ett par glas. Som berusad upplever man det mer uppknäppt och lättare att tala osv. Men som helt nykter tycker jag att jag tappat i kontakt och närhet och att det finns något avstängt in till den människa jag pratar med.

Så jag föredrar alltså helt drogfria tillställningar även om det på intet sätt motsäger -proletärens- påstående

tuta2008-04-17 12:24
Antal inlägg: 770

man kan ha mkt kul med hjälp av alkohol. men går de i överdrift och alkoholen får tag i nåns liv är de fördjävligt.

en del berusade människor ofta blir som nån sa, väldigt "djupa". världen ska räddas o "sjääälvklart ska vi ses snart igen" osv. en del blir väldans tjatiga o man får höra samma saker en trettielva ggr.

sen har vi ju dom som blir otroligt roliga. troligen är dom humoristiska redan sen innan, men med hjälp av alkoholen fyrdubblas de lixom.

o så finns den läskiga gruppen som blir våldsamma. tål kanske en hel del men när gränsen bryts får man ducka om man inte ska få stryk. (utan att man eg behöva göra nåt)

ja tillhör nog den babbliga gruppen. babblar o blir jätteglad dom få gångerna ja dricker.

mamman - Ej medlem längre2008-04-17 12:26
Antal inlägg: 6379

Jag brukar också gå ut nykter ibland eller om man träffas hos någon kompis och har trevligt.
Jag kan ilband uppfattas som onykter då jag är bra på att fnittra och ha kul i allmänhet. Ett flertal gånger har vänner blivit fövånade när man tar bilen hem eller erbjuder skjuts till krogen..... ;-)

Nattravn - Ej medlem längre2008-04-17 12:29

mamman: Möjligt att fulla människor gärna försöker sig på djupa samtal. Jag menade mer att jag vill ha en djup relation, inte en relation med djupt samtal. :)

Ballerina2008-04-17 12:33

mamman

haha känner igen mig. Man blir ju full av stämningen (om det är en bra stämning dvs.)

Nattravn - Ej medlem längre2008-04-17 12:41

För övrigt känner jag som y not, det tråkiga är att det uppstår en personlighetsförändring, och att kontakten därmed förändras.

Jag tappar totalt lusten att berätta något för en människa som är full då dialogen kan uppfattas som totalt annorlunda dagen efter hos personen man anförtror sig till.

Cait2008-04-17 13:23
Antal inlägg: 222

Håller med Nattravn här...

Berusade människor är kemiskt manipulerade och det är lite äckligt.

Tycker jag.

ordvältaren - Ej medlem längre2008-04-17 13:24
Antal inlägg: 2483

Jag tycker om fulla människor, de tenderar att vara ärligare.

dVb - Ej medlem längre2008-04-17 13:58
Antal inlägg: 763

jag är oftast nykter när jag går ut. det spelar egentligen ingen roll...förutom att man kanske leker coyote ugly på bardisken när man är full dock..

annars är det rätt soft att vara ute bland berusade människor. annars hade jag nog inte heller arbetat inom nattklubbs-livet som jag gör.

UffeUppsala - Ej medlem längre2008-04-17 14:24
Antal inlägg: 706

Jag gillar inte det falska med onykterheten som är lite typiskt för svenskarna tror jag,,,Att vi inte vågar ta konflikter när vi är nyktra och sen kommer allt på fyllan. Personer som man möter på stan vågar knappt hälsa trots att man har känt dem jättelänge och sen på fyllan hänger de på en och ska tala om hur mycket de älskar en..Sen att allas personliga revir plötsligt är utsuddade,,,folk står 1 cm från ansiktet med fyllehundens andedräkt och ska prata...Lagom är bäst när det gäller alcoholen tycker jag...dra ett streck på flaskan så att du slipper en grym bakfylla och dessutom så tappar man oftast inte omdömet och gör bort sig.

dVb - Ej medlem längre2008-04-17 14:30
Antal inlägg: 763

typiskt svenskarna? Nej, det är inte så för alla...

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?