Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 60 |
Mobilspel
| Pågående | 19 382 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Bergarn1 | 2008-04-18 23:17 | |
![]() | Är kvinnor giriga/snåla? Har en kort berättelse: Jobbar extra som bartender och servetör. Får in ett sällskap på 8 äldre damer. Jag knäpper upp en extra knapp i skjortan och sätter på smörsmilet, går fram och är sjukt trevlig. Allt går som smort. Det enda som gick mindre bra var att de fick vänta på kaffet lite längre än väntat, men det berodde på att vi hade sjukt mkt folk per servetör den kvällen. De handlar för 2050 kr och lämnar 10 kr i drix, alltså 0,5%. Sammtidigt serverar jag en man, som förövrigt ser att vi har mycket jobb, han handlar för 250 kr och ger 50 kr i drix. Ytterligare argument till mitt topic: 1. Är det kvinnan eller mannen som lusläser kvittot på ICA och hittar ett felslag på 1kr, tar upp en livlig diskussion och kräver ytterligare ersättning? 2. Är det kvinnor eller män som överväger att lägga in förmögenhet som ett kriterie på sin drömkarl? 3. Är det den gammla tanten eller den gammla farbrorn som plockar upp 1 kronan på gatan? (en empirisk studie är förövrigt gjord av undertecknad). Svar: Kvinnan/damen. Jag vet att tråden är djupt generaliserande, men i det stora hela så stämmer det, av mina och många andras uppfattning. Har jag rätt eller vad tycker ni? :) | |
| Linda88 - Ej medlem längre | 2008-04-18 23:19 | |
![]() | Du har nog rätt och jag använder alltid mitt utseende till o få de ja vill av män mohaha spela lite dum bara så får man vad man vill funkar varje gång. Inte får man va dum inte. | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-04-18 23:22 | |
![]() | Är det inte du som är girig och snål som gnäller över dricksen? :) Hade passat bättre om du var kvinna då. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-04-18 23:23 | |
![]() | Självklart har du helt rätt. *ironisk* | |
| Kläär | 2008-04-18 23:24 | |
![]() | Lite genaraliserande..... | |
| Bergarn1 | 2008-04-18 23:25 | |
![]() | upa: Jo, särskillt som de kvinnorna såg ut som överbetalda revisorer och jag själv är en student som lever på 7200:- per månad. Jag har rätt att klaga! :-P Jag klagar inte bara på driksen utan jämför också med en mannen som jag serverat, som tom. fick sämre service än damerna. | |
| sejmårr | 2008-04-18 23:25 | |
![]() | Jag kan bara svara för mig själv! Jag är varken girig eller snål utan försöker vara generös med det jag har. Även om jag fått en halvtaskig service på restaurangen ger jag hyfsat med dricks. Jag köper Situation Stockholm flera gånger samma månad för att jag vill stödja de hemlösa. Om någon ber mig om en slant, och jag har pengar i plånboken så ger jag gärna en donation-även om tiggaren ev. är maffiastyrd eller bara kommer att supa upp pengarna. Däremot har jag en låg lön och har börjat säga till mina döttrar att bland det viktigaste i sökandet efter sitt livs partner är att han är RIK...eller att han är en fransk vinbonde. :-) | |
| Bergarn1 | 2008-04-18 23:25 | |
![]() | Jag vet att det är generaliserande, men hur kommer det sig att alla mina arbetskamrater inom resaurang är av exakt samma åsikt, ligger det absolut ingenting i det jag säger? :P | |
| -JK- | 2008-04-18 23:27 | |
![]() | 1. Är det kvinnan eller mannen som lusläser kvittot på ICA och hittar ett felslag på 1kr, tar upp en livlig diskussion och kräver ytterligare ersättning? Vet ej, jag har aldrig frågat min omgivning. Jag tittar aldrig på kvitton (kanske dumt) och är kvinna. 2. Är det kvinnor eller män som överväger att lägga in förmögenhet som ett kriterie på sin drömkarl? Vet ej, har aldrig frågat min omgivning (ej heller sett). Jag blev kär i en fattig student och lever fortfarande med honom 16 år senare. 3. Är det den gammla tanten eller den gammla farbrorn som plockar upp 1 kronan på gatan? (en empirisk studie är förövrigt gjord av undertecknad). Vet ej, aldrig frågat min omgivning (aldrig sett) och har själv, vad jag kan minnas, inte hittat pengar på gatan sedan jag var en unge. | |
| Linda88 - Ej medlem längre | 2008-04-18 23:29 | |
![]() | Men JO de gör de, vi är helt enkelt smarta. Varför slösa bort pengarna de är ditt jobb o servera mm bra gör de då. Jag är naken modell inte får ja dricks av fotografen för att jag är duktig. Nej du kvinor är smarta och om de innefattar odet snål så är ja stolt snål | |
| Kläär | 2008-04-18 23:30 | |
![]() | Jag har aldrig upplevt det hela från din sida, dvs service sidan, så jag kan ju bara tala för mig själv. Jag ger gärna dricks om service och mat har varit bra. Tycker däremot att det är helt meningslöst att ge dricks för en tex en öl som jag själv går och köper i en bar.... Men jag tror inte det hela har att göra med om man är kvinna eller man utan vad man har för förutsättningar och hur man är som person... | |
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-04-18 23:31 | |
![]() | Bergarn1, tycker absolut du har en poäng. Kvinnor har en tendens att vilja äta kakan, hade den kvar, men i princip aldrig bjuda på den :) Det kan nog vara så att män bidrar till att kvinnor blir såna genom att vi män hela tiden betalar för deras saker och skämmer bort dem, men icke desto mindre så är de snåla, utan tvekan. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-04-18 23:33 | |
![]() | stackars stackars män | |
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-04-18 23:34 | |
![]() | Ett bra exempel på hur rätt du har är faktiskt att inte en enda tjej än så länge har velat bjuda lite på sig själv och erkänna att det faktiskt ligger nåt i vad du säger. | |
| Bergarn1 | 2008-04-18 23:35 | |
![]() | Jag tror inte att förutsättningar spelar så jätteviktig roll i de flesta sammanhangen vad gäller driks, ett par kronor på ica eller vad man ser hos sin drömpartner, så stora är inte inkomstklyftorna mellan män och kvinnor. En studie/undersökning ser aldrig till den enskillde utan på genomsnittet över populationen. Visst dethär är inte en studie, men en iaktagelse. Det är ju jättebra att ni ger drix ni som skriver här, hoppas ni smittar av er på alla andra. :) | |
| Minta | 2008-04-18 23:36 | |
![]() | Vet inte om det stämmer, men kvinnor är kanske mer "ekonomiska" överlag. De snålaste människor jag stött på har emellertid varit män. | |
| Bergarn1 | 2008-04-18 23:38 | |
![]() | Minta: Där har du rätt. Män är överlag mer extrema åt alla håll vad gäller i princip allting. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-04-18 23:39 | |
![]() | Jag ger bara dricks om jag känner att servitören förtjänar det.. | |
| Bergarn1 | 2008-04-18 23:40 | |
![]() | ordvältaren: Jo, det blir lite så att vi män har en tendens att skämma bort våra flickor. Det är mycket möjligt att det kan vara en bidragande faktor till det hela. | |
| Ond jävel - Ej medlem längre | 2008-04-18 23:41 | |
![]() | Jag ger aldrig dricks, servitören har väl lön? | |