Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 38 |
Mobilspel
| Pågående | 19 668 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-lou | 2008-04-19 22:39 | |
![]() | Träningsprogram? Är det nån här inne som är duktig på träning? Jag behöver tips! Kan inget men vill ha tips på bra träning för lår, rumpa och mage. Hatar gym så det är lika bra att säga det direkt. Vilka motionsformer tar mest? rååååd please :) | |
| MissT | 2008-04-19 22:43 | |
![]() | Vad vill du göra med lår rumpa och mage? Få dem mer muskulösa, smalare, tajtare? | |
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-04-19 22:52 | |
![]() | le-lou, om du vill bli av med fett, promenera. Benen är de i särklass bästa fettförbrännarna. Dessutom är det skonsamt mot leder osv eftersom man inte skumpar runt som de stackars joggarna. Styrketräning är toppen, behöver inte heller vara så organiserat. Köp lite vikter och lyft dem på olika vis som känns bra. Finns bra guider för rörelser online på sånt man kan göra hemma. Vill du komma i fin tjejform så ska du simma och gå. Väldigt skonsamt, man blir slank som en vidja och smidig som spindelmannen. Go go go :) | |
| Ulice - Spelvärd/Forumvärd | 2008-04-19 22:56 | |
![]() | Ja, promenader, långa och många, är överlägset bäst när det gäller att komma i bra allmän form. Sen ska man definitivt inte underskatta mjuka träningsformer som yoga, qigong etc när det gäller att få kroppen smidig och mjuk. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-04-19 23:01 | |
![]() | Hörni tjejer, fan vilken bra tråd! Jag brukade promenera väldigt mycket, men så bröt jag benet och nu nästan två år senare kan jag fortfarande inte gå riktigt bra. Simning är också uteslutet av olika skäl. Så vad göra? Min fotled smärtar och knäet är för svagt och jag behöver gå ner 15 kg. Cykla funkar inte heller. Tacksam för bra hemmatips! | |
| Nemi | 2008-04-19 23:10 | |
![]() | katalias: oj, gå till ortoped och kolla upp det där. Du kanske kan behöva inlägg tillskorna för att hjälpa till at träna upp eventuellt felbelastade muskler eller liknande. lelou: Intensiva promenader är jättebra :) Och gå i backar och göra övningar mesan man promenerar. Att dessutom ha med sig sjysst musik att lyssna på eller en talbok är ju också najs :) Om powerwalk: www.gangsport.com/t2...sp ?p=95718 www.livsportalen.se/...er walk.asp | |
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-04-19 23:15 | |
![]() | le-lou, Måste bara inflika att jag inte håller med Nemi, att ta på sig för mycket på en gång resulterar nästan alltid till att man inte gör nåt alls istället. Om jag precis skulle börja träna hade jag t.ex. börjat parkera bilen längre hemifrån, använt vårkvällarna till promenader i parkerna, gärna med partner och annat som inte är jobbigt. När man går ut för hårt i börjar finns risken att man som förslappad latmask fort blir övertränad, tappar motivation och hamnar på soffan istället. När man tappat ett par kilo kommer energin, då börjar man lägga om kost och får mersmak, låt det ta lite tid så tror jag du kommer komma längre i slutändan. | |
| le-lou | 2008-04-19 23:15 | |
![]() | promenader alltså... ja jag vill mest tajta till kroppen, inte gå ner särskilt i vikt däremot. Hur är det med cykling? Jag gillar att cykla, min cykel blev dock snodd förra året och sedan dess har jag latat till mig ordentligt. Sambolivet är def. ingen höjdare för figuren, det skvallrar mina (f.d) jeans om. :( Nemi: Vad menar du för övningar? Ska jag vifta med armarna medan jag går eller så? | |
| le-lou | 2008-04-19 23:18 | |
![]() | ordis, vikter.. menar du såna hantlar typ ? bara lyfta? Jag skrev i första inlägget att jag ville ha träningstips för magen med, men sen kom jag på att ... grejen är att jag nyligen opererade mig just i magen, och får nog vara försiktig med träning, även om magen kommer få sig en omgång med så småningom. Alltså, träning som formar mer...och kanske sånt som "sparar" på magmusklerna till senare tider :) | |
| le-lou | 2008-04-19 23:19 | |
![]() | ja ni märker. helt ren när det gäller sånt här. Jag har dansat och ridit mycket i mina yngre fornstora dar, försökte lura med mig sambon på Salsakurs, gick sådär. Vi kom aldrig i väg. | |
| Ulice - Spelvärd/Forumvärd | 2008-04-19 23:24 | |
![]() | Stavgång ska ju vara ett väldigt bra sätt att effektivisera sina promenader, men har ingen egen erfarenhet. | |
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-04-20 00:00 | |
![]() | le-lou, Simning är det bästa för helkroppsform, men kräver mycket jobb. Det är ett större projekt och rekommenderas nog mer om man har lite tid, frisim är bra för axlar och mage, fjäril bra för hela kroppen. Bröstsim säger sig självt, detsamma gäller ryggsim. Vikter är bra eftersom man inte behöver hålla på särskilt länge, man lyfter tills man inte orkar mer och sen fortsätter kroppen bränna fett och bygga muskler hela dagen (och natten). Styrketräning är effektivt och verkligen latmaskens favoritträning. Om du verkligen vill träna magen (när du återhämtat dig) så finns det ett litet hjul med två handtag man kan köpa i sportbutiken. Det är rent djävulskt när man börjar få kläm på det. Du ska dock vara frisk innan du börjar med det. Sen ska sägas att även om man inte tycker att man behöver tappa så mycket vikt så är det ofta precis det man måste för att komma i form. Allt som inte är fast på din kropp är fett. Hud är egentligen bara ett par millimeter tjock så om du tar tag under din överarm och får tag i nåt som är en eller två centimeter thockt så har du ett par kilo att gå ner innan det ens syns att du tränar. Om du siktar på en deffad kropp så får du nog räkna med att tappa rejält i vikt, antagligen minst fem kilo mer än du tror. Men det viktigaste i början är som sagt att göra något alls. Promenera så mycket det går, ha vikter hemma, gärna lite här och var så du kan lyfta lite när du sitter i telefon, framför datorn / TVn. Ha sakerna till hands så blir det gjort :) Viktigast med promenerandet är att du skaffar bra skor, fötter har man bara två, ta hand om dem. Lägg en rejäl slant på ett par skor du tycker känns riktigt bra, och prata med sko-gubbarna på sportbutiken, de brukar kunna hjälpa till. | |
| lillselle | 2008-04-20 08:56 | |
![]() | Skaffa en sexpartner å kör igång!!! | |
| Ballerina | 2008-04-20 09:05 | |
![]() | Magdans. Så jävla roligt och tar bäst på de muskler du nämnde. Sätt på lite orientalisk musik och shake it. Det bästa är att du kan lära dig allt själv, bara du ger det tid och lär lig använda småmusklerna i magen. Lycka till :P | |
| alfina | 2008-04-20 09:31 | |
![]() | Som sagt är, promenad är bra början, cykla är också bra att börja med, men inte riktigt lika effektivt som promenad. När du promenerat ett tag kan stavar effektivisera promenaden, det finns också små vikter att sätta runt handleder eller fotleder som gör att promenaden tar mer. Simning är jättebra, men så här års är det skönare att kunna träna ute. Att köpa träningsredskap kan vara ok om du är riktigt motiverad, annars blir det oftast så att de blir liggandes i någon garderob efter ett par dagar/veckor. Vardagsmotion, går det att cykla istället för att ta bil/buss, en snabbpromenad på lunchen, istället för att sitta i fikarummet o.s.v. Se alternativen i vardagen. | |
| le-lou | 2008-04-20 10:08 | |
![]() | wih, vad bra tips , tackar för dessa allra ödmjukast :). Ordis , det lilla hjulet är det jag som går och kollar på när magen är återhämtad (antar att det finns i de flesta sportaffärer?) , tills dess ska jag ut och promenera då, det får bli projekt nummer ett. eh. Hur långt ska man gå i början om man vill komma i gång? Jag är helt otränad alltså. | |
| Miraculous | 2008-04-20 10:15 | |
![]() | Pröva pilates. Jag har blivit slankare i kroppen. Man blir inte så svettig och det är ganska enkelt, men väldigt effektivt. Du bör promenera minst 30 min till att börja med. Å bokband är ett jättebra tips. Då blir det mycket lättare. | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-04-20 10:16 | |
![]() | Det viktig är att du har sköna skor. 30 minuter 3 ggr/vecka är en bra tid att gå när man börjar. Du ska gå så snabbt att du ska kunna prata (med gubben som du släpat med ut) med inte helt obehindrat.. alltså lite flås mellan orden... tipsar om sidan: www.fhi.se/templates...__ 194.aspx här kan du klicka och läsa om mycket om fysisk aktivitet och sidan: www.gangsport.com/t2...sp ?p=99726 | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-04-20 10:17 | |
![]() | överkursen är väl att köpa sånä där kardborre-vikter man sätter runt vristerna så det blir tyngre att gå.. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-04-20 11:25 | |
![]() | Nemi, jag har fortlöpande kontakter med ortopeden, fotleden och de andra besvären är under utredning as we speak. Ända sen benbrottet har jag haft problem och har inte blivit "färdigbehandlad" än. Men det är himla trist att gå upp i vikt så här bara för att jag inte kan röra mig. Är ingen godisslukare och äter normala portioner så viktökningen har endast med min orörlighet att göra. Försöker komma på bra sätt att få upp flåset på utan att belasta mitt onda ben, men det rinner liksom bara ut i sanden. Hoppades på roliga tips här. Shit, vad jag önskar att jag kunde gå ut och gå igen. Det var så skönt! Och när det är såna här underbara dagar... Jag bor på vischan och att bara gå rätt ut mellan åkrarna, över små kullar och se de vidsträckta vyerna i solen, det är så himla gött! Brukar passa på när foten/benet håller lite bättre, då tar jag och kliver iväg en runda nära hemmet (ifall det inte skulle funka) men det har inte haft någon effekt. Vågen envisas med samma siffror varje gång jag med hopp om lägre värden ställer mig på den. | |