Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 29 |
| Inloggade | 62 |
Mobilspel
| Pågående | 19 672 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Villse | 2008-04-22 11:57 | |
![]() | MOD "Det krävs mod: .. Att tiga med skvaller, när andra i sällskapet njuter av att få höra det; .. Att försvara en frånvarande, när andra tar heder och ära av honom, henne; .. Att leva hederligt på sina inkomster, även om de är små, istället för att leva ohederligt på andras bekostnad; .. Att låta bli att försvara sig när man kan det, men när det kan skada en annan; .. Att neka sig nöjet att köpa det ens inkomster inte tillåter; .. Att hålla fast vid kristna ideal trots alla utsikter att bli betraktad som trångsynt och löjlig." | |
| lamaglama | 2008-04-22 11:58 | |
![]() | Jag tror mest det handlar om vilken självbild man har. | |
| Dyslekso | 2008-04-22 12:01 | |
![]() | Det krävs en MODerator för att flytta tråden till snack. | |
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-04-22 12:06 | |
![]() | ".. Att tiga med skvaller, när andra i sällskapet njuter av att få höra det;" •Kräver snarare en smula karaktär, men knappast mod. ".. Att försvara en frånvarande, när andra tar heder och ära av honom, henne;" •Tycker snarare att det handlar om att vara ärlig, det bör man vara ".. Att leva hederligt på sina inkomster, även om de är små, istället för att leva ohederligt på andras bekostnad;" •Möjligtvis om man bor i Chicago eller på gatan, så länge man har ett något så när tryggt hem behövs inget mod för att vara fattig. ".. Att låta bli att försvara sig när man kan det, men när det kan skada en annan;" •Visserligen en nära nog obegriplig mening, men fortfarande inte nåt exempel på mod, ifall inte personen man förväntas försvara är Mike Tyson. ".. Att neka sig nöjet att köpa det ens inkomster inte tillåter;" •Sunt förnuft och mod är inte samma sak ".. Att hålla fast vid kristna ideal trots alla utsikter att bli betraktad som trångsynt och löjlig." •Bullshit, jag är kristen, jag står för det i varenda diskussion där ämnet kommer upp. Kräver inte det minsta mod. Tvärtom har jag ju Gud på min sida, rekommenderar bön och en titt på vem som styr världen ifall du är orolig att bli marginaliserad. För övrigt undrar jag lite varför den här tråden befinner sig i Seriöst. | |
| Ballerina | 2008-04-22 12:14 | |
![]() | Varför hittar man alltid samma personer som letar fel i alla inlägg? Mycket mystiskt :D | |
| vulcan | 2008-04-22 12:14 | |
![]() | Nej det är ingen seriöst-tråd, trådstartaren har uppenbarligen inte läst reglerna. | |
| Ballerina | 2008-04-22 12:18 | |
![]() | Allt är så strängt här. På resdagboken kan man skriva "Nån som ska till asien i höst" på Afrika forumet utan några hårda ord =) | |
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-04-22 12:25 | |
![]() | Ballerina, det finns olika flikar, en för snack & en för seriöst. | |
| Ulice - Spelvärd/Forumvärd | 2008-04-22 12:26 | |
![]() | Är det inte mer troligt att hitta nån som ska till Asien i Asien-forumet? :-) Jag håller inte med om att det är (onödigt) strängt här, däremot är reglerna för vad som ska behandlas under "seriöst" strängare just för att man vill ha diskussioner och debatter där. Här i "snack" kan man däremot skriva om nästan vad som helst, och nästan hur som helst. | |
| -Proletären- - Ej medlem längre | 2008-04-22 12:28 | |
![]() | Det krävs mod av mig att låta bli att skriva något dräpande i denna tråden. | |
| Dyslekso | 2008-04-22 12:28 | |
![]() | På Mensa-forumet kan man skriva "någon som har över 170 i IQ" i 150-forumet, och inte heller där är det något problem, men på Porsche-sajten blir de sura på 2-forumet om man frågar om det finns någon som har fyra. Olika på olika ställen, helt enkelt. ;) | |
| Ballerina | 2008-04-22 15:00 | |
![]() | Ulice Haha absolut men ingen skriver "trådstartaren har uppenbarligen inte läst reglerna." Ibland kan det vara svårt att avgöra vad som ska tolkas som seriöst och vad som ska tolkas som "oseriöst" =) Alla är vi väl vilsna ibland? | |
| Villse | 2008-04-22 15:20 | |
![]() | Vulcan vad är skilllnaden på seriöst och snack för dig? Uppenbarligen vet inte ordvältaren vad mod är men det gör inget man måste få ha olika uppfattningar. :):) Mod=djärvhet, tapperhet; sinnesstämning. Mod är inte alltid detsamma för alla. Istället för att kritisera se på saker lite i olika riktningar och inte bara negativt. Vem är du Ordvältaren=Besservisser: ):) Är du f d ordgrävaren som bytt namn i så fall..............gulle dej. | |
| Miss_jk | 2008-04-22 15:22 | |
![]() | SERIÖST är till för _diskussioner om mer allvarliga ämnen och ämnena är ofta aktuella under en längre tid_. Vi vill försöka begränsa antalet trådar här och behålla den lite mer just seriösa profilen. Därför vill vi inte se ämnen som "Vilken är din favoritfärg" och liknande - sånt hör hemma under SNACK. | |
| Marsipulami | 2008-04-22 15:24 | |
![]() | Miss_ik är du också inblandad i betapet som värd eller?? Det krävs mod att vara modig.:= | |
| Miss_jk | 2008-04-22 15:25 | |
![]() | Icke sa nicke... | |
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-04-22 15:32 | |
![]() | Villse, Ja, gulle mig | |
| vulcan | 2008-04-22 16:49 | |
![]() | Forumadmin: Här är huvudorsaken till att jag flyttade tråden: "Eftersom SERIÖST är ett mer uttalat diskussionsforum än de andra vill vi inte ha trådar här som inte inbjuder till diskussion" Visst kan hävda att du inbjuder till en diskussion om begreppet MOD, men det var i så fall inte särskilt tydligt. Det kändes mer som att du hade hittat något du tyckte var fint och tänkvärt och ville delge det till andra. Det är absolut inget fel på det, men jag tycker inte att det hör hemma i ett riktigt diskussionsforum. Som jag skrivit flera gånger tidigare i olika sammanhang så vill jag hålla nere mängden trådar i Seriöst för att ge utrymme och exponering åt de verkliga och lite mer seriösa diskussioner som faktiskt är igång. Sätter vi ribban lägre så kommer även Seriöst snabbare att fyllas med både högt och lågt och intressanta diskussioner riskerar då att sjunka under "synlinjen" och dö för att de inte uppmärksammas i den stora mängden av trådar. Därav den ganska hårda modereringen som kanske uppfattas som överdrivet petig här och var. | |
| Yoshifina | 2008-04-22 17:26 | |
![]() | Det krävs mod att stå ensam kvar för sin åsikt när de andra inte håller med Det krävs mod för att vara den man är, att inte haka på andra bara för att göra det | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-04-22 17:52 | |
![]() | Kan man inte kortfattat säga att mod krävs när man ska göra något man är rädd för. Är man inte rädd så motiverar man sitt handlande med andra saker. Mod anses vara en dygd, men för det ska man inte benämna alla dygdiga egenskaper som modiga. | |