Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 66 |
Mobilspel
| Pågående | 19 535 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-lou | 2008-05-07 23:20 | |
![]() | I.D - smink Jag undrar om nån här använder ID-makeup och vad ni tycker om det. Både kvalite och priser, samt vart ni brukar handla det i från? | |
| dahlgren_ | 2008-05-07 23:23 | |
![]() | det är ganska dyrt, men räcker länge. Deras foundation e ganska finurlig och man måste jobba mycket med den för att den ska täcka bra. Concealern är inte jättebra. Ögonskuggorna är lite tråkiga för att de syns inte speciellt mkt om man inte blandar dem med vatten för då får de ett metalliskt utseende vilket kan vara lite coolt.. Men de är ganska svårarbetade tycker jag. Rougen funkar bra :) När man köper för första gången måste man ju köpa till penslarna också så det är inte speciellt billigt.. men ja, som sagt, räcker länge. Jag har köpt från en affär som heter bodyline | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2008-05-07 23:29 | |
![]() | Trådens rubrik fick mig ett ögonblick att tro att det var nån ny hi-tech uppfinning som ersatte ID-kort när man ska göra stan. | |
| Monlicious | 2008-05-07 23:29 | |
![]() | Älskar det sminket otroligt mycket! För min del så täcker det fint, men har inte direkt mycket finnar osv. Det gör huden sådär fint jämn men ändå ser det naturligt ut! Rougen är helt underbar, använder endast den, alltid! Går man iväg så visar de som jobbar hur man jobbar in allt i huden och gör man det rätt blir det mycket bra resultat! Det enda negativa med I.D smink ä att det är så dyrt.. Men det är jättedrygt och räcker länge. Så i längden blir I.D sminket det bolligaste alternativet pga det är så drygt jämfört med annat smink. | |
| le-lou | 2008-05-07 23:38 | |
![]() | ja det är sannerligen extremt dyrt måste jag säga..jag trodde min foundation från Clinique var dyr..men I.D:s priser känns rakt av hutlösa. Nästan så det är värt att ta en tripp till USA för att handla. Det är många som säger att det är galet bra, man blir ju klart sugen på att testa nu. Bamsefar : trevligt med en man i tråden :), även om du skriver av fel anledning hehe. | |
| DennisPlz | 2008-05-07 23:40 | |
![]() | Har slutat med smink. Tar tid att applicera och tid att ta bort, enklare att skippa det helt :) | |
| Mimikryp | 2008-05-07 23:44 | |
![]() | Dennis; Ja, men du är ju så söt utan smink... Det är ju skillnad för vissa andra. ;-) | |
| dVb - Ej medlem längre | 2008-05-07 23:50 | |
![]() | kör au naturel... eller som jag..bara mascara från lancome och rouge från Dior..även Dior har fina lipgloss, YSL har bra också... men va ligger I.D's smink på? | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-05-07 23:56 | |
![]() | När man väl fått in snitsen på foundation är det lätt och mycket bra resultat. Kostar ju lite och som någon skrev så blir det dyrt första gången när man behöver någon pensel och så... Det positiva är ju att det inte blir tungt. Såg på Lindex (?) att ett annat märke har börjat med mineral-foundationgrejs.. .. liknande och inte lika dyr... | |
| mamman - Ej medlem längre | 2008-05-07 23:57 | |
![]() | *tycker också att Denniz är finare utan make up* | |
| le-lou | 2008-05-07 23:59 | |
![]() | ja med tanke på att man tydligen ska köpa borstar och grejer till för att få det bästa resultatet så är det nånstans upp över en tusenlapp iaf för deras foundations ..om inte mer.. tydligen nåt 2-stegs grej de har, och det skulle gå på 1500 spänn. Lite för mkt pengar för att bara prova känns det som. Usa har bra priser. Problemet är att de inte skickar det hit. | |
| le-lou | 2008-05-07 23:59 | |
![]() | (1500 spänn inkl borste) | |
| jocha | 2008-05-08 00:01 | |
![]() | som le-lou skrev är det bra att handla abroad..på Sephora i NY t.ex..haft vänner där som köpt till mig ett antal ggr. får väl en burk foundation för typ 200 kr. passa på nu så länge dollarn är låg, går upp efter valet troligen | |
| jocha | 2008-05-08 00:05 | |
![]() | njaaaaaa...tänkte att jag inte skulle behöva skriva priset här. en burk kostar 395 SEK och inte mer. däremot kostar borstarna. det går att använda andra naturhårsborstar om man vill, funkar lika bra. jag är van användare och VET. kruxet är ju att man inte bara borstar på det utan att man borstar in det så det absorberas av huden, hudens naturliga fukt och värme blandas och det blir täckande. asbra. | |
| Lenis2 | 2008-05-08 00:15 | |
![]() | är också sugen på att testa I.D. hörde att de hade nåt form av paket med foundation, puder och ett solpuder + borste för ca 400, tror jag iaf. på en skala från 1-10, hur mycket täcker I.D? Täcker det lika bra som vanlig foundation? | |
| Lenis2 | 2008-05-08 00:16 | |
![]() | mm finns snikvarianter av ID, tror det är Loreal, finns på HM. stod och kollade in deras mineralprodukter men bestämde mig för att köra på originalet. | |
| loogard | 2008-05-08 00:17 | |
![]() | ang att beställa från USA så går det ju alltid att lösa på ett eller annat sätt, finns mängder med folk som skickar grejer i containrar som gärna får med sig lite extra grejer hem mot en mindre summa betalning, kan variera från att folk tar betalt efter plats eller slår på en krona eller 2 / dollar du handlat för. dessvärre så är ju frågan om man vill vänta på smink som skvalpar på havet en månad eller två. men iaf är man villig så har dem oftast en adress som man kan skicka grejerna till för att sedan lastas i container. brukar själv beställa en del (med risk för att låta barnslig) paintballutrustning ifrån USA via en adress i USA som sen lastas i container. Sen så kan du ju alltid testa ringa till dem och fråga om dem inte kan tänka sig skicka det med fedex eller dylikt, inte särskilt mycket jobb för dem egentligen så brukar inte vara så jättesvårt at övertala dem, gjort så när jag beställt tatueringsmaskiner/reserv delar till maskinerna då jag sällan beställer grejerna en månad eller 2 innan dem år sönder... Å andra sidan så vetesjutton om alternativet flygfrakt är särkilt lönsamt heller då det kostar en del plus att jag antar att du kommer behöva betala moms på det när det passerar tullen... behöver iaf jag göra både på paintballgrejer och tatueringsgrejerna.. | |
| annakarineli | 2008-05-08 00:22 | |
![]() | IsaDora's mineralpuder är jättefint! | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-05-08 14:21 | |
![]() | I.D. använder Vismut (Bismuth på engelska) i sitt smink. Det kan vara värt att fråga sig hur prisvärt sminket är och hur trovärdigt det är att serien riktar sig till överkänsliga. Googla på detta innan du lägger ut pengar och kolla in lite övriga märken också. Hittade en länk här: beautifulfighters.fa...-n ej-tack/ | |
| Little_Red - Ej medlem längre | 2008-05-08 14:22 | |
![]() | Vad är bättre med I.D. än annat smink? | |