Spelrum
| Giraffen | 7 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 5 |
| Inloggade | 12 |
Mobilspel
| Pågående | 19 977 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| grönöga - Ej medlem längre | 2008-05-09 20:20 | |
![]() | thina_82, att andra spelare nekar dig beror antagligen som tidigare nämnt på din rating. Vi är alla olika och har därför även olika inställningar till både tid, bräde och vilken motspelare man väljer att möta, det är inte mycket mer att göra än att acceptera och respektera detta faktum. *Jag brukar som oftast hålla till i Giraffen, vi kan ta en match *eller två ...* om du vill ;) grönis =) | |
| halvkass | 2008-05-09 20:58 | |
![]() | Innan du går in i ett spel tycker jag du ska kolla vilken rating personen som skapat spelet har. Det är så trist att behöva neka 10 personer med en rating på 300-700 när man själv sitter med över 2000. Risken att bli nekad är mycket mindre om man hoppar in med någon som har liknande rating. Prova att ställa en fråga i spelrummets chat också. | |
| -bara Ann - Ej medlem längre | 2008-05-10 11:37 | |
![]() | Jag tror du blir nekad spelet för att du inte har en personlig bild. | |
| LemonTart | 2008-05-10 12:18 | |
![]() | Nasty Nimrod: Det jag menade var att skriva "mycket lägre". Då spelar det för det mesta inte roll om man vinner med 200 poäng liksom... | |
| LemonTart | 2008-05-10 12:19 | |
![]() | Tjuv: Välj en som har 995 eller 1003poäng då? | |
| Nasty Nimrod | 2008-05-10 13:14 | |
![]() | Eller något spann på typ 1-2-300 i skillnad? (Fast spannet minskar nog iofs ju lägre poäng man har...) | |
| Ballerina | 2008-05-10 14:53 | |
![]() | Jag blir irriterad på folk som blir arga för att man nekar. Vad är det för mening med att spela med någon som har 1000 mindre i rank? Då spelar det ju ingen roll ifall jag vinner, går ändå inte +. Jag blir inte sur om nån som har ett par 100 mer än mig i rank nekar. Det är upp till var och en :) | |
| Tufflan | 2008-05-10 15:14 | |
![]() | Jag nekar aldrig någon, spela med mig om du vill! | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2008-05-10 15:23 | |
![]() | Jag tycker som vanligt att ratingsystemet är bra, att man kan spela med vem som helst, även om de har låg rating, man får bara se till att försöka smiska personen riktigt mycket för att inte gå ner i rating, det kan vara ganska utmanade, därför spelar jag med alla. De med låg rating är ofta trevliga motståndare, om de nu inte ger upp och pyser någon annan stans... | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2008-05-10 15:25 | |
![]() | En annan liten fråga till Tufflan, varför har du en katt på din bild - är du en liten kissemisse? Det är ganska starkt för en liten kattunge att vara Spelvärd i ett onlinespel. | |
| Tufflan | 2008-05-10 15:27 | |
![]() | Låt dig inte bedras av mitt timida och gulliga utseende, jag har både hårbollar att stoppa i halsen och klor att rivas med :) | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2008-05-10 15:28 | |
![]() | "bara Ann" - det är med bilden spelar nog inte så stor roll, man kan ju inte på något kvikt sätt se om personen har en bild eller inte, det hade dock varit fint att se det på en gång. Jag ska skaffa en liten hundvalpsbild, eller ännu bättre än liten delfinbild, eller kanske ännu bätttre än liten söt bild på en koalabjörnsunge - då kommer alla att vilja spela med mig. | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2008-05-10 15:29 | |
![]() | Tufflan, jag har bråkat med en annan spelvärd om en bild på mitt fagra jag, den personen vägrar godta min bild, hur lyckades du, som Bara Ann påpekar så spelar ju bilden, ytan, ganska stor roll :D Sen gillar jag när det är lite klös i rivbrädan. | |
| vindsus86 | 2008-05-10 16:14 | |
![]() | fisto, om du försökte lägga in en bild på något annat än en människa eller en bild på en människa som inte uppfyllde alla kriterier * Bilden måste visa hela ditt ansikte framifrån (se illustrationen ovan) och vara relativt nytagen. * Bilden måste vara av hög kvalité och får inte vara manipulerad i ett bildprogram/förvrängd så att den ser onaturlig ut. * Bilden får ej innehålla alltför överdrivna gester/grimaser/tecken/ob sceniteter. Det får också bara en person på bilden, du. * Bilden skall vara i JPEG eller GIF-format och under 200kB i storlek. nu såg jag att de missat ett ord i "det får också bara en person på bilden, du." det var väl slarvigt. förr kunde man lägga in bild på ungefär vad som helst, men reglerna ändrades sen. | |
| Tufflan | 2008-05-10 16:20 | |
![]() | Jag lyckades inte få igenom den, jag har haft denna från början innan de nya avatar reglerna infördes så jag har bara behållt den sen dess! Det är ganska klara riktilinjer på bilderna och jag skulle aldrig våga byta bild för då blir jag av med min katt och får aldrig igen den eftersom den inte skulle bli godkänd enl nya reglerna! | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2008-05-10 16:55 | |
![]() | Men det är ju en jättefin bild på bara mig, Vinsus86, rakt framifrån, fin kvalitet och allt, jag har inga husdjur, om man nu inte kan räkna de kvalster som jag har i ögonbrynen som andra personer på bilden, jag är ju yrkesfotograf så jag tycker att jag borde veta bäst :D, men jag kanske ska sälja kameran och satsa på att bli spelvärd istället, då kan jag låta min bildkritik få verklig betydelse. | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2008-05-10 16:57 | |
![]() | Jag har en annans spelare som jag inte spelar med så ofta, där jag har ett husdjur på bilden, men jag använder den aldrig, A F A S I, du får ta en titt Tufflan... he he he | |
| A F A S I - Ej medlem längre | 2008-05-10 17:08 | |
![]() | Så här ska en avatar se ut :) | |
| Eomin | 2008-05-10 17:39 | |
![]() | Ligger själv under den bespottade 1000-gränsen och vet hur det är, men jag blir inte förolämpad av att bli nekad. Fattar väl att folk inte vill förlora ranking oavsett om de vinner eller ej. En sak som däremot irriterar mig är de som varken kan hälsa eller tacka för matchen. Jävla divor. | |
| A F A S I - Ej medlem längre | 2008-05-10 17:54 | |
![]() | Eomin, jag tror bara att det är en signal på hur assi stora delar av internetanvändarna idag är, det är en abstrakt värld, och det kan vara svårt att förstå att det sitter en känslig lemur av kött och blod på andra sidan linan. Det är ganska kul, nu när jag spelar med min CP-spelare AFASI, jag gjorde en liten fältstudie, man knackar på och säger hej, frågar om någon vill spela, inte ett ord, totalt associalt, sedan tiger man och ber, tills någon vill spela. Då får man till svar, nej jag vill inte spela för då förlorar jag mina poäng. Efter att fått en spark i röven fyra gånger. Men han gav med sig till slut, han hade 1800 jag hade futtiga 800, jag smiskade in två rull och sedan var det slutsnackat. Det blir lite pinsamt för spelarna. :) Kan inte bli roligare. | |