Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 986 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| upa - Ej medlem längre | 2008-05-09 11:24 | |
![]() | Checkes, du ska inte känna dig ensam bland alla pedanter här :) Jag är precis likadan, det handlar ju om prioriteringar. Jag prioriterar sällan städning. Skulle möjligtvis vara när jag har en tenta hängande över mig som är ett större måste än städning. Men när det väntas besök av människor som inte än har gett upp tanken på att det någonsin skulle vara städat här så blir det fart minsann. Så jag har kommit på att besök är absolut den bästa medicinen mot stök. Faktum är ju att jag också trivs ganska bra när jag har städat men det brukar bara vara i ungefär två dygn även om jag varje gång övertygar mig själv att jag ska genomgå någon slags personlighetsförändring vid varje städning och fortsätta i samma anda. Än så länge har det alltid misslyckats men skam den som ger sig :) | |
| impala-58 | 2008-05-09 11:29 | |
![]() | Här är nog ganske rent,ingen disk o inga dammråttor MEN jag har en benägenhet att inte städa bort tidningar efter mej så dom ligger på bord,stolar toagolvet m.m. tills nästa städning. Bädda sängen kan oxå komma lite senare än nödvändigt. | |
| Jamo | 2008-05-09 12:28 | |
![]() | Checkes: jag är likadan. Finns annat att göra än att städa :) Man får göra ett ryck ibland. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-05-09 12:48 | |
![]() | Personlig hygien kommer före städning. Är ju inte alltid man orkar något av alternativen dock. En god bok duger åt mig. | |
| sansh1ne | 2008-05-09 17:08 | |
![]() | det är ju det där med att sätta alla saker på rätt ställe efter att man använt dom....och att diska i tid. med det kommer man långt egentligen. man måste ju flytta saker å ting 2 gånger om man inte sätter dem på rätt ställe genast så det blir bara jobbigare om man inte orkar sätta saxen eller tidningarna på plats. | |
| DryBones - Ej medlem längre | 2008-05-09 22:46 | |
![]() | jag är väldigt mycket för kliniskt rena miljöer. vad vore livet utan städning! | |
| kermis | 2008-05-09 23:21 | |
![]() | Jag är definitivt i Vulcans kategori, kanske lite extremare ändå. Minns inte när jag senast _städade_ i ordets rätta mening.. Jag röjer ibland, det får räcka. Jag trivs med mitt stök, för det mesta i alla fall. Och som bonus slipper man överraskningsbesök från föräldrarna eftersom de inte vill se eländet. :) | |
| coolkitty | 2008-05-10 00:02 | |
![]() | hah. bombnedslag. | |
| tuta | 2008-05-11 04:41 | |
![]() | ja gillar att ha de rent o städat. en del av mina vänner kallar mej till o e pedant bara för ja har linneskåpet i färgordning o dammsuger var o varannan dag. själv skulle ja bara säga att ja gillar o ha de fint hemma. man vet ju aldrig vem som ringer på o ja vill ju inte skämmas ögona ur för att de e stökigt hemma. | |
| mums-mums | 2008-05-11 05:48 | |
![]() | Jag är borta från mitt hem tio timmar om dagen under veckan så när helgen kommer städar jag ju inte bort den precis.. Man försöker ju njuta lite av livet oxå! | |
| utahu | 2008-05-11 07:08 | |
![]() | Var sak har sin plats - lättare att hitta då :) Men dammsuga och torka golvet gör jag inte varje vecka... | |
| E_Cantona | 2008-05-11 08:50 | |
![]() | Dammsuga ger mig ångest men jag kämpar på... Fasen har man kidsen är det ju ett måste, kan ju inte låta dem ärva pappas slarvgen...eller rättare sagt, jag måste se till att hålla den genen vilande hos dem;) | |
| sansh1ne | 2008-05-13 01:43 | |
![]() | det är så orättvist att en del saknar den där slarvgenen :) t.ex. att de alltid, helt utan ansträngning, sätter tillbaka allt på sin rätta plats....jag har mest jobb med att röja just för att jag inte gör det. dammsuga och tvätta golv tycker jag egentligen är roligt, men inte röjningen före. | |
| myran_64 - Ej medlem längre | 2008-05-13 02:24 | |
![]() | Städa?? Det finns väl roligare saker att göra när man är ledig! Hundarna och katterna stökar ner och hårar, ungarna drar in massa smuts och värst är nog jag själv när jag mellan två jobb går in med skorna på och tar en yoghurt på stående fot, för att inte tala om senare på kvällen/natten när jag kliver in med skorna på för att samla ihop hundarna för "nattjoggen" =). Hallgolvet är fullt av skor, hundattiraljer, inlines och kassar och väskor som ska ut eller in, beroende på vem den tillhör! Jag är inge bra på att diska eftersom jag har diskmaskin i huset men inte där jag övernattar.. Brukar tvinga det barn som står närmast att diska lite när vi märker att besticken är slut, eller glasen, eller tallrikarna.. Dammsugaren bor under min säng men är väldigt blyg så det är svårt att få fram den så ofta, men när dammråttorna slukar den minsta hunden så brukar jag faktiskt försöka dammsuga bort det värsta. =) Panikstädar aldrig då spontana besök inte kommer till oss, dom ska alltid till någon granne *S* | |
| Ballerina | 2008-05-13 08:36 | |
![]() | Nu bor jag inte hemma hos pärona längre, men min pappa är prylgalen. Han har känslor i saker, han har tom. svårt för att kasta vissna krukväxter. Jag är inte likadan, men är van vid stök. Jag kan få panik av att ha prylar överallt, försöker att inte köpa så mycket saker. Problemet med pappa är att han köper allt som är billigt oavsett om han behöver det eller inte. Mamma har med åren blivit likadan, nu när även jag som är yngst har flyttat hemifrån så kan det bli knas. De handlar fortfarande mat för 6pers bara det är extrapris. Om de köper nya bestick t.ex. så har de även kvar de gamla. Det får inte ens plats i besticklådan. Vad kan det bero på? | |
| oceano - Ej medlem längre | 2008-05-13 08:40 | |
![]() | Är nog ganska så pedantisk. Gillar att ha rent och snyggt omkring mej. Torsdagar är vår städdag. Har tyvätt fått göra ett scema för att få barnen att hjälpa till. Gillar att mysa i soffan på fredagen med lite tända ljus och ett glas vin i handen i en ren lägenhet. Det är njutning för mej:-) | |
| nina1 | 2008-05-13 09:37 | |
![]() | jag tycker om att ha det rent och snyggt omkring mig så det är städning och röjning varje dag så gott som.mer eller mindre heltidsjobb. jag har två långhåriga hundar och en långhårig katt. mycket hund och katthår blir det i stora tussar som flyger omkring. och mer blir det när hundvalparna som är på väg kommer i den åldern så att de inte är still så länge. om jag dammsuger och torkar golvet nu så är det tråkiga med det att om ett par timmar ser det likadant ut igen här som innan jag städade. känns lite tröstlöst ibland men det är bara att hugga i igen med mopp o trasa. det värsta jag vet är när det är grusigt och smuligt på golvet. | |
| nina1 | 2008-05-13 09:39 | |
![]() | Det roliga i denna kråksång är att jag har blivit så här pedantisk på senare år. när jag var yngre så kunde det vara långt mellen städpassen. undrar om det är så för många att städnojan kommer med åldern. | |
| Bergatroll | 2008-05-13 09:47 | |
![]() | Jag har lite för mycket annat för mig för att hinna städa regelbundet, så det blir mest till att röja undan på söndagen och sen försöka att inte stöka så gröndjävulskt under veckorna. Ibland går det bra... Jag gillar att ha det städat, men prioriterar inte det framför saker jag gillar mer. | |
| NadaR | 2008-05-13 10:45 | |
![]() | Jag gillar att ha det rent och snygt.Har städhjälp varje vecka 2 timmar.Är själv för sjuk att göra det själv.Bor i ett alldeles för stor hus med katten.Stora ytor (allrum på 97km) och mycket glas.Men ska sälja snart och köpa mindre.Bor halva året utomlands och behöver inte så stort. | |