Spelrum
| Giraffen | 14 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 10 |
| Inloggade | 24 |
Mobilspel
| Pågående | 19 088 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| y not | 2008-05-10 18:40 | |
![]() | Dr U; vad är det för form av retorik. Om man upplever Ranelid som dryg oempatisk totalt egofixerad mm pga av hur han uppträder och uttalar sig så är det per definition mobbning enligt dig. Vad är det som gör att du definierar det som mobbning. Att du tycker om Ranelid? att det är flera som tycker illa om honom? eller hur definierar du det. | |
| Dr Ultrabra - Ej medlem längre | 2008-05-10 18:49 | |
![]() | y not: det är en sak att tycka något om någon, en annan sak att uttrycka det man tycker.. jag säger bara att du bör respektera även personer som avviker från normen. ranelid är dessutom rätt harmlös och är förmodligen (läs garanterat) en större tillgång för samhället än vad du är. /a | |
| Playground | 2008-05-10 18:49 | |
![]() | Svårt att fatta y not? När man ger sig på det yttre (läppglans, rakade armar etc) för att man inte kommer åt honom. Då han har överlägset intellekt än de flesta av angriparna. Du är ju själv hårklyveriernas mästare y not och vänder på alla stenar för att försöka komma åt personer i dina inlägg. Ranelid är överlägsen sina motståndare. | |
| Dr Ultrabra - Ej medlem längre | 2008-05-10 18:54 | |
![]() | just så.. :) | |
| y not | 2008-05-10 19:06 | |
![]() | jo intressant att höra dina åsikter Dr U, sen att du verkar uppfatta dem som mer än åsikter är ju också intressant. Det säger ju mycket om dig. | |
| zimba - Ej medlem längre | 2008-05-10 19:12 | |
![]() | Dr U, Så du tycker att det är mobbing att utrycka en åsikt? Du säger att det är en sak att tycka något om någon, en annan sak att uttrycka det man tycker... Själv får du tydligen uttrycka vad du tycker om y not utan att du för den skull skall räknas som mobbare.. Är det skillnad på vem som tycker något och om vem man tycker det? | |
| y not | 2008-05-10 19:14 | |
![]() | zimba förstod du inte vad Dr U skrev. Det är mobbning att uttala sig negativt om just Ranelig pga av hans höga intellektuella kapacitet och att han är en så stor tillgång för samhället. Detta är exempel på en extra värdefull människa som inte tål att utsättas för kritik. | |
| Dr Ultrabra - Ej medlem längre | 2008-05-10 19:41 | |
![]() | men orka, läs mina inlägg + playgrounds 100 ggr så kanske ni förstår. | |
| Ante_mig | 2008-05-10 20:00 | |
![]() | Jag har inte läst någon av hans böcker, däremot diverse krönikor, debattartiklar och liknande. För inte så länge sedan träffade jag honom dels när han föreläste och dels när han deltog i ett samkväm. Innan föreläsningen hade jag trots att jag alltså inte läst så mycket av honom ändå en ganska klar bild av honom. Han började föreläsningen med en monolog (han ställde till och med frågor som han besvarade själv) som var cirka 45 minuter lång (kort enligt honom för tydligen har han hållit sådana som varit mer än dubbelt så långa) och talade om att han inte var en hämnare men gång på gång återvände han till vad han tyckte var elaka personer. Det här var så nyligen att han hade läst Lars Noréns bok (eller i alla fall delar av den) och sa att han kunde ha skrivit mycket värre saker om samma personer som nämns i den men att han tycker att det är fult gjort. Mitt mest bestående av intrycket var något om att paradisets blad är så tunna att man måste använda nål för att vända dem...eller något i den stilen. På samkvämet berättade han mer personligt om sig och då växte han + att han var rolig och så. Han berättade bland annat om hur han håller på och skriver en bok om en mammas sorg efter att hennes enda barn blivit mördat. | |
| y not | 2008-05-10 20:06 | |
![]() | Dr U finns det något läsvärt i det du skrivit menar du? "och talade om att han inte var en hämnare men gång på gång återvände han till vad han tyckte var elaka personer. " just det tyckte jag var ganska centralt i när jag hörde honom med. Hans förakt mot människor som han sa sig inte ha. | |
| Mårten | 2008-05-10 20:06 | |
![]() | www.bjornranelid.se/...=f oto2.gif var det inte till och med nån som skrev nåt om småflickor tidigare? | |
| Cait | 2008-05-10 20:19 | |
![]() | Jag har läst en bok av Björn Ranelid: Kvinnan är det första könet. Där skriver han ingående om sin egen penis som han ger en rad olika smeknamn och klämmer ur sig så oändligt många krystade metaforer att man inte kan förstå hur han kan ta sig själv på allvar. Hela hans moralistiska holier than thou-perspektiv på de verkliga människor han skildrar i boken är dessutom vidrigt. Jag var tvungen att slänga boken någonstans i Italien. Så illa berörd blev jag. | |
| Elmis | 2008-05-10 20:49 | |
![]() | Hej Cait. :) | |
| Cait | 2008-05-10 20:52 | |
![]() | Hej Elmis! Ses vi på lördag? | |
| Elmis | 2008-05-10 20:56 | |
![]() | Kanske... Morbror dog just. Kanske begravning. :( | |
| y not | 2008-05-10 20:58 | |
![]() | oj, beklagar, kondolerar :( | |
| Cait | 2008-05-10 21:04 | |
![]() | Åh, kondoleanser härifrån med. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-05-10 22:36 | |
![]() | Björn Ranelid är Kirk Douglas bortadopterade son, tillika Michael Douglas förskjutne broder. upload.wikimedia.org...an elid.JPG www.un.org/advocates...ou glas.jpg www.movietreasures.c...6_ doug.jpg www.laurentdenimal.s...0B jorn.jpg www.cinemaretro.com/...ta cus5.jpg Ni ser, bevis på bevis. | |
| Henn Glysén - Ej medlem längre | 2008-05-10 22:39 | |
![]() | Gediget researcharbete, Budalv. Likheten är slående. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-05-10 22:43 | |
![]() | Tack! Om han bara kunde klippa av de värsta babylockarna och göra frisyren mer fyrkantig. | |