Spelrum
| Giraffen | 12 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 16 |
Mobilspel
| Pågående | 20 056 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| maariia | 2008-05-13 12:12 | |
![]() | Jag är inte i behov att dricka kaffe varje dag. Men på jobbet blir det automatkaffe med mjölk och socker, inte det bästa direkt... När jag kan välja får det gärna bli en god espresso med socker eller en sojalatte(på wayne´s) jag är varken vegetarian eller laktosintollerant men den är bara så god och inget socker behövs tillsättas heller, rekommenderas varmt- Har tyvärr ej någon espresso/lattemaskin så hemma blir det mest te. | |
| nina1 | 2008-05-13 12:48 | |
![]() | För mig ska det vara classic kaffe eller gevalia här hemma och jag dricker kaffe hos andra. Men ibland kan man få en hemsk upplevelse när man fikar hos nån eller på nåt litet undangömt kafe. På morgonen är det som godast och också som mest nödvändigast för annars kommer huvudvärken som ett brev på posten. Kaffet intages efter frukost i lugn och ro när man läser dagens lokala tidning. Barnen är i skolan och det är tyst och lugnt i huset. | |
| gigan | 2008-05-13 13:28 | |
![]() | Dricker Gevalia Bistro..kaffe kan man njuta av dygnet runt men morgonkaffet är helt klart godast. | |
| laiste | 2008-05-13 13:33 | |
![]() | bästa kaffet är Monsun Malabar från Kahls. riktigt mycket smak!! gärna med en liten bit mörk choklad till efter maten. | |
| Lina234 - Ej medlem längre | 2008-05-13 13:48 | |
![]() | kaffe? nä jag är inte så ycket för kffe just. men det händer att man tar en kopp, men me dmycket socker och mjölk i så fall! =D | |
| myran_64 - Ej medlem längre | 2008-05-13 14:26 | |
![]() | Jag dricker kaffe (maskinkaffe), med en skvätt mjölk, varannan morron när jag är på det ena jobbet. Men bara där, aldrig annars! Idag frågar folk man fikar hos första gången om man dricker kaffe eller vill ha te =) vilket jag tycker är bra. Förr fick man sitta där med sin kopp kaffe och försöka se glad ut, fast det inte minskade i koppen. Jag är annars en tedrickare av stora mått, minst 3-4 STORA koppar per dag och nästan bara lösvikt med smak. Aldrig socker i vare sig kaffe eller te, det förstör ju smaken på det! På morgonen smakar det dock inte bäst utan den bästa koppen är den på kvällningen, uppkrupen i soffan | |
| magre_memed | 2008-05-13 14:28 | |
![]() | turkisk/arabisk kaffe man kan spå också:=) dricker så sällan men det är gott | |
| sanlin | 2008-05-13 14:30 | |
![]() | Dricker bara te och inte kaffe för det gillar jag absolut inte! | |
| falafelibröd | 2008-05-13 15:34 | |
![]() | Jag är sedan länge en inbiten tedrickare, lösviktste är godast med en skvätt mjölk eller grädde. Så länge jag kan minnas har jag tyckt att kaffe bara smakar beskt och obehagligt. Men den senaste tiden har något hänt. Jag har lite försiktigt börjat smutta på någon latte då och då (med socker då förstås), det har inte varit supergott men inte heller jättehemskt. Men nu i veckan kom mitt stora genombrott. Jag jobbar extra i Stockholm och måste därmed pendla, och jobbade en kväll. När jag slutat och kom in till centralen var jag så trött så jag trodde jag skulle svimma. Jag gick då till Mcdonalds och köpte en chokladdonut och en latte (den här gången utan socker!). Det var något av det godaste jag upplevt på länge, så numera är jag stadig kaffelatte-drickare. Nästa steg i min utveckling är att kunna uppskatta en helt vanlig kopp kaffe helt enkelt. Wish me luck! | |
| falafelibröd | 2008-05-13 15:35 | |
![]() | Ha, förra veckan ska det väl stå egentligen :) | |
| dVb - Ej medlem längre | 2008-05-13 15:39 | |
![]() | kaffe mocca ska det vara om det ska vara kaffe. Underbart gott! | |
| tuta | 2008-05-13 15:44 | |
![]() | hemma har ja ingen bryggare, så de e tyvärr snabbkaffe som gäller.. men sen har ja ju en granne som gör finfint kaffe ;D vet inte vad de e för märke men ett samtal o 10 minuter senare sitter man i grannens kök o slurpar i sej kaffe =D på jobbet e de en sån är expressomaskin som kokar mitt kaffe :) gott! | |
| mamman_ | 2008-05-13 16:03 | |
![]() | Kokkaffe ska det vara! Med en skvätt mjölk i. Men inget socker. :) | |
| sadielasalle | 2008-05-13 16:28 | |
![]() | Brygg kaffe, gevalia ..helst 2 koppar på morgonen, svart ;P | |
| Apan Bollo - Ej medlem längre | 2008-05-13 16:36 | |
![]() | Har aldrig druckit eller smakat på kaffe. Te har väl hänt några gånger men tycker mest det smakar blask. Kall färskpressad apelsinjuice däremot :) Nyttigt som attans och gott som tusan. | |
| Nannie - Ej medlem längre | 2008-05-13 16:47 | |
![]() | Koffein är ett fördärv. Många forskare har testat olika droger och substanser på djur för att se vilka effekter det kan tänkas visa på. Jag vet att NASA har redovisat ett test som de gjort med spindlar men hittade inte det nu... hittade ett annat istället: www.sat1.ch/comedy_s...00 386/004/ Nätet till vänster har spunnits från en spindel som dom gav LSD. Nätet är perfekt och spindeln har spunnit nätet mycket finare och mer symmetriskt än vanligt. Nätet i mitten har en spindel spunnit som var på mescalin. Nätet är inte riktigt så perfekt som ett "LSD-nät" och spindeln har inte spunnit färdigt nätet (förlorade lusten). Nätet till höger har spunnits av en spindel som dom gav koffein. Med ett sådant nät skulle spindeln inte kunna överleva....... Ni får dra era slutsatser själva... men JAG dricker INTE kaffe;-) | |
| Timon | 2008-05-13 17:11 | |
![]() | Ah, att svepa en espresso i en klunk slår allt annat. Mjuka smaker som förenas långt bak på tungan lämnar alla sinnen i jubel. Gud måste ha varit på riktigt bra humör när han skapade kaffebönan. Visste ni det förresten, alla vinfantaster där ute, att kaffe innehåller många fler smakämnen än vin. Närmare bestämt 840 olika smaker. Det ni! | |
| Gunilla N - Ej medlem längre | 2008-05-13 17:14 | |
![]() | Äh, det är en sån där spindel som inte fått sitt morgonkaffe alt det som måste drickas nånstans mellan 20-21. Då reagerar kroppen sådär och det är helt normalt! Sen ska kaffet vara av vilket "etablerat" märke som helst och _alltid_ med en skvätt mjölk (till rätt färg, alltså beroende på kaffets styrka). Kaffe är underbart! :D | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-05-13 17:14 | |
![]() | "Kall färskpressad apelsinjuice däremot :) Nyttigt som attans och gott som tusan." Gott o gott, inte om man i virretillstånd äter en söt maräng innan man snuttar på juicen. Och sen får fika vidare med rynkor i pannan :P | |
| Maybach | 2008-05-13 17:22 | |
![]() | Smaksatt latte är väldigt gott, om man vill ha något "roligare". | |