Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten1
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade5
Mobilspel
Pågående19 986

Forumkategorier

Användare Inlägg  
swe_palle2008-05-13 21:16
Antal inlägg: 9

Glöm inte att tänka på vad du dricker också.... en del dryck innehåller en hel massa kalorier.. !! Kämpa på!!

trashone - Ej medlem längre2008-05-13 21:18
Antal inlägg: 18678

Det där med att få igång sin ämnesomsättning är jätteviktigt. Ät ofta, dra ner på det du vet är onyttigt och rör lite mer på dig. Sånt kallas inte banta, ett ord som ger mig kalla kårar.

Budalv - Ej medlem längre2008-05-13 21:18
Antal inlägg: 2199

Alltså, tror kvinnorna att de har 22-25% fett?

E_Cantona2008-05-13 21:22
Antal inlägg: 1765

Ett påpekande...

2000-2500 kcal/dag gäller för män, ej för kvinnor...vill man gå ner bör man ligga under detta, jag håller på för fullt efter min antisnuskampanj...

Glöm inte vattnet, fyller många fördelar...det mättar och det rensar kroppen...

tänk också på att om du tränar mycket så orkar förbränningen även vid träningsfria dagar då ett halvt kilo muskler ökar den dagliga förbränningen med 300kcal/dygn...

Sist men inte minst...

"Tänk på att det är omanligt att väga under hundra kilo":P

ordvältaren - Ej medlem längre2008-05-13 21:26
Antal inlägg: 2483

Budalv, tycker du ska mäta hur mycket kroppsfett du har, troligtvis en hel del mer än du trodde :) Genomsnittet ligger mellan 22-25% för kvinnor. Därmed är inte sagt att ALLA har det :)

ordvältaren - Ej medlem längre2008-05-13 21:26
Antal inlägg: 2483

De flesta tror inte att de består till en fjärdedel av fett, nej

Suds McDuff2008-05-13 21:32
Antal inlägg: 1308

Du kan också ha ett litet träningspass på rummet varje morron. Jag brukar göra lite armhävningar och sit-ups. Plus jobba lite med vikter. Vill du inte köpa vikter går det lika bra att stoppa ner några böcker i en plastpåse, det gör jag. Detta är inte alls jobbigt och tar bara 5 min av din tid. Vet inte hur mycket det ger, men det kan ju inte vara av ondo i alla fall. Du känner dig lite duktig efteråt också.

Budalv - Ej medlem längre2008-05-13 21:35
Antal inlägg: 2199

Aha... Jag trodde du svarade på hur mkt de trodde de hade. Jag skulle nog gissat på att jag hade kring 20% fett men så kan det inte vara om det normala är 22-25%. Isf trodde jag nog jag hade mer fett än jag har. I vilket fall har jag hört och läst att tjejer ofta tror att de är fetare och större än de egentligen är.

Var räknar man ut detta utan att lyfta på baken?

upa - Ej medlem längre2008-05-13 21:39
Antal inlägg: 2565

Ja, underhudsfettet kan man ju se ganska tydligt om man nyper sig.

gnill2008-05-13 21:42
Antal inlägg: 1942

kolhydrater.ifokus.se/
LCHF funkar för mig (efter att ha misslyckats med viktväktarna), men denna metod funkar inte för alla, och man kan inte köra den "halvdant" för då kanske man går upp istället för ner).

frvib2008-05-13 21:42
Antal inlägg: 431

En viktminskning sker genom att man förbränner fler kalorier än man stoppar i sig. Genom nedanstående formel kan du på ett ungefär räkna din basalmetabolism:

66.5 + (5 x din längd i cm) + (13.75 x din vikt i kg) - (6.775 x din ålder i år)

Multiplicera med ett tal mellan 1,2 och 2,0 beroende på hur aktiv du är om dagarna. 1,2 innebär att du inte rör på dig något alls, 1,6 att du är hyfsat aktiv och 2,0 att du är elitidrottare som tränar flera timmar om dagen. Talet du får fram är det antal kilokalorier som du förbränner per dag.

En lagom takt att gå ner i vikt är att äta mellan 500 och 1000 kilokalorier mindre än vad du förbränner. Skriv upp allt du äter under några dagar, räkna om det till kalorier och se hur du ligger till samt vad du kan skära ner på!

Nemi2008-05-13 21:46
Antal inlägg: 5952

Om man är van att äta stora portioner när man väl äter så kan det vara svårt att skära ner på dom men det finns finurliga tricks som t ex att äta långsammare. Det tar nämligen en viss tid för hjärnan att fatta att den är mätt och om man snabbt trycker i sig mat så spelar det ingen roll hur mkt det är eftersom hjärnan inte hinner registrera det (typ).

Sen så är det bra att försöka få i sig fibrer med som hjälper till att jämna ut blodsockernivån (maten går långsammare genom systemet) och gör att det känns som att man äter "mer" än vad man gör (typ).

Det tar tid att ändra matvanor och motionsvanor men med envishet och tålamod och små steg i taget så ska det gå.

:)

A F A S I - Ej medlem längre2008-05-13 21:47
Antal inlägg: 22

Va! - mitt kalla konstaterande att Amfetamin fungerar är borta - detta var ett använt bantingspreparaten under 60-talet, och är ett av få bantingspreparat som faktiskt i kliniska studier har visat sig fungera - sedan att det har vissa bieffekter är en annan femma...

Isaaac2008-05-13 21:48
Antal inlägg: 14

det finns 1000 olika metoder att gå ner i vikt...men det är bara ditt verktyg vilket du än väljer...det handlar om att bestämma sig....

hexen2008-05-13 21:53
Antal inlägg: 2

Det viktigaste är: fortsätt motionera, ät kyckling eller fisk (inte gris!) och stor sallad m lite sås ev keso (och inget mer) till mat. Ät mörkt bröd med ägg och ngt grönt till frukkost och som snacks kan du äta nötter och russin. Ät absolut inte sent på kvällen och håll magen igång under dagarna med nötter och frukt så att den inte är i viloläge.
Lycka till

Maizena2008-05-13 22:05
Antal inlägg: 639

Oj jädrans vilken karusell det blev av den här tråden. Tack för alla svar....Det är så förbenat svårt att handla i stort sätt bara nyttig mat.Har ju inte tänkt bli besatt av maten men ändå ändra små saker till ett bra alternativ. Storhandlar 1 eller 2 gånger per månad och försöker då hitta bra mat men jag kan ju inte livnära mig endast på fisk och kykling heller....svårt att hitta nyttig mat till en lång period liksom....

Maizena2008-05-13 22:08
Antal inlägg: 639

Stämmer det med att man ska äta 6 gånger per dag eller typ vad 3dje timme? Hur lägger man i såfall upp det?Vad ska man äta när?

loogard2008-05-13 22:12
Antal inlägg: 97

vet inte riktigt hur corn (eller hur det nu stavas) slår sig som mat att äta när man vill gå ner i vikt, men det är iaf mättande i relativt små mängder och om du köper dem ljusa bitarna så är dem lite som kyckling.. smaklöst vilket gör att du kan variera smaken på det oerhört mycket, och som sagt kräver ett mindre intag i massa för att mätta. och kyckling går att göra magrare marineringar till som gör att det inte alls behöver smaka lika varje dag, men håller med om att det kan bli tråkigt i längden, men om korn/corn inte är ett dåligt alternativ för iktminskning så har du ju ett till alternativ där. Personligen så äter jag endast de ljusa bitarna, dem mörkare grytbitarna smakar bara mysko tycker jag..

DennisPlz2008-05-13 22:14
Antal inlägg: 4031

Det finns en lösning som alltid funkar: www.youtube.com/watc...iF -61bCBpA

emma_moa2008-05-13 22:21
Antal inlägg: 3

Fettfri yoggi låter sådär tycker jag.. Är rädd för produkter som märks som fettfria.. Vad är det däri istället liksom? Ofta massa socker, sötningsmedel, förtjockningsmedel å skräp. Fett är bra i måttliga mängder. Du behöver fett för att bränna fett. En vän började med dieten "sunt förnuft" för ungefär 1,5 månad sen. Lagar mat med riktigt smör å brer bregott på mackan men har gått ner drygt 6 kilo. Vägra fettfritt!

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?